Mladinska knjiga in Cankarjeva založba na frankfurtskem knjižnem sejmu 2025


V Frankfurtu so odprli že 76. mednarodni knjižni sejem, ki bo potekal med 15. in 19. oktobrom. Mladinska knjiga in Cankarjeva založba se predstavljata v hali 4.1/D51, na stojnici, odeti v ilustracije iz mednarodne uspešnice Zakaj? letošnje jubilantke Lile Prap.

Mladinska knjiga in Cankarjeva založba sta se na srečanja s tujimi založniki in agenti pripravili s prenovljenima katalogoma za leposlovje za otroke in odrasle v angleškem jeziku, v katerih je predstavljenih več kot 400 del slovenskih avtorjev in ilustratorjev. Podoba obeh katalogov je odmev naslovnice romana Na klancu Tine Vrščaj, ki jo je oblikovala Saraja Cesarini. Tina Vrščaj je leta 2024  za roman Na klancu dobila posebno omembo komisije Evropske nagrade za književnost. Prenovljeni katalog začenja citat Branka Šömna: »Človeško dojemanje sveta je polno sršečih vprašanj, misleči človek se lahko nanje nabode, celo izkrvavi. Je neotipljiva zavest, da si, in konkretno spoznanje smrti, ko več nisi.«

Z ekipo predstavnikov založb, ki jo vodi dr. Alenka Kepic Mohar, glavna urednica Mladinske knjige in direktorica Cankarjeve založbe, sta v Frankfurt odpotovala tudi avtorica Katarina Gomboc Čeh, katere roman Nihče nikogar ne spozna bo v kratkem izšel v angleškem jeziku pri newyorški založbi Printim Editions, ter Sebastijan Pregelj, ki je z ilustratorjem Igorjem Šinkovcem ustvaril prisrčno in poučno serijo Medo in Pujsi, ki se je v zadnjih letih razvila v pravo literarno ekosfero.

V Frankfurtu se bodo predstavniki obeh založb udeležili različnih dogodkov in številnih poslovnih srečanj ter sestankov z agenti in založniki iz tujine. »Frankfurtski sejem je vedno prostor iskrivih in živahnih pogovorov, deljenja izkušenj in znanja s kolegi z vseh koncev sveta,« je dejala dr. Alenka Kepic Mohar. »Veselim se, da bo letos živahno tudi na razstavnem prostoru Mladinske knjige in Cankarjeve založbe, kjer bo dr. Anže Okorn predstavljal slovenske uspešnice s področja otroškega in odraslega leposlovja številnim tujim založnikom. Literatura je neke vrste kulturni izvozni artikel in verjamemo, da slovenski ustvarjalni uvid lahko uspešno prepriča tudi tuje knjižne trge, to nam je pred leti dokazala tudi Lila Prap.

Hkrati pa seveda tudi tuje naslove z dobrimi prevodi prinašamo v slovenski prostor, saj angleščina kot globalna avtocesta ni samoumevna pot za vse bralce; nove prevodne poslastice bomo lahko prebirali že letu 2026.«

O slikanici Medo in pujsi

Pri založbi Mladinska knjiga je jeseni izšla že tretja slikanica ustvarjalnega tandema Pregelj – Šinkovec. Prvi dve slikanici sta prejeli priznanje zlata hruška za najkakovostnejšo otroško in mladinsko literaturo, ki ga podeljujeta Mestna knjižnica Ljubljana in Zveza bibliotekarskih društev Slovenije, prihodnje leto bosta izšli tudi v hrvaškem prevodu. Medo in Pujsi, ki pomagata otrokom narediti prve korake v svet branja, sta zaživela tudi v animirani priredbi v produkciji Vodnikove domačije, poleg tega pa že dve leti domujeta tudi na odru Lutkovnega gledališča Ljubljana. O priljubljenih junakih je nastalo več strokovnih člankov in celo diplomsko delo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Njun digitalni dom je na spletni strani in trgovini www.medoinpujsi.si, ki je prejela strokovno priznanje, nagrado netko za najboljšo spletno stran za otroke in mladino.

O romanu Nihče nikogar ne spozna

V romanesknem prvencu Katarine Gomboc Čeh spremljamo leto življenja antropologinje Maše, ki v politično napetem času begunske krize doživlja vse večjo razpetost med konservativnimi vrednotami svoje družine in kompleksnostjo sodobnega sveta. Prvi bralci so roman razglasili za ‘slovensko Sally Rooney’, vendar se za identitetnimi vprašanji izriše tudi zgodba slovenske razklanosti, prvič skozi pogled generacije, ki bi ta nasprotja lahko že presegla.

Enaindvajsetletno Mašo, študentko antropologije, poleg sanjarjenja ob glasbi Lane Del Rey zaposluje petje v ženskem pevskem zboru, njenega prijatelja Maksa pa delo z begunci, ki na pragu begunske krize vse bolj preplavljajo Evropo. Maša je v Maksa, ki ga pozna od malih nog, skrivaj zaljubljena, a kaj za njun odnos pomeni to, da so prijateljstvo njunih staršev končali različni pogledi na slovensko politično preteklost in prihodnost?

Maša se znajde v vrtincu intimnih odnosov in situacij, skozi katere bo morala razstaviti in ponovno sestaviti svojo identiteto. Njena zgodba se razvija v tesni prepletenosti z glasbo ter skozi najrazličnejše človeške obrede, v katerih ob prebujanju njenega antropološkega čuta ugleda skrite drobce, ki še dodatno razblinijo njeno predstavo o svetu ter vseh tistih, za katere je bila prepričana, da jih zares pozna.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja