Fotograf Žiga Koritnik z novo knjigo o jazzu


Ljubljanska galerija Fotografija, ki ima svoje prostore v Rogu ob Ljubljanici, pripravlja pogovor z Žigo Koritnikom, priznanim slovenskim fotografom, znanim predvsem po svojem odličnem fotografskem opusu jazzovskih glasbenikov z vsega sveta. Srečanje s fotografom in predstavitev njegove najnovejše mednarodne knjige o nemškem saksofonistu Petru Brötzmannu bo v sredo, 22. januarja, ob 17. uri v galeriji.

Žiga Koritnik, foto Wikipedija

Pogovor, ki ga bo s svojim nastopom oplemenitil tenor saksofonist Cene Resnik, bo moderirala Barbara Čeferin.

Cene Resnik, foto Centralala

Žiga Koritnik je reden gost glasbene scene in dokumentira ljubljanski jazz festival, festival Druga godba, koncerte v Cankarjevem domu in različne druge večje in manjše dogodke po Evropi, med drugim jazz festival Saalfelden, Konrontationen v Nickelsdorfu, Vienna jazz festival v Avstriji, Musique Mettisses v Angoulemu v Franciji, Womad v Readingu v Angliji in festival Talos v Ruvo di Puglia, Ai Confini Tra Sardegna E Jazz in Musica Sulle Bocche, Sardegna-Italija, ter festival Vision v New Yorku.

Od leta 1996 je stalni fotograf jazzovskega festivala v Skopju v Makedoniji, kjer vsako leto izdajo koledar z njegovimi fotografijami.

Leta 2001 je ob 20. obletnici festivala v Mestnem muzeju v Skopju pripravil veliko razstavo, ki jo je pospremila knjiga, v kateri prevladujejo Koritnikove fotografije. Leta 2019 je izdal monografijo The Cloud Arrangers, svojo prvo knjigo, posvečeno samo jazzovski fotografiji. Lansko leto mu je uspelo izdati novo knjigo, spet s pomočjo množičnega zbiranja sredstev na platformi Kickstarter, o legendarnem tenorskem saksofonistu in vizualnem umetniku Petru Brötzmanu.

Žiga Koritnik s svojo knjigo Brötzmann in my Focus

Nekaj izjav iz medijev:

Koritnik pri poklonu njemu ne privilegira Brötzmanna v akciji na odru, temveč zakulisje in osebo; Brötzmannova karizma in človeška občutljivost se izrisujeta iz črno-belega – v resnici je bil za trdo zunanjostjo svoje glasbe sramežljiv in romantičen -, fotografija za fotografijo pa celo njegov precej strogi in moški okus za oblačenje z osebnim slogom dobi pomen in se kaže kot odsev njegovega rigorizma.”

Marcello Lorrai, Il Manifesto / Italija, 2024

“Težko bi si zamislil bolj ljubeznivo knjigo, v sliki in besedilu, posvečeno morda najpomembnejši osebi evropskega free jazza od šestdesetih let prejšnjega stoletja, saksofonistu Petru Brötzmannu (1941 – 2023), ki je umrl lani poleti.”

“Knjiga, ki jo je treba imeti zaradi njene dokumentarne vrednosti, pa tudi zaradi fotografske umetnosti, ki jo predstavlja!”
Roger Bergner, Orkester Journalen / Švedska, 2024
“…Čudovite črno-bele fotografije, dobro urejena izdaja, ljubezen, kondicija, vizija: skorajda lahko slišite zvok, ki prihaja s strani v tej knjigi, posvečeni avtorju „Machine Gun“….”
Nazim Comunale; Blow Out / Italija , Januar, 2025
Peter Brötzmann (1941 – 2023), foto Wikipedija
Peter Brötzmann (6. marec 1941 – 22. junij 2023) je bil nemški jazz saksofonist in klarinetist, ki velja za osrednjo in pionirsko osebnost v evropskem free jazzu. V svoji karieri je kot vodja skupine izdal preko petdeset albumov. Med njegovimi številnimi sodelavci so bile ključne osebe v free jazzu, vključno z Derekom Baileyjem, Anthonyjem Braxtonom in Cecilom Taylorjem, pa tudi eksperimentalni glasbeniki, kot sta Keiji Haino in Charles Hayward. Njegov Machine Gun iz leta 1968 je postal “eden od prelomnih albumov free jazza 20. stoletja”.
Brötzmann se je rodil v Remscheidu 6. marca 1941. Študiral je slikarstvo v Wuppertalu in bil vključen v gibanje Fluxus, vendar je postal nezadovoljen z umetniškimi galerijami in razstavami. Svoj prvi jazz koncert je doživel, ko je še med šolanjem v Wuppertalu videl ameriškega jazz glasbenika Sidneyja Becheta, in naredil je trajen vtis. Navdihnila sta ga tudi Miles Davis in John Coltrane.
Brötzmann leta 1979, foto Wikipedija
Brötzmann ni opustil svojega umetniškega izobraževanja in je oblikoval večino ovitkov svojih albumov. Sam se je naučil igrati klarinet in saksofon, znan pa je tudi po igranju tárogató. Med njegovimi prvimi glasbenimi partnerstvi je bil kontrabasist Peter Kowald. Za Adolphe Sax je Brötzmannov prvi posnetek izšel leta 1967, na njem pa sta sodelovala Kowald in bobnar Sven-Åke Johansson.
Leta 1968 je izšel album Machine Gun, z nastopajočim oktetom glasbenikov. Album je produciral sam pod lastno založbo BRO in ga prodajal na koncertih, kasneje pa ga je tržil FMP. Leta 2007 je Atavistic ponovno izdal Machine Gun. “Machine Gun” je bil vzdevek, ki mu ga je dal Don Cherry, “da bi opisal njegov nasilni slog”.
Brötzmann je umrl 22. junija 2023, star 82 let, doma v Wuppertalu v Nemčiji.
Marijan Zlobec
, ,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja