Profesorji mojstrskih tečajev bodo na 72. Ljubljana Festivalu koncertirali (27)


Tradicija mednarodnih mojstrskih tečajev na ljubljanskem poletnem festivalu, ki se je pred leti preimenoval v Ljubljana Festival, je zelo dolga. Začel jo je slovenski pozavnist Branimir Slokar, ki je večino svoje kariere in glasbenega ter umetniškega delovanja preživel v tujini in dodobra spoznal tamkajšnje koncertne, pedagoške in festivalske razmere. Kmalu je spoznal celo vrsto glasbenih ter profesorskih kolegov in jih povabil v Ljubljano.

Branimir Slokar v Križevniški cerkvi, foto Marijan Zlobec

Mednarodni tečaji obsegajo šolo, koncerte profesorjev in koncerte študentov po posameznih inštrumentih. Koncerti profesorjev se izmenjujejo, kombinirajo, dobivajo nove zasedbe ter seveda nove profesorje in njihove koncertne spremljevalce.

Zsuzsa Bálint in Rick Stotijn, foto Marijan Zlobec

Lokacija mojstrskih tečajev, na katere se prijavljajo kandidati na mednarodni razpis Festivala Ljubljana, nato pa je praviloma izbranih osem najboljših, je bila Glasbena šola Vič-Rudnik, nekaj časa stara Akademija za glasbo, z novimi elitnimi prostori AG v palači Kazine pa se je zapletlo, menda zahtevajo za najem prostorov zelo visoko plačilo, nekaj tisoč evrov za 14 dni, ki se Festivalu Ljubljana zdi previsoko, kar je škoda, saj so upali na čim boljše pogoje delovanja, še posebej, ker so konec julija in na začetku avgusta, ko potekajo tečaji in koncerti, šolske počitnice. A tako je, ni pa ugodno. Ali je prav, je odprto vprašanje.

Hartmut Rohde, foto Marijan Zlobec

Akademija za glasbo nima podobnih mednarodnih tečajev in bi jih lahko svojim študentom omogočila vsaj kot pasivno spremljanje. (Problem trženja raznih dvoran v Ljubljani bi bila velika tema, a bi jo zaradi tajnosti številk težko kdo obdelal).

Pianist Thomas Haberlah, foto Marijan Zlobec

Spomnimo se, da ni več koncertov v Unionski dvorani, ne na Ljubljanskem gradu, v Operi SNG Ljubljana so lani sredi avgusta odklonili en izrazito operni koncert, češ da je opera zasedena…).

Branimir Slokar

Od Festivala Ljubljana najbolje živi Cankarjev dom. Od vseh drugih prirediteljev koncertov v Križankah pa Festival Ljubljana, ki menda upravlja tudi oder na Kongresnem trgu, kamor se je umaknila vsakoletna državna proslava dneva državnosti, ki bi seveda morala biti na Trgu republike pred parlamentom. A državi je vseeno.

Latica Honda – Rosenberg, foto Marijan Zlobec

Doslej je bil tu predstavljen profesorski koncert 30. julija, ko bodo nastopili: violinistka Latica Honda-Rosenberg, ki poleg uspešnega koncertiranja po vsem svetu poučuje na univerzah v Freiburgu in Berlinu, violinistka Lana Trotovšek, ki je s posnetki komorne glasbe Beethovna, Brahmsa in Prokofjeva ter nastopi dosegla mednarodno prepoznavnost, flavtist Felix Renggli, ki je imel številne premiere sodobnih del s Švicarskimi komornimi solisti in zasedbo Ensemble Contrechamps, in pianist Thomas Haberlah, ki je pogosto korepetitor na mednarodnih festivalih in tečajih, kot je Festival Ticino Musica v Luganu ter pianist Evgenij Sinajski.

Rick Stotijn, foto Marijan Zlobec

Prav tako je bil predstavljen drugi profesorski koncert 5. avgusta.

Felix Renggli, foto Marijan Zlobec

Med profesorji so vsako leto redni gostje violončelist Jens-Peter Maintz, ki je član prestižnega cikla Koncerti Spectrum v Berlinu, violist Hartmut Rohde, častni član Kraljeve glasbene akademije v Londonu, kontrabasist Rick Stotijn, ki izvaja svetovne premiere sodobne glasbe, in fagotist Ole Kristian Dahl, ki je od leta 2017 gostujoči profesor na Kraljevem kolidžu za glasbo v Londonu.

Jens-Peter Maintz, foto Marijan Zlobec

Nastopajoče bodo spremljali pianisti: Rie Šimada, ki je zaposlena na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Mannheimu, Ken Nakasako, ki deluje v Berlinu,

Ken Nakasako, foto Marijan Zlobec

Zsuzsa Bálint, ki se posveča eksperimentalnim projektom, in zmagovalka številnih mednarodnih klavirskih ter komornih tekmovanj Naoko Sonoda. Ti niso profesorji klavirja na mojstrskem tečaju.

Reinhold Friedrich, foto Marijan Zlobec

Tretji koncert profesorjev bo 8. avgusta v Križevniški cerkvi ob 18. uri. Sledil bo namreč operni večer v Poletnem gledališču Križanke, ob 20.30, s koncertno izvedbo Puccinijeve opere La bohème Operne akademije Pehlivanian.

Dirigent in violinist George Pehlivanian v Cankarjevem domu, foto Marijan Zlobec

Radovan Vlatković, foto FB

Četrtkov večer v Križevniški cerkvi bo zaznamovan s pestrim komornim programom raznolikih skladateljev. V prvem delu bodo zazveneli koncert Johanna Wilhelma Hertla, ki je plodno komponiral v vseh zvrsteh, stavek za solo trobento iz orkestrskega dela Oliviera Messiaena in izbor ljudsko navdihnjenih skladb Manuela de Falle. Po premoru sledijo skladbe Gustava Mahlerja in Carla Reineckeja, ki se je melodično zgledoval po Felixu Mendelssohnu Bartholdyju ter Robertu Schumannu.

Emanuel Abbühl, foto Darja Štravs Tisu

Dela bodo interpretirali oboist Emanuel Abbühl, ki so ga kritiki označili za “mojstra svojega inštrumenta in glasbenika par excellence”, trobentač Reinhold Friedrich, ki je od svojega uspeha na Mednarodnem glasbenem tekmovanju ARD leta 1986 izjemno dejaven poustvarjalec stare in nove glasbe ter predavatelj na mojstrskih tečajih po vsem svetu, in hornist Radovan Vlatković, ki je eden od tristo uglednih glasbenikov, ki so postali častni člani Kraljeve akademije za glasbo.

Eriko Takezava, foto Marijan Zlobec

Za klavirsko spremljavo bodo poskrbeli specialistka za solo klavir, klavirski duo in komorno glasbo Eriko Takezava, Kimiko Imani, katere umetniški razvoj je zaznamoval študij pod Anatolom Ugorskim, in Danijel Detoni, ki je predan komorni glasbenik in profesor v Zagrebu.

Reinhold Friedrich, trobenta, foto Marijan Zlobec

Program:

Johann Wilhelm Hertel: Koncert za trobento in klavir št. 1 v Es-duru
Olivier Messiaen: Medzvezdni klic iz orkestrskega dela Iz kanjonov do zvezd…
Manuel de Falla, prir. Paul Kochanski: Izbor iz cikla Sedem španskih ljudskih pesmi
Mavrsko blago
Nana
Polo
Asturijska
Jota

***

Gustav Mahler: Kjer trobentajo lepe trobente iz cikla Dečkov čudežni rog
Gustav Mahler, prir. Alisa Kratzer: Blumine iz Simfonije št. 1 v D-duru, “Titan”
Carl Reinecke: Trio za klavir, oboo in rog, op. 188

Eriko Takezava

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja