Čeprav je 39. Slovenski knjižni sejem sinoči zaprl svoja vrata, pa ostaja za njim še toliko odprtih vsebin, spominov, doživljanj, dogodkov, srečanj, kritičnih opazk, spodbud, pa tudi predstavitev, ker sproti ni bilo dovolj časa, saj je bilo vseh dogodkov menda kar 26o. Vsi nastopajoči na Gospodarskem razstavišču so delali od jutra do večera; obiskovalcev je bilo polno, nad 50.000, vsaj za male založnike s po nekaj svojimi knjigami pa uspeh katastrofalen – negativen. Garaš en teden, plačaš 1000 evrov, na koncu pa greš domov z negativnim saldom in si vse dal brezplačno GR. In potem izveš, da so organizatorji morali Gospodarskemu razstavišču samo za postavitve odrov plačati 100.000 evrov. Po kateri ceni ali plačilu na uro ? Nekateri mali založniki, ki nimajo s.p., so mi povedali, da jih na SKS ne bo več, ker je to zanje največja žalitev.
Nagrajenka Dušica Kunaver, foto SKS
Veliko nagrado Slovenskega knjižnega sejma za naj knjigo leta je prejela “romantična etnologinja” Dušica Kunaver za knjigo Sto slovenskih ljudskih, ki je izšla pri Založbi Morfem.
Dušica Kunaver, ki ji zaradi ljubezni do ljudskega izročila pravijo tudi “romantična etnologinja”, je po podelitvi nagrade izrazila veselje, da je priznanje dobila ljudska pripoved, ki je “last vseh nas in nima ne lastnika ne avtorja“. To, da je bila izmed vseh knjig izbrana in nagrajena prav knjiga z naslovom Sto slovenskih ljudskih, predstavlja zanjo veliko priznanje, ki priča, da je ljudskost končno spet prišla do veljave. “Vedno bolj se zavedamo, da je dediščina preteklosti tudi dota prihodnosti,” je še dodala.
Nagrajena knjiga
Zgodbe so ilustrirali Jaka Vukotič, Marta Bartolj, Adriano Janežič, Alenka Sottler, Ana Zavadlav, Andreja Peklar, Arjan Pregl, Danijel Demšar, Daša Simčič, Eva Mlinar, Gorazd Vahen, Igor Šinkovec, Ivan Mitrevski, Jelka Godec Schmidt, Jure Engelsberger, Liana Saje Wang, Marjan Manček, Maša Kozjek, Matija Medved, Mojca Cerjak, Peter Škerl, Polona Lovšin, Suzi Bricelj, Tina Dobrajc in Zvonko Čoh.
39. SKS je bil najbolj odmeven doslej, vse fotografije Marijan Zlobec
Nagrado za najboljši literarni prvenec leta je prejela Pia Prezelj za roman Težka voda, nagrado Radojke Vrančič za prevod Descartesovih Meditacij Kajetan Škraban in nagrado za najboljšo poslovno knjigo Skrivnost sodelovanja Daniel Coyle.
Simon Chang
Knjiga dokumentarnega fotografa Simona Changa Pastirji in klavnica, ki sta jo oblikovala Anja Delbello in Aljaž Vesel, je prejela kar dve nagradi, in sicer nagrado za najlepše oblikovano knjigo za odrasle in nagrado za najlepše oblikovano knjigo 2023.
Nagrado za najlepše oblikovano knjižno zbirko je prejela zbirka Sozvezdja založbe Družina, ki jo je uredil Brane Senegačnik, oblikovala pa Jerneja Rodica.
Nagrado Nede Pagon za najboljše uredniške dosežke in opus je letos šla v roke Amelii Kraigher in Matevžu Kosu, odbor pa izpostavlja, da “prav uredniško delo poskrbi za celovito uresničitev avtorjevih estetskih in duhovnih ambicij”, ki jih nato posreduje bralcem.
Pogovor z Zvezdano Mlakar
Pogovor z Markom Radmilovićem
Glavni urednik založbe Litera Orlando Uršič
Pogovor s kiparjem in pisateljem Markom Pogačnikom
Urednica založbe Goga Jedrt Jež Furlan in pisatelj Tadej Golob
Marko Mandič, Amelia Kraigher, prejemnica nagrade Nede Pagon, in Marcel Štefančič ml.
Anže Tomić in Jure Godler
Direktor Družine Tone Rode
Urednici Založništva tržaškega tiska Martina Kafol in Alina Carli
Pogovor z dr. Svetlano Slapšak
Ustanovitelj in urednik založbe Miš Janez Miš
Srečanje z bralci Mihe Šaleharja
Urednika in sodelavca tržaške Mladike Nadia Roncelli in Danilo Pahor
Jubilant dr. Boris A. Novak med nastopom na Glavnem odru
Pisateljica dr. Jela Krečič in glasbenica Ivana Novak
Pesnica, publicistka in keramičarka Ifigenija Simonović
Pisatelj Dušan Šarotar
Risar stripov Zoran Smiljanić in vsestranski Boštjan Gorenc Pižama
Italijanska pisateljica Giulia Caminito
Ana Zupan iz Mladinske knjige si je na koncu sejma veselo oddahnila
Samostojne ali individualne založnice Maja Megla, Milena Miklavčič in Katarina Keček
Pogovor o stripu
Pisec scenarija za strip o Kajuhu Marijan Pušavec se naslanja na risarja Zorana Smiljanića
Marijan Zlobec