Ljubljanska galerija Fotografija, ki ima svoje prostore v Rogu ob Ljubljanici, pripravlja pogovor z Žigo Koritnikom, priznanim slovenskim fotografom, znanim predvsem po svojem odličnem fotografskem opusu jazzovskih glasbenikov z vsega sveta. Srečanje s fotografom in predstavitev njegove najnovejše mednarodne knjige o nemškem saksofonistu Petru Brötzmannu bo v sredo, 22. januarja, ob 17. uri v galeriji.
Žiga Koritnik, foto Wikipedija
Pogovor, ki ga bo s svojim nastopom oplemenitil tenor saksofonist Cene Resnik, bo moderirala Barbara Čeferin.
Cene Resnik, foto Centralala
Žiga Koritnik je reden gost glasbene scene in dokumentira ljubljanski jazz festival, festival Druga godba, koncerte v Cankarjevem domu in različne druge večje in manjše dogodke po Evropi, med drugim jazz festival Saalfelden, Konrontationen v Nickelsdorfu, Vienna jazz festival v Avstriji, Musique Mettisses v Angoulemu v Franciji, Womad v Readingu v Angliji in festival Talos v Ruvo di Puglia, Ai Confini Tra Sardegna E Jazz in Musica Sulle Bocche, Sardegna-Italija, ter festival Vision v New Yorku.
Od leta 1996 je stalni fotograf jazzovskega festivala v Skopju v Makedoniji, kjer vsako leto izdajo koledar z njegovimi fotografijami.
Leta 2001 je ob 20. obletnici festivala v Mestnem muzeju v Skopju pripravil veliko razstavo, ki jo je pospremila knjiga, v kateri prevladujejo Koritnikove fotografije. Leta 2019 je izdal monografijo The Cloud Arrangers, svojo prvo knjigo, posvečeno samo jazzovski fotografiji. Lansko leto mu je uspelo izdati novo knjigo, spet s pomočjo množičnega zbiranja sredstev na platformi Kickstarter, o legendarnem tenorskem saksofonistu in vizualnem umetniku Petru Brötzmanu.
Žiga Koritnik s svojo knjigo Brötzmann in my Focus
Nekaj izjav iz medijev:
“Koritnik pri poklonu njemu ne privilegira Brötzmanna v akciji na odru, temveč zakulisje in osebo; Brötzmannova karizma in človeška občutljivost se izrisujeta iz črno-belega – v resnici je bil za trdo zunanjostjo svoje glasbe sramežljiv in romantičen -, fotografija za fotografijo pa celo njegov precej strogi in moški okus za oblačenje z osebnim slogom dobi pomen in se kaže kot odsev njegovega rigorizma.”
Marcello Lorrai, Il Manifesto / Italija, 2024
“Težko bi si zamislil bolj ljubeznivo knjigo, v sliki in besedilu, posvečeno morda najpomembnejši osebi evropskega free jazza od šestdesetih let prejšnjega stoletja, saksofonistu Petru Brötzmannu (1941 – 2023), ki je umrl lani poleti.”


