Japonska Pujsa v Klavnici 17


Z veliko zamudo (bil sem poprej še na dveh kulturnih dogodkih) sem zvečer padel v Galerijo Vžigalica na odprtje razstave Saeborg Klavnica 17, ki sem jo sicer že najavil, potem pa skoraj pozabil, če me ne bi fotograf Goran Bertok v Galeriji Equrna spomnil, da je razstavo vredno videti.

P DSCN0757.jpg

Kot rečeno, sem o razstavi že pisal ob napovedi, realnost pa je podobna, samo da manj učena in bolj spontana. Pujsa je glavna zvezda, še posebej ona, v kateri se skriva sama japonska umetnica Saeko.

P DSCN0759.jpg

Saeko je iznajdljiva, po svoje je kmetica, ki bolj pozna domače živali kot ljudi. Če bi rekel, da je sama nekako udomačena in sobivajoča, bi to veljalo bolj z vidika zavedanja, da so nam živali zelo blizu ali da so naš sosvet.

P DSCN0763.jpg

Strinjal  bi se, da gre za nekakšno počlovečenje živali, za pravljičnost, ne vem, če bi se dalo iz tega potegniti še kakšno basen.

P DSCN0770.jpg

Gavna in največja pujsa je na varnem za rešetkami v svinjaku, medtem ko njeni mladiči v miru uživajo njeno mleko. Kot pa veste, so pujsi vedno lačni, bolj kot druge živali. Od tod svarilo:”Ne jej kot prašič!”.

P DSCN0761.jpg

Morda je nekaj aluzij na klavnice,

P DSCN0795.jpg

ali na koline.

P DSCN0773.jpg

Po svoje prevladuje komika s človeškim obrazom,

P DSCN0790.jpg

kmečka alegorija,

P DSCN0791.jpg

a bolj naivna,

P DSCN0792.jpg

kot kakšni nekdanji naivci,

P DSCN0793.jpg

ne da bi Japonka sploh vedela zanje.

P DSCN0794.jpg

Kmetija in svinjak se ujameta.

P DSCN0779.jpg

Dobrodošel na moji razstavi.

P DSCN0768.jpg

Kustos Jani Pirnat.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: