Na gradu Štanjel, na 39. Mednarodnem literarnem festivalu Vilenica, so na tradicionalni vsakoletni literarni matineji gostu festivala, avstrijsko-slovenskemu pesniku Dominiku Sriencu, podelili letošnji kristal Vilenice.
Dominik Srienc, foto Stefan Reichmann/DSP
Žirija v sestavi Lenka Kuhar Daňhelová (predsednica), Monika Herceg in Dušan Šarotar je ob razglasitvi prejemnika podala naslednjo utemeljitev:
Vsako uspešno literarno delo nagovori bralce na vsaj dva načina: s pesniško oziroma jezikovno dovršenostjo in izpovedno avtentičnostjo. Pesem je ustvarjena iz jezikov. Ustvarjanje Dominika Srienca pogosto sega prek jezikovnih in literarnih meja.
Pesmi, s katerimi se je avtor prepričljivo predstavil v letošnjem Zborniku Vilenica 2024, tesno korespondirajo tudi s temo festivala ›Krasni novi svet‹ in mestom književnosti v času digitalne preobrazbe sveta. Dominik Srienc s svojim pesništvom suvereno prestopa meje jezika, prostora in časa.
Dobitnika kristala Vilenica izbere mednarodna žirija izmed avtorjev, ki se predstavijo v zborniku. Žirijo sestavljajo gostje vileniškega festivala, podelitev pa poteka na literarni matineji na gradu Štanjel. Prvi prejemnik kristala Vilenica leta 1987 je bil Gregor Strniša, lani pa ga je prejel Shpëtim Selmani s Kosova.
Lenka Kuhar Daňhelová in Dominik Srienc po podelitvi nagrade kristal Vilenice, foto DSP
Dominik Srienc (Potok pri Bilčovsu na avstrijskem Koroškem, 1984) je dvo- in večjezični pesnik, prevajalec, literarni raziskovalec ter soustanovitelj več literarnih in kulturnih projektov. Študiral je germanistiko in slavistiko na Univerzi na Dunaju, v Santiagu de Compostela in Olomucu. Med letoma 2012 in 2014 je bil lektor za nemški jezik v Kirgiziji in Armeniji. Njegovo ustvarjanje pogosto sega prek jezikovnih in literarnih meja, npr. v glasbi, dramatiki.
Za dvojezično pesniško zbirko Tu je konec / Hier ist Schluss (2014) je prejel nagrado Urada zveznega kanclerja Republike Avstrije za najboljši literarni prvenec. Prevedel je pesniško zbirko Molitev metulja (Gebet des Schmetterlings, 2014) Esada Babačića. Objavlja v avstrijskih in slovenskih literarnih revijah (npr. Lichtungen, Literatur und Kritik, I.D.I.O.T., Rastje, Die Brücke) ter antologijah. Z Eleno Messner sta sestavila antologijo Abziehbilder / Odlepke (2021) in napisala dramsko besedilo Jez / Der Damm, ki je bilo uprizorjeno leta 2015. Je član Društva slovenskih pisateljev v Avstriji (DSPA) in kurator literarnega programa festivala TRIVIUM / tri poti / drei wege, bil je član eksperimentalnega glasbeno-literarnega-performativnega kolektiva Poetronic. Njegove pesmi je med drugim uglasbil Koroški deželni mladinski zbor. Živi in ustvarja v Celovcu, kjer je zaposlen na Musilovem inštitutu.
Marijan Zlobec