Mladi slikarji še v iskanju identitete


V Galeriji Equrna so sinoči odprli še zadnjo razstavo študentov različnih oddelkov ALUO, tokrat s slikarskega. Promotor mladih je pravzaprav po čudnem spletu okoliščin postala galerija, ki je sicer že v preteklosti predstavljala in promovirala mlade umetnike in novo sodobno umetnost. Vendar pa smo slišali ugotovitev, da ALUO nima svoje galerije.

Brejc 2 IMG_6933.jpg

Vodstvo ALUO, galerist Arne Brejc in trije mladi umetniki, vse fotografije Marijan Zlobec

Tu je še vedno odprto vprašanje propada vseh idej skupnih akademij, in to kjub podpisom kar precej pogodb, namer, lokacij… Zakaj je vse propadlo, je vprašanje ne le šolskega, znanstvenega in kulturnega ministrstva, pa MOL, ampak celotne države. Ob tem se spomnimo propada projekta NUK 2. Očitno so parkirišča edino, kar slovenska politika na tem (in še marsikaterem) področju še zmore.

Brejc 1 IMG_6947.jpg

Arne Brejc

ALUO IMG_6946.jpg

Trije mladi: Rok Horvat, Blažka Križan in Dalea Kovačec

Država se vsega intelektualnega boji, še več: ovira, po drugi strani pa dopušča vsakršen kriminal, o čemer odkrivamo vsak dan nove in nove zgodbe, da se lahko samo vprašaš: kje in v kakšni dejanski, ne navidezni državi sploh živimo.

Močnik IMG_6952.jpg

Dekanja ALUO Lucija Močnik Ramovš

ALUO je s svojimi profesorskimi kadri močno pomlajena, celo feminizirana, sem slišal na odprtju razstave. Vprašanje pa je, ali so profesorji sami tako močni in pedagoško prosvetljeni, da lahko uspešno nadaljujejo tradicijo velikih imen preteklosti.

Kariž IMG_6960.jpg

Izredni profesor, mag. Žiga Kariž je predstavil razstave ALUO prehod

Arne Brejc je med drugim omenil, da so dela  s študentskih razstav že našla svoj prostor v raznih zbirkah, vem da se je za neko študentsko delo zanimal (kupil) tudi zbiratelj iz tujine.

Horvat 4 IMG_6916.jpg

Rok Horvat – Ne – dogodek, 2015 – 2016

Razstava, postavljena v enakostranični trikotnik kot simbol, kot je povedal Žiga Kariž, je v bistvu razstava treh samostojnih avtorjev; sestavljena iz treh samostojnih razstav, zato ni kolektivna.

Horvat IMG_6941.jpg

Rok Horvat

Objavili smo že predstavitvene ugotovitve treh profesorjev. Tu ni kaj dodati. Gre za pedagoški, strokovni in hkrati ocenjevalni vidik iz ene perspektive.

Horvat 2 IMG_6911.jpg

Rok Horvat – Katastrofičnost časa, 2017

Sam ogled razstave je precej drugačen.

Horvat 3 IMG_6915.jpg

Rok Horvat – I,I,I,I,/ 2013 – 2017

Pri Roku Horvatu je opazen vpliv tako skupine IRWIN kot samega profesorja Bojana Gorenca. Bistvo mladega slikarja je še prikrito; čakamo na trenutek, ko se bo osvobodil pedagoških vplivov in stopil “na svobodo” ali “na svoje”. Ima pa že večje koncepte in zasnove, na podlagi katerih bo lahko gradil in ustvarjal naprej.

Dalea IMG_6939.jpg

Dalea Kovačec

Dalea 2IMG_6925.jpg

Dalea Kovačec – Iz serije Prikrojeni spomini: Morje, 2016

Dalea 1 IMG_6922.jpg

Dalea Kovačec – Prikrojeni spomini, 2017

Dalea 3 IMG_6920.jpg

Dalea Kovačec – Video

Dalea Kovačec je še “razpršena” in razdeljena na slikarstvo, video in avtorsko knjigo, ki pa je zelo albumska in kot taka nima nikakršnega umetniškega naboja, razen da so v njej nekatere skice, risbe… Slikarstvo je še v iskanju stilne identitete in veščin, zanimiv je video, ki izhaja iz slikarstva.

Blažka IMG_6937.jpg

Blažka Križan

Blažka Križan je bolj umirjena, zrelejša, prefinjena in s težnjo k perfekciji. Vpliv Lucia Fontane je zgolj v nekaterih segmentih, pri čemer je Italijan rezal v platna svojih večjih monokromnih slik. Križan je senzibilna, natančna, ne trpi napak. Njena belina je lirska in še veliko obeta. Hkrati ima različne predstavitvene koncepte in se predstavlja zaokroženo.

Blažka IMG_6929.jpg

Blažka Križan

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja