Fotografije Ljubljane in še koga zraven Igorja Andjelića


Fotograf Igor Andjelič je v Mali galeriji Cankarjevega doma pripravil razstavo svojih velikih in črnobelih fotografij, posvečenih Ljubljani in nekaterim Ljubljančanom. Poudarek je na arhitekturi in njenem osebnem videnju, možnosti fotografskih Semperjevih teorij “fasadnega tepiha”, kot v izjemni kot ujete Metalke… Spomin kot zgodba o Ljubljani; da se ne bi pozabil vpisati vanjo.

Andjelić IMG_0455

Igor Andjelić pred Metalko, vse fotografije Marijan Zlobec

Fotografije Igorja Andjelića dokazujejo, da je Ljubljana tako rekoč večno mesto, tako kot Pariz. Če bi imeli fotoaparate že pred dva tisoč leti, pa bi zlahka dokazali, da je imela vse dosedanje arhitekturne, umetnostnozgodovinske, politično – ideološke, individualne, kolektivne ter letno-časovne stile in profile vse do danes. Manjka nam samo še kraljestvo. To so prvi opazili Izraelci na svetovnem kongresu oblikovalcev v Ljubljani v letu vojne za slovensko samostojnost 1991. “Pri vas vidimo vse, romaniko, gotiko, renesanso, barok, klasicizem, romantiko, secesijo, Plečnika in njegove učence. Mi vsega tega nimamo,” so nam pripovedovali, mi pa takoj v jok, zakaj vse to imamo.

Andjelić 3 IMG_0431

Skladatelj Aldo Kumar

Morda dialog fotografij Igorja Andjelića s prostorom ni tako “razkošen”, kot je bilo nanizano zgoraj, a je v njih neka tendenca pokazati ne lepoto, ampak strukturiranost, ki je v mimobežni vsakdanjosti ne opazimo. Fotograf se ne zaustavlja pri znanih hišah z razgledniško motiviko, ampak na tistih, za katere moraš narediti nekaj več, znati opazovati, gledati in videti. Opazujte tuje turiste, kako fotografirajo Ljubljano in se čudite, kaj vse oni takoj opazijo, česar mi ne.

Andjelić 2 IMG_0434

Lepa noga potrebuje čevelj in nogavice

Zakaj je tako, je vprašanje, na katerega odgovarja ta razstava, ki se “nevidenju” upira na svojski, avtorsko uživaški in hkrati izpovedno asketski način, a z določenimi “pikantnimi” vložki.

Andjelić 1 IMG_0460

Uživaška askeza Igorja Andjelića je poseben paradoks, skoraj mazohizem

To ni fotoreporterstvo z željo biti zraven, kronist in fotografski komentator; fotograf ne išče nečesa, kar nimajo drugi (v množici fotografov), a vendar ima nekaj takih momentov, na katere kak drug fotograf ne bi pomislil. To ni drznost trenutka ali upor proti temu, da bi bil fotograf ovca, ki teka za objektom takoj, ko se prvi v vrsti sproži… Tedaj se on obrne nazaj in vrže film ali pametni telefon, s katerim zadnje čase največ fotografira, stran.

Andjelić 4 IMG_0409

Portretno arhitekturna kombinatorika

Andjelić 5 IMG_0417

Posamezne fotografije kot avtorska postavitvena koreografija

Andjelić 6 IMG_0408

Tepih vsebin in kontrastov

Andjelić 8 IMG_0419

Metalka je zgrajena z vsemi vogali

Andjelić 9 IMG_0422

Fotografski trikotnik

Andjelić 11 IMG_0421

Kontrastnih vsebin

Andjelić 10 IMG_0433

Človek ob zidu

Andjelić 12 IMG_0432

Bo postal avtorska sestavljenka

Andjelić 13 IMG_0428

Prebivalec fotografske slike

Andjelić 14 IMG_0420

Omizni personalist

Andjelič 17 IMG_0405

Hedonist

Andjelič 18 IMG_0413.jpg

Kreator 

Andjelić 15 IMG_0424

In sklonjeno uklenjeni potencialni terorist

Marijan Zlobec

 


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja