Celotna objava članka Magna, simbol slovenskega hlapčevstva


Iz arhiva mi je uspelo najti celotno prvo objavo, žal brez slik, ker jih je WordPress uničil, članka Magna, simbol slovenskega hlapčevstva.

Magna Steyr, ki naj bi s svojo novo tovarno v Hočah, pravzaprav lakirnico, kar pomeni za delavce delo pod maskami in s strupi, je stoodstotni dokaz slovenskega novodobnega hlapčevsta in podrejenosti slovenske državne politike izključno tujim zahtevam, pogojem, vsebini, organizaciji, delovanju, skratka odnosu do vsega, kar je pogoj vložka ali investicije pri nas.

Magna Steyr v Gradcu

Pravkar poslušam vesti o obstoju dveh proizvodnih verig za izdelavo določenih prehrambenih proizvodov ali artiklov za “njihov” in “naš” trg. Tu nismo daleč od mentalitete izvoza “slovenskega mleka” na Kitajsko, o katerem se tako hvali kmetijski minister Dejan Židan, ob dejstvu, da mu je “kraški teran” propadel. Za Židana je dajanje javnih in stoodstotno jasnih odgovorov o Magni in še posebej žrtvovanju, to je uničenju najboljših kmetijskih zemljišč, prehud miselni zalogaj. Dobre in najboljše zemlje v Sloveniji ni mogoče nadomestiti, razen če kupiš zemljo v Argentini in jo z ladjo za razsuti tovor prepelješ do Luker Koper in po drugem tiru na kakšno zanemarjeno zaplato neznano kje.

Dejan Židan, foto Gov.si

Minister Dejan Židan je za Večer povedal: “Na vlado je prišel gospodarski minister s podporo predsednika vlade, kjer so nas obvestili, kaj bo in kje bo. In takrat je vlada sprejela odločitev, da je to za Slovenijo, zlasti pa za Maribor, pomemben in prioriteten projekt in ga je treba kot takšnega tudi obravnavati. Takrat smo se mi zelo hitro opredelili. Vprašali smo, kje imate rezervne lokacije? Ampak so nam dokazovali, da rezervnih lokacij ni.” In še o tem, kaj je ministrstvo za kmetijstvo zahtevalo: “Prvič: da naj se kaj takega nikoli več ne zgodi. In da želimo vedeti, kje v Sloveniji je tistih 80 ali 100 industrijskih con, kako so zasedene, kajti navsezadnje so nastale tudi z javnim denarjem. In da predlagamo, naj se vzpostavijo rezervne lokacije na degradiranih območjih, ker se lahko že na papirjih, ne pa v naravi namembnost spremeni. In ko pride še kak investitor, se mu lahko ponudijo ta območja.”

Magna je kontinuiteta tiste plejade mentalitete in predvsem delovanja ljudi, ki so za podkupnino nekaj milijonov mark prodali Lek Novartisu, pa Mercator, Helios, da se ne spomnim uničenja Droge in Kolinske, Istrabenza, Intereurope, Fructala, Radenske, Pivovarne Laško, Aerodroma, NLB, NKBM… Nihče ni bil kaznovan ali vsaj ne zadostno kaznovan. Ni mu bilo odvzeto premoženje, ker ga je pravočasno prepisal, kar je zakonsko možno samo pri nas. Drugod razlastijo vse “dojenčke”, matere, žene, tete strice, bratrance, vnuke…, ki postanejo milijonski lastniki z enim prepisom… Mož je v zaporu, medtem pa mu na sosednji lokaciji zidajo novo hišo. Novogradnjo pa prijavi otrok ali žena. Mož ne more v zapor, ker je “bolan”. Tretji ne more v zapor, ker toži državo. Četrti ne, ker zahteva izločitev sodnice, peti ne, ker so bili obremenilni dokazi pridobljeni s prisluhi… Ali pa dogovorjeni lopovi “prestrežejo” kurirja s stotisoč evri v žepu na poti k nekomu, ki bi moral biti v pravni državi že leta v zaporu.

Ali se sploh da vse našteti? Ne da se. Nekaznovanih slovenskih in drugih lopovov v Sloveniji je nekaj tisoč in segajo v vse strukture vzporedne, v resnici pa edine prave oblasti.

Zasliševanja vodilnih politikov glede TEŠ 6 se vlečejo kot največja groteska po aferi Patria. Rezultat; nihče ni nič vedel in odločal, kaj šele nadziral porabo sredstev. O, so vedeli so, vprašajte velenjski lobi, Srečka Meha in podobne, kako so zagovarjali TEŠ 6; samo poglejte dokumentacijo njihovih izjav. Premog bodo še leta uvažali, da bo termoelektrarna delala z izgubo in bodo morali TEŠ 6 zaradi prepovedi EU ustaviti.

Drugi tir in Luka Koper. Se spomnite, kdo se je z onim Bavarcem vozil z vlakom v Koper? In koliko je “izlet” stal?

Prikaz območja in načrtovanih ureditev iz zraka

Ste slišali eno samo analizo o nujnosti vlaganja Avstrije v izgradnjo drugega tira Koper – Divača, kaj šele Maribor Šentilj, in kaj šele Ljubljana – Jesenice – Avstrija…? Niste. Morda Avstrija meji s Kitajsko, ne s Slovenijo?

Hlapčevska mentaliteta se širi iz lokalnih sfer odločanja (vas, kraj, občina) do pokrajinske prestolnice (Maribor), podkrepljena z agitko bivših povsem neuspešnih županov, ki so se nenadoma prebudili s svojimi “ugotovitvami”, da ne rečem grožnjami, kaj bo z Mariborom, če Magne ne bo.

Nacionalni mediji so odkrito uperjeni proti sleherni utemeljeni analitični kritiki, kot da požara v dveh nevarnih skladiščih  v zadnjem času ne povesta nič. Ko bo v Magni zagorelo, bodo pač gasili naši gasilci, ne avstrijski, in na koncu ugotovilio, kaj vse so tam “skrivali”, saj je bilo njihovo, ne naše.

Koliko skladišč strupenih snovi se bo nabiralo v Magni, nihče ne reče? Koliko naših ljudi bo zbolelo, še manj?

Zakaj mora Magna k nam? A nimajo v Avstriji prostora zanjo? Imajo, nimajo pa prostora za skladiščenje tisočev ton strupenih snovi. Magna je alibi za marsikaj drugega, nam zanesljivo škodljivega. Ko bo enkrat tovarna avstrijska, ne bo imel vstopa nihče “živ”.

Kakšna je logika lakirnice, če tam ni takojšnje ali sočasne avtomobilske proizvodnje, direktno povezane s kompleksnim proizvodnim procesom, tu še posebej vgradnje motorjev v karoserije, če rečem po domače? Kaj je končni rezultat ali izdelek Magne? V prvi fazi je to lakirnica 270 x 90 m s skladiščem 90 x 70 m. V drugi je objekt za sestavljanje vozil 170 x 390 m…V tretji še en objekt za sestavljanje vozil 170 x 390 m… V četrti še ena lakirnica 270 x 90 m, skladišče obarvanih karoserij 90 x 70 m, objekt za sestavljanje vozil 170 x  390 m.

Kaj vse je v resnici Magna?

Ste od slovenske vlade dobili natančen vsebinski načrt Magne? Morda ste ga celo videli? Magna lahko kadarkoli spremeni načrt in se “omeji” na lakirnico in skladišča tistih snovi, ki jih bodo tam želeli skladiščiti. Faze se lahko kadarkoli spremenijo, saj je položaj v avtomobilski industriji negotov in se lahko spremeni, tovarna pa razmeram “prilagodi”. Bodo prvih pet let, dokler ne bodo dosežene in uresničene vse faze, v glavnem lakirali? In potem pri tem ostali?

Predsednik vlade dr. Miro Cerar je ob obisku župana v Hočah januarja letos povedal, da je lakirnica šele prva faza naložbe. Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek pa: »V drugi fazi naj bi projekt nadgradili s 1350, v tretji pa s še dodatnimi 1300 zaposlenimi, kar bi skupaj pomenilo okoli 3000 novih delovnih mest. Ob tem je treba upoštevati tudi to, da se na vsako delovno mesto v neposredni proizvodnji vežejo vsaj še trije do štirje ljudje, ki bodo del dobaviteljske verige.”

Točno; kuhali bodo malico za zaposlene.

Koliko bo odpadnih in vseh strupenih snovi?

Avstrija potrebuje skladišča za strupene snovi, ki jih ne morejo skladiščiti doma, ker je vsega že preveč in je prenevarno za zdravje Avstrijcev. Slovencev, kot veste že desetletja ali stoletja, pa ni “škoda”, onih lokalnih “Štajercev” pa še manj. Delali pa bodo itak “Bosanci”, lahko pa še begunci.

Ko bo Magna enkrat avstrijska, bo okrog nje visoka ograja z napisom  Vstop strogo prepovedan in Smrtno nevarno. Zaposleni bodo morali podpisati, da ne bodo nikoli dajali nobenih informacij o tem, kaj vse delajo in kaj so videli.

Lakirnica logično predpostavlja določene strupene snovi, če jih bo “malo več”, jih pač bo. Ko bodo ponoči vozili transporti strupene snovi iz Avstrije, bodo vozili nujno potrebna sredstva za obratovanje lakirnice. No, lahko bodo vozili še od drugod, če bodo “posrednikom” oni dovolj plačali.

Poznate ravnokar potekajočo zgodbo z jajci?

Magna lahko hitro postane “tisoč Vrhnik”. Strategija počasnega razvoja: od 400 (menda zanesljivih) do nedosegljivih, fantomskih 3000 delovnih mest, je strategija z dolgoročnim učinkom, ob kakšnem “požaru” morda tisočletnim.

Je za Magno absolutni pogoj dokončana tovarna avtomobilov? Tega menda še nismo slišali.

Berem kaj je v Novem mestu

“Magna bo v Sloveniji zaposlovala postopoma – najprej predvsem delavce za proizvodnjo, pozneje pa tudi precej inženirjev in drugih strokovnih kadrov. To bo precejšen zalogaj za štajersko regijo, kar se že danes kaže na primeru Revoza na Dolenjskem. Revoz bo namreč konec meseca (januarja 2017) zaposlil 340 delavcev v proizvodnji, čez nekaj mesecev pa še okoli 200. A zatika se že pri prvih 300, saj kot pravijo na Zavodu za zaposlovanje, ki sodeluje pri iskanju delavcev, so do zdaj o delu v Revozu informirali že več kot 11.700 brezposelnih z območja Novega mesta, Sevnice, Ljubljane s širšo okolico, pa tudi Trbovelj in Celja. Delavce iščejo že od oktobra in še zdaj niso našli vseh, saj opažajo, da v postopku dokončnega izbora delavcev upadeta motivacija in zanimanje brezposelnih, zato še zdaj iščejo kader za zaposlitev konec januarja 2017 v Revozu.”

Bazen kadra je izčrpan, berem

“Lahko podobno pričakujemo tudi ob zaposlovanju v Magni v Hočah? Izvršni direktor kadrovske družbe Kariera Tilen Prah je ocenil, da bo kljub visoki brezposelnosti v štajerski regiji precejšen izziv najti že prvih 400 delavcev, saj ima Štajerska že zdaj izjemno velike težave pri zagotavljanju tehničnega kadra. »Bazen kadra je izčrpan, tehničnega kadra ni, pritisk na kadre je vse večji,« je povedal Prah. Podjetja v regiji že zdaj težko najdejo kader, tudi ker je premalo vpisa na srednje tehniške šole.”

Namesto da bi onih 400 menda že prijavljenih delavcev naučili kuhati in bi jih takoj zaposlili v turizmu, ki je edina perspektivna gospodarska panoga na Slovenskem z desetodstotnim letnim naraščanjem, kar ne nudi niti v sanjah nobena “lakirnica”, kaj šele nova tovarna avtomobilov.

Projekt me spominja na nekdanjo jugoslovansko industrijsko cono med Sežano in Fernetiči s 30 tisoč delavci in skupno 50 tisoč novimi priseljenimi “južnjaki”.

Fašistoidni nacionalni mediji se vedejo v smislu: še ta podpisa nam manjka, še oni ja, še tretje strinjanje, še okoljevarstveni pristanek… Kot da smo na kvalifikacijah za svetovno nogometno prvenstvo, kjer smo s sinočnjim porazom vse “podpise” že zapravili.

Lokacijo je, da ne bo pomote, Magni dala slovenska vlada, na čelu s premierom dr. Mirom Cerarjem in gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom.

“Ni povsem jasno, kakšni so interesi v ozadju, da vlada oziroma predvsem vladajoča SMC tako vztraja pri gradnji na enem izmed šestih odstotkov naših najrodovitnejših predelov, katerih nekaj centimetrov prsti je nastajalo več stoletij. Ob vsem tem je Cerarjevo jamranje o strankarskem nagajanju pri projektu, predvsem s strani SDS, neupravičeno. Pri aktivnostih državljanov gre za njihove legitimne ustavne pravice. Glede na to, da bi znale te zavleči projekt do te mere, da do konca prihodnjega leta Magna ne bo mogla začeti načrtovane proizvodnje, pa je možno, da bodo projekt celo preselili drugam. Vendar bo pri tem zaradi svojega trmastega vztrajanja in vseh nesmiselnosti morala velik del krivde nase prevzeti tudi Cerarjeva vlada,” berem iz članka junija letos.

Ekološka iniciativa Rače je med drugim objavila:

Ocenjena letna poraba pitne vode: 215.000 m3/leto, kar ustreza povprečni letni porabi pitne vode 4000 ljudi.

Odpadne vode, ki jih bodo po predhodnem čiščenju odvajali v javno kanalizacijo bodo vsebovale okolju in zdravju nevarne (tudi rakotvorne) težke kovine in druge snovi:  baker, cink, kadmij, krom (od tega 20% šestvalentnega kroma), nikelj, svinec, fluoride, maščobe in mineralna olja, organske halogene in klorirane ogljikovodike. Skupna letna količina strupenih in zdravju nevarnih (tudi rakotvornih) težkih kovin, ki bo šla v javno kanalizacijo, znaša kar 559 kg, poleg tega bo v javno kanalizacijo odteklo letno še 6500 kg fluoridov, 1300 kg mineralnih olj, 130 kg adsorbljivih organskih halogenov in 13 kg lahkohlapnih kloriranih ogljikovodikov.

Ocenjena letna poraba plina: 2.926 nm3/h (78-94 GWh/leto), oziroma 20.575.632 nm3/leto, kar ustreza letni porabi plina za ogrevanje in pripravo sanitarne vode 15.000 gospodinjstev.

Letne emisije ogljikovega dioksida iz proizvodnje: 33.528.000 kg, kar ustreza povprečnemu letnemu ogljičnemu odtisu 8000 zemljanov. 33.500 t ogljikovega dioksida uspe letno absorbirati okoli 3.700 ha gozda.

V zrak bo letno iz proizvodnje izpuščenih kar do 24.500 kg zdravju škodljivih in tudi rakotvornih snovi (organske spojine (TOC), nikelj in njegove spojine (Ni), fluor in njegove spojine (HF), žveplov dioksid (SO2), anorganske spojine klora (HCl)) , kar ustreza kar 60% celotne količine zdravju škodljivih onesnažil, ki so jih v letu 2015 v zrak izpustili vsi industrijski obrati, ki so zavezanci za izvajanje emisijskega monitoringa, na območju občin Maribor, Hoče-Slivnica, Rače-Fram, Ruše, Miklavž in Starše. Poleg tega bo iz proizvodnje v zrak letno izpuščenih še do 35 ton ogljikovega monoksida (CO), 40 ton dušikovih oksidov (NOx), ter 5 ton prahu, ki je prav tako med bolj nevarnimi za zdravje ljudi.

Desetkrat slabše razmere kot v Revozu v Novem mestu

Pregled naselij v neposredni bližini načrtovanega obrata Magna Nukleus z vrisano najpogostejšo smerjo vetra (in širjenja ter odlaganja onesnaževal iz z emisijami onesnaženega zraka) in obrati glede na količino letnih emisij, ki so dolžni poročati o emisijah onesnaževal v zrak

V primerjavi z Revozovo tovarno Renault v Novem mestu bo obrat Magne na proizvedeno karoserijo izpustil v zrak skupno do več kot 2-krat več onesnaževal, od tega za do več kot 100-krat večjo količino niklja.  V okolje kot kaže dobivamo okoljsko obremenjujočo tehnologijo, kjer je poudarek na stroškovni učinkovitosti in pod velik vprašaj postavlja navedbo župana občine Hoče-Slivnica da “bo lakirnica, ki je v prvi fazi načrtovana v Hočah, stopnjo novejša, sodobnejša.”

Delovno mesto v obratu Magne v Hočah bo do 10-krat bolj obremenjujoče za okolje z vidika negativnega vpliva na kakovost zraka kot je delovno mesto v Revozovi tovarni Renault v Novem mestu.  Na delovno mesto v obratu Magne bo tako v zrak izpuščenih letno kar do 61 kg zdravju škodljivih onesnažil, v Revozu letna količina v zrak izpuščenih onesnažil na delovno mesto znaša »le« 6,3 kg.

Zaradi gradnje na kmetijskih zemljiščih je morala občina zagotoviti nadomestna kmetijska zemljišča, ki deloma predstavljajo tudi močvirnat gozd, ki ga bodo v izsekali in izsušili z agromelioracijskimi posegi, kar bo še dodatno negativno vplivalo tako na naravno okolje kot na podtalnico.

Glede na podatke v Poročilu o vplivih na okolje dobivamo v občino Hoče-Slivnica in vse sosednje občine Maribor, Ruše, Rače-Fram, Starše, Miklavž na Dravskem polju daleč največjega onesnaževalca zraka in ena od najbolj okoljsko oziroma z vidika onesnaževanja zraka obremenjujočih delovnih mest v državi.”

Predsednika slovenske vlade, gospodarskega in kmetijskega ministra to ne “moti”. Proti bi morali biti vsaj še ministrica za okolje in prostor Irena Majcen (celo inženirka kmetijstva, specialistka za okolje in prostor, za pridobivanje gradbenih in uporabnih dovoljenj, soglasij za posege v prostor), minister za kulturo Anton Peršak in ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc. Izgubljamo 6:0. Srečko Katanec bi nas potolažil, da nismo sposobni igrati 90 minut.

Oni “odgovarjajo”, mi pa jim odgovarjamo.

Slovenija hote nima perspektive visokotehnološke družbe

Namesto da bi Slovenija postajala visokotehnološka družba s perspektivo takojšnje zaposlitve za najbolj šolano mlado generacijo in celo preselitvijo tujih izobražencev k nam, je edini domet oblasti lakirnica, ki bo trajno zastrupljala ljudi in okolje.

Nujna je sprememba ustave s členom, v katerem bo jasno določeno, da na Slovenskem ni dovoljena nobena industrijska ali kakršna koli druga ali drugačna dejavnost s strupenimi, ljudem in njihovemu zdravlju, naravnemu okolju, rastlinstvu in živalstvu škodljivimi posledicami.

Tu se spomnim ministra za gospodarstvo Zdravka Počivalška in njegove izjave o ljubljanskih močvirnikih, ki da “rušijo ta projekt in želijo sesuti delovna mesta v Mariboru.«

Magna je globoko kulturni problem slovenstva, če še ne veste. To sicer niso glasbene drame Richarda Wagnerja, kjer se na simbolni ravni skriva pohlep po oblasti in bogastvu, kot smo videli v ravnokar končanem ciklu Nibelungov prstan.

Te kulture ni bilo ves čas samostojne Republike Slovenije, torej 26 let vladavine na primer dvojnega ali paralelnega bančništva, ko bi NLB lahko rešila problem varčevalcev zagrebške podružnice (in drugih) NLB takoj, kot sta predlagala Mate Granić in Lojze Peterle, pa so bančniki protestno skočili v zrak. Tedaj bi si razdelili obveznosti do 135 milijonov mark hranilnih vlog:“Pola mi, pola vi,” kot je predlagal Granič, Peterle pa strinjal, kot mi je nekoč povedal.

Že Lojze Peterle, prvi predsednik slovenske vlade, ni “mogel nič”, in zgodba se ponavlja “skozi” vse premiere in vlade do danes, ko dr. Miro Cerar prav tako ne “more nič”.

Kandidat za novega predsednika Republike Slovenije Borut Pahor je pred dnevi izjavil, da predsednik države ni vrhovna moralna avtoriteta, ampak vrhovna politična avtoriteta. To mu rad verjamem, namreč da on tako misli.

Sta pa še kakšna “dva Štajerca in en Primorc”; tu mislim na onega z Obale, ki ne more dobiti nobene nagrade, ker piše preveč jasno, kritično in pošteno. Ti so prepričani, da je politika brez morale obsojena na propad: sebe, naroda in države.

Nas bo v zadnjem hipu rešila mednarodna nevladna organizacija Alpe Adria Green ?

Magna, “zbriši”!

Magna, argumenti in zarotniški covfefe

http://www.casnik.si/index.php/2017/08/26/prejeli-smo-mnenje-andrej-cusa-poslanca-drzavnega-zbora-o-projektu-magna-steyr-ko-so-provizije-pomembnejse-od-zdravja-in-okolja-ter-pametnega-razvoja/

http://www.casnik.si/index.php/2017/08/31/izjava-za-javnost-alpe-adria-green-s-pritozbo-na-okoljevarstveno-soglasje-magna/

http://www.casnik.si/index.php/2017/06/08/b-pozar-pozareport-groznje-kmetom-in-die-magna-zurnalisten/

http://www.casnik.si/index.php/2017/05/31/siol-net-bojan-pozar-in-franci-matoz-na-ustavno-sodisce-vlozila-pobudo-za-oceno-cerarjevega-zakona-o-magnini-investiciji/

http://www.casnik.si/index.php/2017/08/30/prejeli-smo-protest-matjaza-hanzka-poslanca-drzavnega-zbora-rs-proti-nasilju-izvrsne-oblasti/

https://www.dnevnik.si/1042783031/slovenija/primer-magna-steyr-okoljevarstvenik-zaradi-grozenj-prosi-za-policijsko-varstvo-

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja