Igor Andjelić misli, da je v Rimu leta 1953


V znani ljubljanski Galeriji Fotografija Barbare Čeferin so nocoj odprli fotografsko razstavo vizualnega umetnika, grafičnega oblikovalca in fotografa Igorja Andjelića. Pokazal je najnovejšo serijo premikajočih se fotografij z naslovom Cinecittà. Z njimi se navezuje na italijanski povojni fotorealizem in išče njegovo modernost še v našem času, kar mu zlahka uspeva, saj tako rekoč živi na tržnici, med meščani, ljudmi vseh poklicev, med vsakodnevnimi turisti, umetniki, s katerimi se pozna in druži in mu hkrati dajejo ustvarjalni navdih.

Andjelić 1 IMG_7680.jpg

Igor Andjelić je bohem, ki misli in ustvarja resno, vse fotografije Marijan Zlobec

Andjelić 6 IMG_7651.jpg

Tatovi koles

Avtor je integralen del mesta, v katerem živi, ter ključni (so)oblikovalec nekaterih prostorov ljubljanske kulturne scene, med njimi Galerije ŠKUC, Kluba K4 in Salona Minimal.

Andjelić 7 IMG_7652.jpg

Uvod v Andjelićevo razstavo obuja spomin na italijanski povojni film

Andjelić 3 IMG_7650.jpg

Barbara Čeferin predstavlja fotografa in razstavo

Tina 20 IMG_7737.jpg

Tina Kolenik pred svojim hrbtom, iz katerega je Andjelić ustvaril ne le svetlobno fotografijo, ampak telo, ki pleše

Andjelić 8 MG_7689.jpg

Andjelić dobro ve, kakšen fotografski in umetniški original je Goran Bertok

Andjelić 9 IMG_7699.jpg

Ki nikoli ne zgreši svoje stotinke sreče

Andjelić 7 IMG_7653.jpg

Film Vittoria De Sice se zdi danes skoraj kot pravljica

Badovinac MG_7720.jpg

Roman Uranjek in Zdenka Badovinac odpirata v četrtek razstavo Stojana Kerblerja v Moderni galeriji

Gaja IMG_7655.jpg

Tina Kolenik in Gaja Möderndorfer 

Andjelić 10 IMG_7697.jpg

Andjelić vedno najde svoj motiv

Kovič IMG_7683.jpg

Brane Kovič je bolj kritično resen kot fotografovi simpatizerji

Andjelić 12 IMG_7693.jpg

Pisatelj Jurij  Hudolin dela reklamo za lokal na tržnici, ki ga je ovekovečil v svojem zadnjem romanu

“Andjelićev končni poklon neorealističnemu filmu funkcionira na tehnični ravni. S premikajočimi se črno-belimi podobami se navezuje na sam medij, hkrati pa vsebinsko ponuja vpogled v širše dogajanje upodobljenega. Avtor stopa izven okvirjev fotografskega medija in se odloči prikazati več kot le en sam ujet trenutek. Gledalec ne ugiba več, kaj se je morda zgodilo pred ali po Bressonovskem “odločilnem trenutku”, temveč je soočen s širšo pripovedjo.

Modic IMG_7682.jpg

Fotograf Igor Modic in pevec Andrej Šifrer

Fotograf ne poskuša ujeti edinstvene, zamrznjene podobe – namesto tega ga zanimajo hipne geste, sramežljivi umiki pogleda, tihi trenutki človeške psihe, česar prikaz se najbolje odrazi prav skozi gibe in kretnje. Ozadje njegovih fotografij je skoraj vedno Ljubljana, fotografovo ljubljeno mesto, a fotografov interes zares leži v njenih prebivalcih. “Mesto so ljudje”, je Andjelić nekoliko zamišljeno pripomnil ob pogovoru o njegovih delih. In neorealizem živi naprej, “ je med drugim zapisala Hana Čeferin

Andjelić 11 IMG_7696.jpg

Andjelić svoje figure na osvetljenih boksih nenehno vrti

Čeferin IMG_7686.jpg

Aleksander Čeferin je pozabil na nogomet

Barbara 1 IMG_7710.jpg

Barbara Čeferin in Saša Pavček

Jesih  boris IMG_7692.jpg

Oblikovalec Vladimir Pezdirc in slikar Boris Jesih

Jerko IMG_7676.jpg

Fotografa Stane Jerko in Janez Pukšič

Razstava ni v bistvu nič posebnega, bi lahko rekli, saj je sklicevanje na italijanski filmski neorealizema bolj stvar zgodovine kot aktualnosti in sodobnosti. V Rimu in Italiji je neorealizem imel socialno in družbeno-kritično noto,  afirmacijo sodobnega filma in vrhunskih režiserjev ter z naborom najboljših filmskih igralcev lahko prodrl v svet, pri Andjeliću so zvezde razpršene po ljubljanski nič hudega sluteči mimobežni sceni, v katero se lahko ujame ali postane “prehlajeni predmet zgodovine” (Šalamun) skorajda vsakdo, ki ima pot mimo umetnika in si le-ta zanj vzame pet minut časa.

Ali pa slava traja samo pet minut, še ne vem.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja