Čas zelo hitro beži. Tega ne vidimo le po množičnih objavah, kje je kdo na počitnicah po svetu, ampak tudi po množici kulturnih objav z umetniških dogodkov doma in v mednarodnem svetu. Kot pa smo skupaj ugotovili na današnji tiskovni konferenci na Pergoli, se 72. Ljubljana Festival preveša že v drugo polovico.
Tiskovna konferenca, vse fotografije Marijan Zlobec
Začela se bo z nocojšnjim koncertom v Slovenski filharmoniji, kje bo nastopil Simfonični orkester iz Ningboa na Kitajskem. To je obmorsko, pristaniško mesto, zato bo pokrovitelj koncerta Luka Koper.
Direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana Darko Brlek je spomnil na mnoga gostovanja kitajskih umetnikov na festivalu, sam dirigent orkestra Ji Yu pa se je spomnil, da je bil prvič pri nas že pred dvajsetimi leti, ko je bil pomožni dirigent pri gostovanju ansambla Nacionalne opere iz Pekinga.
Ji Yu
Druga polovica poletja 72. Ljubljana Festival prinaša izvrstne dogodke. Nocoj, v ponedeljek, 29. julija ob 20.uri, bo v Slovenski filharmoniji nastopil Ningbo Symphony Orchestra (Simfonični orkester iz Ningboja), pod taktirko šefa dirigenta Ji Yuja v družbi solistke Yuanchun Yu, ki širom sveta širi glas pipe, kraljice tradicionalne kitajske glasbe. Na prelomu meseca, natančneje od 25. julija do 11. avgusta pod umetniškim vodstvom Branimirja Slokarja potekajo mojstrski tečaji, ki skrbijo za razvoj in izobraževanje mladih umetnikov. V četrtek, 8. avgusta, bo v Poletnem gledališču Križank ob 20. 30 izvedena koncertna različica La bohème, opere Giacoma Puccinija, ki jo bo občinstvu predstavil dirigent George Pehlivanian skupaj s Pehlivanian Opera Academy (Operno akademijo Pehlivanian).
Praznovanje kitajske tradicije s pipo – kraljico tradicionalne kitajske glasbe
Ningbo Symphony Orchestra (Simfonični orkester iz Ningboja), od leta 2015 svetovno občinstvo navdušuje s prepletom klasičnih in tradicionalnih kitajskih del.
Yuanchun Yu
Orkester bo vodil njihov šef dirigent Ji Yu, ki je tudi pomočnik dirigenta China Philharmonic Orchestra (Kitajskega filharmoničnega orkestra) in zavzet ambasador sodobne kitajske glasbe.
Na 72. Ljubljana Festivalu se jim bo na odru pridružila solistka Yuanchun Yu, učiteljica pipe na Osrednjem konservatoriju za glasbo v Pekingu, ki pravi, da je nastopanje in širjenje kulture pipe njeno poslanstvo. Pipa, starodavno kitajsko brenkalo, na katero glasbeniki igrajo že več kot 2000 let, se je pojavila že v obdobju dinastije Qin in se razvijala med dinastijo Han. Njen repertoar obsega tako klasično kitajsko glasbo kot
tudi sodobna dela, ki prepletajo kitajske in zahodne vplive.
Slednje bomo lahko nocoj prepoznali v skladbi Koncert za godalni orkester in pipo kitajsko-ameriškega skladatelja Tana Duna, ki je dirigiral na otvoritvenem koncertu 63. Ljubljana Festivala. Program bo
vključeval tudi glasbo Ennia Morriconeja iz televizijske serije Marco Polo in “Italijanske” simfonije Felixa Mendelsshona Bartholdyja, za katere je avtor dobil navidh na popotovanju po Italiji.
Ningbo Symphony Orchestra (Simfonični orkester iz Ningboja)
Ji Yu, dirigent
Yuanchun Yu, pipa
Ennio Morricone: Al Santo Sepolcro iz serije Marco Polo
Tan Dun: Koncert za godalni orkester in pipo
***
Felix Mendelsshon Bartholdy: Simfonija št. 4 v A-duru, op. 90
Danes so se začeli koncerti udeležencev Mojstrskih tečajev Festivala Ljubljana
O tečajih je spregovoril njihov umetniški vodja Branimir Slokar. Poudaril je tradicijo in kvaliteto profesorjev, ki so hkrati še koncertanti. Kot je povedal, se bo program tečajev v prihodje še razširil. Omenil je petje, harfo, pavke… Brlek je pripomnil, da lahko pričakujemo novo kvaliteto.
Eden izmed ključnih ciljev Festivala Ljubljana je tudi izobraževanje mladih umetnikov, kar je še posebej pomembno za prihodnost umetnosti. V ta namen Festival Ljubljana organizira mojstrske tečaje, namenjene tako domačim kot tujim študentom. Umetniško vodstvo je prevzel Branimir Slokar, eden najvidnejših pozavnistov, ki je s svojimi dosežki na področju umetniške glasbe pustil neizbrisen pečat. Na njegovo povabilo se v Ljubljano vsako leto vračajo vrhunski glasbeniki in profesorji z uglednih evropskih glasbenih institucij. Ti se bodo predstavili tudi s koncerti v Križevniški cerkvi v torek, 30. 7., ponedeljek, 5. 8. in četrtek, 8. 8. Tudi študenti bodo imeli priložnost, da svoje novo znanje in sposobnosti se predstavijo širši javnosti na brezplačnih koncertih v ponedeljek, 29. 7., nedeljo, 4. 8. in soboto, 10. 8., kar jim nudi dragoceno priložnost za pridobivanje izkušenj v nastopanju in širjenje mreže v glasbenem svetu. Tečaji mladim nadarjenim umetnikom ne ponujajo zgolj strokovnih znanj in tehničnih veščin, temveč jim omogočajo dostop do vrsto orodij in znanj za začetek ustvarjanja uspešne kariere v sodobnem svetu ter odpira možnosti, ki jim pomagajo na tekmovalnem področju in posledično koncertnem trgu.
Koncerti profesorjev se bodo začeli v torek, 30. julija, v Križevniški cerkvi.
Kot prvi bodo nastopili:
Latica Honda – Rosenberg, violina
Lana Trotovšek, violina
Felix Renggli, flavta
Thomas Haberlah, klavir
Evgenij Sinajski, klavir
Program:
Edvard Grieg: Sonata za violino št. 3 v c-molu, op. 45
Carl Frühling: Fantazija za flavto in klavir, op. 55
***
Sergej Prokofjev: Sonata za dve violini v C-duru, op. 56
Heinz Holliger: (é)cri(t) za solo flavto
Nino Rota: Trio za flavto, violino in klavir
Puccinijeva opera La Boheme v koncertni izvedbi
Maestro George Pehlivanian je svojo glasbeno pot začel z igranjem klavirja in violine pri rosnih šestih letih. Leta 1975 se je z družino preselil v Los Angeles, kjer je nadaljeval študij dirigiranja pri Pierreu Boulezu, Lorinu Maazlu in Ferdinandu Leitnerju. Po prejemu diplome za zasluge na Glasbeni akademiji Chigiana v Sieni je bil leta 1991 s strani mednarodne žirije enotno nagrajen tudi z Grand Prixom na Mednarodnem tekmovanju za mlade dirigente v Besançonu. Tako je postal prvi Američan, ki je prejel to čast v zgodovini enega najbolj cenjenih tekmovanj na svetu. Leta 2020 je maestro ustanovil Pehlivanian Opera Academy (Operno akademijo Pehlivanian), ki ponuja izjemne priložnosti za pevce in dirigente, da nadgradijo svoje veščine pri pripravi opernih produkcij.
Akademija se osredotoča na razvijanje umetnikov s poudarkom na medsebojnem sodelovanju ter jih pripravlja na kariero v opernem svetu. Poleg tega študentom nudijo številne priložnosti za nastopanje na turnejah, kar umetnikom omogoča pridobivanje dragocenih izkušenj in širitev njihovega glasbenega obzorja. Obiskovalcem 72. Ljubljana Festivala se bo zasedba predstavila s koncertno izvedbo opere La Boheme Giacoma Puccinija, ki slovi kot mojstrovina opernega doživljanja boemskega pariškega življenja. Puccini je črpal navdih iz lastnih izkušenj in opazovanj boemskega načina življenja, kar je operi dalo pristen pridih pariškega življenja in čustev.
George Pehlivanian in drugi dirigenti
Operna akademija Pehlivanian
Festivalski orkester in zbor POA
Zasedba:
Rodolfo, pesnik: Ermin Ašćerić, Ron Silberstein, Benjamin Pregl, Fabio Cruz
Mimì, šivilja in pletilja: Lucia Palladino, Andrea Rodríguez-Gómez Xiangning Ouyang, Rosy Anoush Svazlian
Pehlivanian je povedal, da se bodo solisti v izvedbi menjavali, tako da jih bomo v isti vlogi slišali več, tudi tri Mimi. Posebej pa je omenil profesionalnost študija in priprav, saj se je prijavilo okrog sto kandidatov iz mnogih držav. Opero bodo izvedli kar devetkat v enajstih dneh po Sloveniji in tudi v Italiji.
Marijan Zlobec