V naslednjih dveh tednih bo Križevniška cerkev na 72. Ljubljana Festivalu gostila vrsto vrhunskih glasbenih večerov z mednarodno priznanimi solisti. Nocoj, v torek, 30. julija, ob 20.uri bodo nastopili Latica Honda-Rosenberg, Lana Trotovšek, Felix Renggli, Thomas Haberlah in Evgenij Sinajski. Naslednji ponedeljek, 5. avgusta, ob 20. uri bodo zaigrali Jens-Peter Maintz, Hartmut Rohde, Rick Stotijn, Ole Kristian Dahl, Rie Šimada, Ken Nakasako, Zsuzsa Bálint in Naoko Sonoda. V četrtek, 8. avgusta, ob 20. uri pa se bodo predstavili Emanuel Abbühl, Reinhold Friedrich, Radovan Vlatković, Eriko Takezava, Kimiko Imani in Danijel Detoni.
Latica Honda – Rosenberg, foto Marijan Zlobec
Večer komorne glasbe za violino, flavto in klavir
Zasedba, ki bo nocoj, 30. julija, ob 20. uri, nastopila v Križevniški cerkvi, združuje izjemno talentirane glasbene soliste, vsakega s svojo edinstveno umetniško vizijo in bogatimi izkušnjami. Latica Honda-Rosenberg, nemška violinistka, je znana po svoji odločnosti in moči, ki jo je revija The Strad primerjala z legendarnim Jascho Heifetzem. Lana Trotovšek, slovenska violinistka, je v karieri prejela prestižne nagrade in se izobraževala pri slavnih mentorjih, kot je legendarni Ruggier Ricci. Redno nastopa na mednarodnih festivalih po Evropi in po svetu ter poučuje na Trinity College London (Konservatoriju za glasbo in ples Trinity Laban v Londonu).
Felix Renggli, foto Marijan Zlobec
Felix Renggli, švicarski flavtist in umetniški vodja Švicarskih komornih koncertov, poučuje v Baslu, poleg tega pa vodi mojstrske tečaje po vsem svetu. Thomas Haberlah, nemški pianist, je kot doslej edini Nemec prejel nagrado na Mednarodnem klavirskem tekmovanju Franza Liszta v Utrechtu. Evgenij Sinajski, ruski pianist, je cenjen komorni glasbenik in pedagog. Sodeloval je z vrhunskimi glasbeniki in poučuje na prestižnih univerzah na Dunaju in v Essnu.
Pianist Thomas Haberlah, foto Marijan Zlobec
Koncertni večer bo občinstvu ponudil pester nabor komornih skladb in sicer Sonata za violino in klavir št. 3 v c-molu, op. 45 Edvarda Griega, ki združuje norveško ljudsko izročilo in romantično tradicijo. Fantazija za flavto in klavir, op. 55 Carla Frühlinga, ki bogati repertoar za flavto z intenzivnimi in melodičnimi linijami, prežetimi z melanholijo. Sonata za dve violini v C-duru, op. 56 Sergeja Prokofjeva, skladba v baročnem slogu s strukturo cerkvene sonate, (é)cri(t) Heinza Holligerja, napisana za solo flavto, ki
raziskuje ekspresivne možnosti flavte s pomočjo razširjenih tehnik, multifonov in drugih zvokov. Trio za flavto, violino in klavir Nina Rote, ki se z jasnimi melodijami in bitonalnimi harmonijami vrača k neoklasicizmu, prinašajoč svežino in živahnost v komorno glasbo.
Potovanje skozi obdobja glasbene zgodovine
V Križevniški cerkvi bodo v ponedeljek, 5. avgusta, ob 20. uri nastopili Jens-Peter Maintz, priznani nemški violončelist, ki kot solist nastopa v različnih komornih zasedbah v Evropi, na Japonskem, v Južni Ameriki in ZDA. Hartmut Rohde, znan po široki diskografiji in sodelovanju z mnogimi svetovnimi orkestri ter komornimi zasedbami. Rick Stotijn je cenjeni nizozemski kontrabasist, ki sodeluje s skladatelji, kot so Louis Andriessen, Michel van der Aa, Jesper Nordin in Ned Rorem, ter izvaja njihova dela na svetovnih premierah. Ole Kristian Dahl, norveški fagotist, ki je trenutno profesor na Visoki šoli za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Mannheimu.
Ken Nakasako, foto Marijan Zlobec
Nastopajoče bodo spremljali pianisti Rie Šimada, ki je zaposlena na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Mannheimu, Ken Nakasako, ki deluje v Berlinu, Zsuzsa Bálint, ki se posveča eksperimentalnim projektom in zmagovalka številnih mednarodnih klavirskih ter komornih tekmovanj Naoko Sonoda.
Rick Stotijn, foto Marijan Zlobec
Izvrstni solisti bodo predstavili program, ki zajema pomembna dela iz različnih obdobij glasbene zgodovine. Skladbi Ludwiga van Beethovna, katerega prispevek k razvoju komorne glasbe je bil ključen. Slišali bomo tudi sonato Gustava Schrecka, ki je s svojim zborovodstvom in izboljšanjem umetniške kakovosti v legendarni Šoli svetega Tomaža v Leipzigu pustil pomemben pečat, delo Roberta Schumanna, ki v svoji glasbi pogosto pripoveduje pravljične zgodbe z bogato vsebino. Za zaključek bo predstavljena skladba Alfreda Desenclosa, samooklicanega romantika, katerega glasba v zadnjih desetletjih doživlja preporod in navdušuje s svežino in izraznostjo.
Marijan Zlobec