Programsko bogato nadaljevanje Mladih virtuozov


V četrtek, 21. novembra, ob 19. uri bo v Viteški dvorani Križank že sedmi koncert 32. Mednarodnega glasbenega cikla Mladi virtuozi. Violina in kontrabas, ki sta instrumenta dveh skrajnosti zvočnega spektra, bosta pod prsti izjemnih mladih slovenskih glasbenic Manje Slak in Pie Rener oživela v vsej svoji izrazni moči. Občinstvu bosta predstavili dela, ki razkrivajo tehnične bravure, čustveno globino in virtuoznost njunih instrumentov.

Violinistka Manja Slak je svojo glasbeno pot izpopolnjevala na Dunaju pri profesorjih Elisabeth Kropfitsch in Antonu Sorokowu. Je dobitnica številnih nagrad, vključno s prvo nagrado na Mednarodnem violinskem tekmovanju Castellana Grotte v Italiji ter prvo nagrado in posebno nagrado za briljantno in ekspresivno izvedbo skladbe na Mednarodnem tekmovanju za mlade instrumentaliste Musicale Euritmia. Kot solistka in članica komornih zasedb navdušuje z briljantno tehniko in izjemno ekspresivnostjo, kar bo s svojim nastopom prikazala v delih dveh velikih skladateljev.

Prva izmed skladb četrtkovega večera, Impromptu concertant, je delo romunskega glasbenega velikana Georga Enescuja, enega najvidnejših violinistov in skladateljev svojega časa. Skladba, ki jo zaznamuje oznaka »toplo in živahno«, je preplet intenzivne melodike, bujnih harmonij in improvizacijskega značaja. Enescu je bil med drugim tudi učitelj slavnih violinistov, kot je Yehudi Menuhin, ki pa je dvakrat nastopil tudi na Festivalu Ljubljana, nazadnje leta 1998. Druga skladba na sporedu je Sonata za violino in klavir v E-duru Richarda Straussa, edino tovrstno delo skladatelja, ki je bolj znan po svojih simfoničnih pesnitvah in operah. Sonata, napisana leta 1887, prinaša bogato paleto čustvenih odtenkov – od junaškega vznesenja do nežne lirične introspektive. Posebej priljubljen drugi stavek, Andante cantabile, poslušalce popelje v intimne sfere, celotno delo pa izstopa po tehnični zahtevnosti in čustveni globini.

Violinistko bo spremljala Beata Ilona Barcza na klavirju.

Beata Ilona Barcza

Beata Ilona Barcza je madžarska pianistka in komorna glasbenica. Magisterij je opravila na Univerzi v Pécsu na Akademiji za glasbo in vizualno umetnost leta 2013. Med šolanjem se je udeležila mnogih tekmovanj, na katerih je osvojila številne prve nagrade. Kot pianistka je redno nastopala na recitalih v Narodnem gledališču Pécs skupaj z odlično sopranistko Marianno Váradi. Beato zanimajo tudi glasbila s tipkami, značilna za staro glasbo. Na Madžarskem se je tri leta dodatno izobraževala v igranju čembala. Na povabilo Malcolma Bilsona se je v Ithaci (ZDA) udeležila njegovega mojstrskega tečaja fortepiana, v Ljubljani pa mojstrskega tečaja za pedalni klavir Daliborja Miklavčiča.

Pia Rener, ki je svojo glasbeno pot začela z violino, je danes ena najobetavnejših mladih kontrabasistk. Svojo izjemno tehniko in glasbeni čut je izpopolnjevala pri priznanih pedagogih in zmagala na številnih mednarodnih in domačih tekmovanjih. Kot članica Mladinskega orkestra Gustava Mahlerja je letos koncertirala po evropskih prestolnicah, redno pa sodeluje tudi z orkestri, kot so Simfonični orkester RTV Slovenija in Slovenska filharmonija. Njena predanost in izrazna moč obetata vrhunski glasbeni doživljaj.

Na koncertu bo ob spremljavi Maje Klinar na klavirju izvedla dela dveh pomembnih skladateljev, ki razkrivata tehnične in izrazne zmožnosti največjega godala. Elegija št. 1 v D-duru in Tarantella Giovannia Bottesinija sta kontrastni deli, s katerimi je skladatelj, za katerega kritiki pogosto pravijo »Paganini na kontrabasu«, pokazal vrhunec svojega glasbenega mojstrstva. Medtem ko Elegija v D-duru navduši z globoko čustveno spevnostjo, Tarantella očara z vrtoglavo hitrostjo in igrivo dinamiko, prepleteno s kantabilnimi odseki. Concertino za kontrabas Larsa-Erika Larssona prinaša povsem drugačen značaj. Prvi stavek, Balada, uvede dialog med kontrabasom in klavirjem v liričnih in ritmičnih odtenkih. V počasnem Ariosu se kontrabas spremeni v nostalgičnega pripovedovalca, ki v izvirnih harmonskih linijah prepeva čez klavirsko spremljavo. Delo zaključuje energičen Finale, v katerem se harmonski motivi vrnejo v pospešenem ritmu, zaokroženi v dinamičnem in intenzivnem zaključku.

Maja Klinar je diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Acija Bertonclja. Med študijem se je izobraževala na mednarodnih mojstrskih tečajih, med drugim tudi pri Pierru Sancanu. Kot umetniška sodelavka je zaposlena na Akademiji za glasbo v Ljubljani, ukvarja pa se tudi s pedagoškim delom. Kot klavirska spremljevalka redno sodeluje na mojstrskih tečajih doma in v tujini.

Manja Slak in Pia Rener

Manja Slak, violina
Beata Ilona Barcza, klavir

Pia Rener, kontrabas
Maja Klinar, klavir

Program:

George Enescu: Impromptu concertant
Richard Strauss: Sonata za violino in klavir v Es duru, op. 18
***
Giovanni Bottesini: Tarantella in Elegija št. 1 v D-duru
Lars-Erik Larsson: Concertino za kontrabas

Marijan Zlobec

 


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja