Juan Diego Flórez se vrača na 72. Ljubljana Festival


V predzadnjem tednu 72. Ljubljana Festivala bo v Cankarjevem domu potekala vrsta vrhunskih glasbenih dogodkov. Že jutri, v torek, 27. avgusta, ob 20. uri se bo na koncertu opernih arij predstavil izjemni perujski tenorist Juan Diego Flórez, znan po svojem virtuoznem glasu. Pod taktirko Oksane Liniv ga bo spremljal Simfonični orkester RTV Slovenija.

Dirigentka Oksana Liniv, foto Festival Ljubljana

V sredo, 28. avgusta, in v četrtek, 29. avgusta, ob 20. uri, bo dvakrat zapored imel koncert eden najboljših orkestrov na svetu – Londonski simfonični orkester (London Symphony Orchestra) pod dirigentskim vodstvom sira Antonia Pappana. Skupaj bodo nastopili na dveh izjemnih koncertih. V prvem večeru se bo orkestru pridružila  priznana violinistka Vilde Frang, v drugem pa s pianistom Bruceom Liujem in Kaunas State Choir (Državni zbor iz Kaunasa). Ta dva koncerta sta bila tu že predstavljena.

Jutri bo v Gallusovi dvorani, v okviru 72. Ljubljana Festivala, potekal vrhunski koncert opernih arij, ki bo združil svetovno priznane umetnike. Med njimi bo perujski tenorist Juan Diego Flórez, katerega izjemna interpretacija in bogat vokal obljubljata nepozaben glasbeni večer. Flórez, ki od leta 2016 sodeluje z založbo Sony Classical, se ponaša z obsežno diskografijo, ki vključuje številne solo albume ter zgoščenke celotnih oper. Poleg svoje umetniške kariere Flórez vodi tudi fundacijo Sinfonía por el Perú (Sinfonija za Peru), katerega cilj je s pomočjo glasbe prispevati k socialni integraciji mladih v Peruju. Zaradi tega je bil imenovan za ambasadorja dobre volje pri Unescu.

Oksana Liniv kot ukrajinska kulturna ambasadorka v svetu

Ob njem bo nastopila tudi izjemna ukrajinska dirigentka Oksana Liniv, ki je lani kot prva ženska dirigentka nastopila na Festivalu v Bayreuthu. Liniv je ustanovila Youth Symphony Orchestra of Ukraine (Mladinski simfonični orkester Ukrajine) in festival LvivMozArt. S svojim delovanjem pomembno prispeva k promociji klasične glasbe v Ukrajini. Liniv, znana po svojem občutku za interpretacijo in bogatih izkušnjah z evropskimi opernimi hišami, bo na 72. Ljubljana Festivalu vodila Simfonični orkester RTV Slovenija, ki se je v sedmih desetletjih delovanja uveljavil z odmevnimi projekti in več kot 400 zgoščenkami. Orkester je dosegel mednarodni ugled, vključno z uspešno turnejo v Latinski Ameriki leta 2019, ter sodelovanjem z uglednimi dirigenti in solisti.

Juan Diego Flórez, foto pevčeva spletna stran

Koncert bo posvečen opernim arijam nekaterih največjih italijanskih skladateljev. Zasedba bo predstavila arije iz Bellinijeve opere Capuleti in Montegiv, ki združuje tragično zgodbo Romea in Julije z elegantno in melodično glasbo, ter odlomke iz Donizettijevega Vojvode Albe, ki prinaša dramatično zgodbo o uporniku in političnih zapletih. Rossinijeva Ermione bo prikazala antično tragedijo, medtem ko bomo od Charlesa Gounoda prisluhnili ljubezenski ariji iz opere Faust. Program vključuje tudi Meditacijo iz opere Thaïs Julesa Masseneta in Parisovo arijo iz opere Lepa Helena Jacquesa Offenbacha. Dodatno vrednost bodo večeru dale še uverturi iz oper Viljem Tell Gioachina Rossinija, Sicilijanske večernice in La traviata Giuseppeja Verdija.

Juan Diego Flórez, foto Sony Music Entertainment/Gregor Hohenberg

Program:

Vincenzo Bellini:

Uvertura k operi Capuleti in Montegi
»O di Capellio, generosi amici«, arija Tebalda iz opere Capuleti in Montegi

»E serbato a questo acciaro«, arija Tebalda iz opere Capuleti in Montegi

»L’amo tanto, e m’è si cara«, arija Tebalda iz opere Capuleti in Montegi

Gaetano Donizetti:

»Inosservato penetrava… Angelo casto e bel«, arija Marcella iz opere Vojvoda Alba

»Ed ancor la tremenda porta… Come uno spirito angelico… Bagnato il sen di lagrime«, arija Roberta iz opere Robert Devereux

Gioachino Rossini:

Uvertura k operi Viljem Tell

»Che sorda al mesto piano… Ah! Come nascondere«, arija Oresta iz opere Ermione

Oksana Liniv, foto Astrid Ackermann

***
Charles Gounod: »Quel trouble inconnu me pénètre… Salut! demeure chaste et pure«, arija Fausta iz opere Faust

Jules Massenet: Intermezzo k operi Thaïs

Jacques Offenbach: »Au mont Ida«, arija Parisa iz opere Lepa Helena

Giuseppe Verdi:

Uvertura k operi Sicilijanske večernice

»Ah sì, ch’io senta ancora, ch’io respiri… Dal più remoto esilio… Odio solo, ed odio atroce« arija Jacopa iz opere Dva Foscarija

Uvertura k operi La traviata

»Oh! fede negar potessi… Quando le sere al placido… L’ara, o l’avello«, arija Rudolfa iz opere Luisa Miller

Juan Diego Flórez

  • leta 2009 je bil nominiran za nagrado grammy za album Bel Canto Spectacular
  • leta 2011 je ustanovil Sinfonía por el Perú, projekt socialnega vključevanja, katerega namen je z glasbo izboljšati umetniški in osebni razvoj otrok in mladih iz ranljivih okolij v svoji domovini – organizacija danes pomaga več kot 7000 otrokom
  • po nastopu na 72. Ljubljana Festivalu bo tenorist s podobnim programom nastopil na recitalu na Salzburškem poletnem festivalu 31. avgusta v Veliki festivalski dvorani pred 2.200 gledalci, le da ga bo tam spremljal pianist Vincenzo Scalera
  • Oksana Liniv je s tem, ko je bila leta 2022 imenovana za glasbeno vodjo Teatra Comunale di Bologna (Mestnega gledališča v Bologni), postala prva ženska šefinja dirigentka italijanske operne hiše
  • v sezoni 2023/24 je debitirala v Metropolitan Opera (Metropolitanski operi v New Yorku) z opero Turandot  Giacoma Puccinija, prav tako je debitirala z Royal Philharmonic Orchestra (Kraljevim filharmoničnim orkestrom iz Londona), Gothenburg Symphony Orchestra (Göteborškim simfoničnim orkestrom), City of Birmingham Symphony Orchestra (Simfoničnim orkestrom iz Birminghama), Orchestre Philharmonique de Strasbourg (Filharmoničnim orkestrom iz Strasbourga) in Israel Philharmonic Orchestra (Izraelskim filharmoničnim orkestrom)

Juan Diego Flórez v Cankarjevem domu, vse fotografije Marijan Zlobec

Dodajam nekaj odlomkov iz objave pred dvema letoma

“Sinočnji koncert svetovno znanega perujskega tenorista Juana Diega Flóreza v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma se je končal s stoječimi burnimi ovacijami, z dvema dodatkoma, ko je sam prišel na oder s kitaro in se usedel na pripravljeni sedež, kar je bilo za občinstvo signal, da se nekaj posebnega pripravlja, pa še z dvema dodatkoma z orkestrom (kot prvi in četrti), kar je podaljšalo uradni del koncerta za pol ure. Bil je še en izjemen večer, poln pozitivne energije, želje po razdajanju vrhunskih umetnikov, kot smo jih na letošnjem jubilejnem 70. Ljubljana Festivalu doživeli kar precej. Najbolj nas fascinira, koliko so nam tujci, seveda pa tudi domači gosti pripravljeni darovati, da nam je lepo. Pevca je spremljal Simfonični orkester RTV Slovenija pod dirigentskim vodstvom Oksane Liniv, ki prav letos na Wagnerjevem festivalu v Bayreuthu dirigira njegovo opero Leteči Holandec oziroma Večni mornar.”

“Ves koncert se je odvijal nekako piramidalno ali kot vzpenjanje na goro, od koder se potem širi in širi ter lepša razgled. Vse je potekalo v pravem umetniškem crescendu, čeprav se je zdel sam začetek z bolj mlačnim orkestrom še precej popočitniški, premalo zavzet, artikuliran, kot takojšnji maksimalni glasbeno-interpretativni in globoko doživljajski vstop v ambient velikih pričakovanj kakih 1300 obiskovalcev koncerta.”

“Juan Diego Flórez je v svoji umetniški identiteti uzaveščen; kdo je, kaj zna, kaj nudi in nam želi kot svetovni umetnik dati. Tu se vidi različnost pojmovanja in doživetja glasbenega sveta, ki pa se je začel spreminjati v novo in novo podobo, se selil iz Rossinijevih arij kot uvod, preko Donizettija, Verdija, Laloja, Masseneta, Gounoda do Puccinija.”

“Tenorist je zelo spretno kombiniral zelo znane arije z manj znanimi ali malokrat izvajanimi na večerih opernih arij ( Verdi – Jeruzalem, Lalo – Kralj mesta Is), tako da smo lahko opazovali njegov radij ali širino umetniško – izvajalskega opusa in okusa z željo dodati še kaj, česar morda ne bomo slišali nikoli več.”

“Pri vrhunskem glasbeniku nas lahko prevzame, kako skrbno neguje vsako najmanjšo podrobnost, kako celovite in detajlirane so vse njegove interpretacije, kako vsebini petega dodaja svoj karakterni, osebnostni profil, kako dojame izpovedno bistvo, ki ga je začel kazati v Rossinijevi operi Gospod Bruschino in nadaljeval v prav tako Rossinijevi Pepelki. Natanko ve, kje, kdaj in kako dozirati vse komponente, tako da nastane morda vtis, da je vse perfekcionistično z racionalnim pristopom in izmerjeno, a ko stopi v prvi plan emocija, je povsem prepričljiv in celovit, malo teatraličen, a ne čisto igralski.”

“Sledili sta obe sijajni ariji, ki promovirata le najboljše svetovne lirske tenoriste; najprej Wertherjeva arija Pourquoi me revellier iz Massenetovega Wertherja, potem pa še arija Romea Ah, leve-toi, soleil ! iz Gounodove opere Romeo in Julija. Tu sta dve tragični usodi ljubečega moškega s tragičnima usodama, ki pa po izpovedi svojemu življenju dodajata markacijo večnosti. Juan Diego Flórez vse to do potankosti ve in obvlada, zaveda se vseh fines, ki se dogajajo v obeh operah, vseh vizij obeh moških; žalosti, upanja, načrtovanja…”

“Juan Diego Flórez je kajpada moral še dodajati, tako z orkestrom (najprej napolitansko De Curtisovo Torna a Surriento, ki je bila nekoč najbolj priljubljena med dodatki tenorista Luciana Pavarottija, in na koncu Nessun dorma iz Puccinijeve opere Turandot).”

“Tenorist pa je imel še posebno koncertno presenečenje, omenjeni nastop sam in s kitaro v rokah, ko so mu prinesli stol in stojalce za desno nogo, da se je lahko vsedel in smo takoj vedeli, da bo zaigral na kitaro in predstavil kaj svojega, domačega, latinskoameriškega. Poslušali smo izjemno doživeti interpretaciji Besa me mucho in Cucurrucucu Paloma, kjer smo občudovali njegovo vokalno sposobnost (držanja ali trajanja enega zloga oziroma enega tona).”

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja