Festival Seviqc je objavil svoj letošnji program, ki se bo odvijal v Celju in okolici. Slovenska akademija znanosti in umetnosti je častni pokrovitelj festivala Seviqc tudi v 2025. SAZU je častni pokrovitelj festivala vse od leta 2014.
Program festivala Seviqc 2025 bo obsegal 12 koncertov in 12 klepetov z umetniki od 8. do 22. avgusta 2025 na historičnih lokacijah v Celju, Soteski, Stranjah, Benediktu in na gradu Bogenšperk. Mednarodni in vrhunski program bo izvedlo 40 umetnikov iz Avstrije (1), Francije (1), Italije (12), Slovenije (22), Španije (3) in ZDA (1).
8.8.2025 (petek) 19:30, Celje, Narodni dom
Fortepiano Ensemble (IT): Tipke v vetru
Fortepiano Ensemble (IT)
Michele Bolla: klavir s kladivci
Paolo Faldi, klasična oboa
Luca Lucchetta, klasični klarinet
Elisa Bognetti, klasični rog
Stefano Sopranzi, klasični fagot
Kvinteti s klavirjem in pihali so v zgodovini glasbe zelo
redki. Prva ohranjena skladba je Kvintet Wolfganga
Amadeusa Mozarta, a tudi v 19. stoletju je malo
skladateljev, ki so pisali za to posebno vrsto ansambla
(Rimsky-Korsakoff). V klasični dobi so samo Mozart,
Beethoven in Danzi pisali za klavir in pihalni kvartet.
Pihala so konec 18. stoletja začela spreminjati svojo
strukturo in razvila drugačen zvok in drugačno melodijo od pihal baročne dobe. Nove instrumente, kot je klarinet, so vključevali številni orkestri in zanj je bilo napisanih veliko solističnih koncertov. Izdelovalci rogov so začeli v glasbilo vstavljati ventile, vendar se je »stari« rog uporabljal vse do Brahmsovih skladb. Fagot in oboa sta imela drugačen in zelo zapleten razvoj, instrumenta sta ostala enaka do sredine 19. stoletja.
Wolfgang Amadeus Mozart (Kvintet, K 452), Ludwig van Beethoven (Veliki kvintet, Op 16)
9.8.2025 (sobota) 20:00, Celje, Stolna cerkev sv. Danijela
Schola Romana Ensemble (IT): Palestrina:
Canticum Canticorum
Paola Alonzi, sopran
Franco Todde, tenor in renesančna kitara
Lorenzo Sabene, lutnja
Stefano Sabene, renesančna prečna flavta
Palestrina: Canticum Canticorum
Osculetur me / Trahe me / Nigra sum / Si ignoras te /
Pulchre sunt / Fasciculus Mhyrrae / Ecce tu pulcher es / Vulnerasti cor meum / Sicut lilium / Laeva ejus / Vox
dilecti mei / Surge propera / Surge amica mea / Surgam et circuibo / Adjuro vos / Caput ejus / Quae est ista / Guttur tuum / Veni dilecte mi
Visoka pesem velja za največjo ljubezensko pesem vseh
časov. V svoji Četrti knjigi motetov je Palestrina izbral to svetopisemsko besedilo, da bi eksperimentiral z novo kompozicijsko obliko, ki združuje elemente tako
sakralnega moteta kot posvetnega madrigala. Skladatelj
sam je opazil ta edinstven pristop v izvirni publikaciji iz
leta 1587. Festivalsko reprezentančno interpretacijo oživljajo vokalne vloge in raznovrstnost aranžmajev, ki vizualno ujamejo fresko, ki jo je naslikal avtor svetega besedila. To je poudarjeno s časom petja (Vp 2:12), ki se odraža v spreminjanju letnih časov, ciklu dneva in noči, pihanju vetrov in gibanju zvezd. Palestrinova glasba čudovito ujame to minevanje časa, prikliče barve, zvoke in vonjave bližnjevzhodnega okolja, v katerem se gibljejo protagonisti, učinkoviteje kot bi to zmogle mnoge besede ali analize.
10.8.2025 (nedelja) 19:30, Soteska, Hudičev turn
Jorge Jiménez (ES): Tañer, solo verzija
Vstopite v fascinanten svet španske kitarske glasbe,
reinterpretirane kot še nikoli doslej. Pridružite se
priznanemu španskemu baročnemu violinistu Jorgeju
Jiménezu na tem potovanju skozi najbolj ikonične skladbe španskega baroka. Od brezčasnih del Gasparja Sanza, Santiaga de Murcie, Luisa de Millána do zapletenih melodij Scarlattija doživite lepoto in eleganco teh mojstrovin, predelanih za solo baročno violino. Potopite se v bogato tapiserijo tega brezčasnega, ki ga je na novo obudila neprimerljiva umetnost Jorgeja Jiméneza. V tej edinstveni izkušnji dobi »Tañer« nov pomen, ki ne predstavlja samo dejanja igranja, ubiranja in brenkanja na glasbilo, temveč tudi sposobnost, da poslušalca prenese v neraziskane zvočne svetove. Ta izjemen glasbeni program obljublja nepozabno zlitje zgodovine, strasti in virtuoznosti ter vas vabi, da ponovno odkrijete nekatera najbolj ikonična dela španske glasbene dediščine na svež in drugačen način.
Tañer
solo verzija: Gaspar Sanz, Luis de Millán, Domenico Scarlatti, Santiago de Murcia
11.8.2025 (ponedeljek) 19:30, Stranje, Župnijska cerkev
sv. Benedikta
Izidor Erazem Grafenauer (SI), baročna lutnja: Weiss – solistična dela iz Londonskega rokopisa
Silvius Leopold Weiss je bil v svojem času izjemno cenjen glasbenik, ki je večino svojega poklicnega življenja preživel kot najbolje plačan glasbenik na dvoru v Dresdnu. Slovel je kot vrhunski lutnjist, ustvarjal in se
družil z umetniki, kot so J.S. Bach, G.F. Händel, A.
Vivaldi in drugi. V času njegovega življenja njegove
skladbe niso bile izdane, vendar nam je kljub temu, da je ogromen opus izgubljen, zapustil okoli 650 skladb za
lutnjo, lutnjo v komornih zasedbah in koncerte za lutnjo.
Na koncertu bodo predstavljene tri sonate in Tombeau iz londonskega rokopisa, ki poleg rokopisa iz Dresdna velja za najpomembnejši in najštevilčnejši. Čeprav gre za skladbe istega skladatelja v podobnih oblikah (3 sonate), gre za kontrastna dela visoke umetniške kvalitete, ki so z podrobnostmi, stilom, okraski in invencijo pomembno okno v kulturo in umetnost v Evropi v prvi polovici 18.stoletja.
13.8.2025 (sreda) 18:00, Celje, Glasbena šola Celje
Messa di Voce (SI): Baročni džuboks: Čisto pravi
baročni concert za otroke in družine
Urška Cvetko: kljunasta flavta
Ajda Porenta: violina
Izidor Erazem Grafenauer: baročna kitara, teorba
Kdo pravi, da se je treba, če hočeš slišati odličen baročni koncert, odpraviti v Cankarjev dom? Ta čisto pravi baročni koncert, zaigran na čisto prave baročne
inštrumente, čisto pravih koncertnih glasbenikov, bo prišel k vam! Inštrumentarij kljunastih flavt, viole da gamba in teorbe. Skupina Messa di Voce nas bo popeljala 400 let nazaj. Pospremljen bo s fotografijami baročne arhitekture in pokrajin Toskane ter Emilija-Romana, ki jih je Urška Cvetko posnela med študijem v Italiji. Poslušalci si bodo instrumente ogledali pred in po koncertu, ter se tako še bolj poglobili v celotno izkušnjo in spoznali baročno Italijo. Umetniki bodo predstavili fantastični stil oziroma Stilus fantasticus, za katerega je značilna velika razigranost ter duhovitost, hkrati pa postavlja osnovo vsem kasnejšim inštrumentalnim sonatam.
16.8.2025 (sobota) 19:30, Benedikt, Podružnična cerkev Sv. treh kraljev
Uroš Pele, orgle (SI): Johann Sebastian Bach – Preludiji, fuge in koralne predigre
Po vzoru Bachove »Velike nemške orgelske maše«, kjer
mašni ordinarij (Gospod, usmili se, Slava, Vera, Svet,
Jagnje božje) in mašni proprij (vstop, darovanje, obhajilo, zaključek) nadomeščajo orgelski preludiji, fuge in koralnepredigre, je z izborom najbolj prepoznavnih in hkrati tehtnih orgelskih del nastal program, ki od Preludija v Es -duru — po obliki francoska uvertura, koralnih prediger, Tokate in fuge v d-molu, tvori lok »uglasbene« liturgije vse do trojne fuge, ki »orgelsko mašo«, tako značilne oblike za obdobje baroka, tudi sklene. Bachov izjemen
smisel za uglasbitev različnih čustvenih stanj ter
obvladovanje kontrapunkta in polifonije nas prepričajo še danes, saj s svojo kontemplativno močjo in neke vrste monotonijo poslušalca umirijo in ga pripravijo na
umetniško oziroma duhovno doživetje.
17.8.2025 (nedelja) 19:30, Celje, Stara grofija
Bach Collegium Barcelona (ES): Stylus
Phantasticus – glasbena oaza med vojnami
Adriana Alcaide (ES): baročna violina
Mojca Jerman (SI): baročna violina
Bruno Hurtado, (ES): viola da gamba
Ana Marija Krajnc (SI): čembalo
Stylus Phantasticus je edinstven glasbeni prispevek, ki
prikazuje določen zgodovinski trenutek, poln družbenega in umetniškega dogajanja. Vpliv 30-letne vojne je Evropo pustil v resnično krčevitem stanju. Kot vedno je glasba popolna slika trenutka, ki ga preživlja človeštvo. To je torej priložnost, da se vrnemo v ta težek in ustvarjalen trenutek zgodovine, da lahko cenimo, kako so različni skladatelji, kot so Buxtehude, Pachelbel, Rosenmüller, Reincken, Muffat in veliki genij Bach, ujeli ta zgodovinski trenutek v svoja dela. Predstavljajo odličen prikaz glasbenih in tehničnih virov, način iskanja notranjega glasu vsakega skladatelja, priložnost za prikaz osebnega ustvarjalnega vesolja skozi godala, ki lahko postanejo najbolj angelska in najbolj strastna. Formacija dveh violin, viole da gamba in čembala bo izrisala bogato sliko nemške pokrajine, ki je dosegla vrhunec s pojavo Bacha, ogromnega oceana, v katerem tečejo vse reke.
Glasbena oaza med vojnami: Johann Rosenmüller, Dietrich Buxtehude, Georg Muffat, Johann Adam Reincken, Johann Pachelbel, Johann Sebastian Bach
18.8.2025 (ponedeljek) 19:30, Celje, Knežji dvor, atrij
Capella Helvetica (CH): Panta Rhei – renesančna
glasba o poteku in spremembah
Charles Barbier (FR): glas
Katharina Haun (AT): kornet, kljunasta flavta
Adam Bregman (US): pozavna
Maruša Brezavšček (SI): dulcijan, kljunasta flavta
Od planetov in zvezd, ki se vrtinčijo okoli nebes, do
najnižjih bitij na zemlji, gibanje in spremembe so v nas in povsod okoli nas: tekoči potok ali vino iz steklenice,
utripajoči plameni ognja, dan se spreminja v noč, tedni
postanejo meseci, postanejo leta, mladost in starost.
Vse teče: “panta rhei”! Po tem starodavnem izrazu, ki je
prestal preizkušnje časa, naš program obravnava teme
vsega, kar teče in se spreminja, tako v nas kot v svetu
okoli nas. Na prstih se sprehaja skozi moralizatorske ode o nestalnosti Clauda le Jeuna, teče skozi Isaacovo »Die Brünnlein die da fließen« in priljubljeno melodijo za pitje »Quant je bois du vin claret tout tourne« ter se izgubi v zamišljenih pesmih o minevanju časa Dowland in Arcadelt. Besedila prepletajo verze o vodi in vinu,
treznosti in pijanosti, sreči in melanholiji ter življenju in smrti, vse v tekočem utripu in ritmu, melodiji in harmoniji glasbe – zvenečega utelešenja »panta rhei«.
Panta Rhei, renesančna glasba o poteku in spremembah: le Jeune, Arcadelt, Lassus, Gero, Baston, de Castro, Cornet, Faignient, Dowland, Weelkes, Ghiselin, Isaac, Tromboncino, de Ronsard, le petit, Willaert
19.8.2025 (torek) 19:30, Grad Bogenšperk, atrij
Tacet Ensemble (SI): Pariška eleganca in sijaj
Katarina Nagode: traverso
Mojca Jerman: baročna violina
Gregor Fele: baročni violončelo
Martina Okoliš: čembalo
Erazem Izidor Grafenauer: teorba
Pod vplivom kralja Ludvika XIV., ki je bil velik podpornik umetnosti, se je francoska baročna instrumentalna glasba razvijala v znamenju veličine, sijaja in elegance. Na koncertnem sporedu sta suiti dveh francoskih skladateljev, ki sta bila mojstra in virtuoza na svojem glasbilu. Pierre Danican Philidor in Marin Marais sta sledila idealom francoske baročne glasbe. Tudi Telemann je preizkusil vpliv francoske glasbe v uvodnem Prélude Pariškega kvarteta. Pierre Danican Philidor je bil član zelo cenjene francoske glasbene dinastije. Tako kot številninjegovi sorodniki glasbeniki je igral oboo in bil član več orkestrov na kraljevem dvoru. Marin Marais je že zgodaj zaslovel kot virtuoz na violi da gamba. Pri devetnajstih je igral v pariški operi, pozneje pa je zablestel kot komorni glasbenik na dvoru Ludvika XIV. Pod Lullyjevim mentorstvom je začel komponirati ter leta 1692 izdal šest suit za dva melodijska instrumenta in basso continuo.
Pariška eleganca in sijaj:
Pierre-Danican Philidor, Marin Marais, Georg Philipp
Telemann
Eva Dolinšek, foto Marijan Zlobec
20.8.2025 (sreda) 19:30, Celje, Glasbena šola Celje
Eva Dolinšek (SI): čembalo, Anja Mejač (SI): ples Goldberg variacije – plesni concert
Sodelovanje koreografinje in plesalke Anje Mejač ter
čembalistke Eve Dolinšek se tokrat srečuje v brezčasnem prostoru Goldbergovih variacij v obliki plesnega koncerta. Gre za večplastno delo baročnega skladatelja Johanna Sebastiana Bacha, sestavljeno iz arije in 30 variacij, ki ji sledijo. “Zame predstavljajo življenjski ciklus, ker se začne in konča z isto mislijo,” o variacijah pravi Eva.
Glasbeno gre za zahtevno delo, tudi v svetu koreografije
si je plesati Goldberga že pridobilo svojevrsten status.
Anjo zanima misel plesa kot partiture. Zvočna
koreografija je osnovana na plesu flamenka, na mestu
Arie predstavlja osnovo nadaljnjega variiranja.
21.8.2025 (četrtek) 19:30, Celje, Stara grofija
Tres pájaros (SI / ES): Los pájaros vuelan: Let ptic
Pilar Almalé (ES): viola da gamba
Urška Cvetko (SI): kljunasta flavta
Tea Plesničar (SI): baročna harfa
Trije ptičice, tri leteče ptičice, trije glasniki, trije glasovi.
Trije različni instrumenti različnih barv. V tej koncertni
predlogi združujemo tri različne glasove tri različne barve zvoka. Tri različne vrste, ki lahko letijo skupaj na
čudovitem potovanju. Vsak od nas je renesančna ptica.
Ker nas ne zanima samo glasba, temveč vse vrste
mešanic in plasti umetnosti in znanosti. Poslušamo
plimovanje spreminjajočih se letnih časov in narave. In z letnimi časi ostanemo doma ali pa se preselimo, da bi
našli svoj drugi dom. Program predstavlja skladbe, ki jih čutimo kot doma – naše domove v Sloveniji in Španiji (ljudska glasba?) in skladbe, ki jih čutimo kot naš drugi dom (baročna glasba – svet). In med temi domovi najdemo avanturo potovanja/letenja. Kot pravi slovenska ljudska pesem Tri ptičice – tri ptice prinašajo darove, prinašajo hrano, vino, zdravje in srečo.
Los pájaros vuelan (Let ptic )
Tradicionalna sefardska, Arcangelo Corelli, Diego Ortiz, Anne Rochette, Georg Phillip Telemann, Willem de Fesch, Gottfried Finger, François Couperin, tradicionalna slovenska
Il Terzo Suono, foto Nada Žgank
22.8.2025 (petek) 19:30, Celje, Narodni dom
Il Terzo Suono (SI): Vivaldi in Tartini: z obeh strani
Jadrana
Jasna Nadles: traverso
Gianpiero Zanocco (IT): violina
Neža Klinar: violina
Francesca Bonomo (IT): viola
Milan Vrsajkov: violončelo
Petar Brčarević: kontrabas
Elen Braslavsky (US): čembalo
Koncertni program zaključnega koncerta festivala Seviqc je predstavitev dveh velikih skladateljev z obeh strani Jadrana: Antonia Vivaldija in Giuseppeja Tartinija. Giuseppe Tartini, kot ključni skladatelj, ki ga ansambel Il Terzo Suono vključuje v vse svoje koncerte, spada med največje violinske virtuoze in skladatelje svojega časa. Ob delih Corellija, Veracinija, Locatellija in drugih baročnih mojstrov predstavlja Il Terzo Suono kulturno dediščino Slovenije po vsej Evropi. Ansambel je večkrat praizvedel do takrat še neodkrite skladbe velikega skladatelja, kot na primer leta 2004 Sonato, predvidoma napisano za violončelo, ker je notni zapis v basovskem in tenorskem ključu. Il Terzo Suono bo zadnji koncert festivala zaključil s slovito Vivaldijevo La Follia. Follia pomeni norčija in prav tako se Il Terzo Suono in Vivaldi poigravata z najbolj briljantnimi vragolijami virtuoznosti.
Uro pred vsakim koncertom bo klepet z umetniki,
razen pri Messa di Voce, kjer bo po njem.
Marijan Zlobec