Violončelistka in violinistka


Mladi virtuozi odpirajo vrata vsem, bi skoraj lahko rekli po petem koncertu. Iščejo nadarjene in dobre glasbenike, jih spodbujajo, nimajo mej ali limitov. Starost ni pomembna, če je le glasbenik ali glasbenica dober ali dobra.

spasic-img_8695

Minja Spasić, vse fotografije Marijan Zlobec

Zadnji koncert je bil dragocena izkušnja za obe nastopajoči, še posebej mlajšo. Najprej smo poslušali violončelistko Minjo Spasić ob klavirski spremljavi Nenada Lečića. Njena profiliranost je že opazna, nagnjena k romantični emotivnosti in kontrastiranju glasbenega občutka, pri čemer pa še ostaja odprt prostor za še večjo razprtost, odprtost ali notranjo prebujo, kar bi pomenilo, da je celovita interpretacija še v nastajanju, v opogumljanju. To se je pokazalo tako v uvodnem Schumannovem Adagiu in Allegru op. 70 kot v interpretaciji Sonate za violončelo in klavir v g-molu op. 19 Sergeja Rahmaninova, kjer je stilno-izrazna razčlenjenost kompozicije zahtevnejša.

spasic-1-img_8688

Spasić je tehnično dobro pripravljena, a še ne igra s popolno lahkoto, kjer bi  bila brezhibna tehnika osnovni pogoj za interpretacijo. Še manjka večji efekt, ki je hkrati rezultat dojemanja kompozicij v svoji celovitosti in med igranjem sodoživetosti.

Ima občutek za stil, kar se je videlo v dodatku Vocalise op. 34 št. 14 Sergeja Rahmaninova v aranžmaju za violončelo Leonarda Roseja, a je še prostora za razvoj osebnosti ali osebnostni interpretativni vzpon.

lecic-img_8693

Pianist Nenad Lečić

Pianistična spremljava Nenada Lečića je bila korektna, čeprav bi se tu prilegala malo manjša dinamika in bolj občuteno in prefinjeno barvanje zvoka, ker je odmevnost klavirja na dvignjenem votlem odru precejšnja.

sesek-img_8706

Kaja Sešek

Šestnajstletna violinistka Katja Sešek je kljub mladosti pravilno vzgojena v tehnično odlični igri, izvajalski samozavesti, pogumu, bi lahko dodal, in zavedanju avtonomije koncertantke, ki ve, kaj je na odru njena naloga.

sesek-img_8725

Očitno ima skrbno vzgojo in nadzor nad doseženim; dialog, mentorstvo, kar je v vsakem primeru dobro, ne glede na to, da se mladi ljudje lahko spopadejo s preveliko “oblastjo” svojih učiteljev, kaj šele staršev, in iščejo nenehno nove in “prave”.

sesek-3-img_8717

Pomemben je osnovni koncertantski nastavek, kar se da stroga in natančna profesionalnost v razvojnem loku. Strogost in disciplina sta pogoj sleherne resne kariere ali glasbene poti.

Tu se kaže Kaja Sešek na dobri poti, ker igra zelo natančo, tehniko ima izdelano (mnoge dvojemke), vse se sliši čisto. Zrelost interpretacij se kaže že sedaj, tako v Poemi op. 25 E. Chaussona kot pri Introdukciji in Rondoju capricciosu C. Saint-Säensa, kjer pa v posamaznih segmentih ali v podrobnostih koncept interpretacije še ni bil čisto izdelan. Težnja k celovitosti ugleda kompozicije po svojih izpovednih karakterjih in kontrastih je še rahlo krhka. A če pomislimo, da sploh še ni prišla do glasbene akademije, so ji vrata v koncertantski svet odprta.

sesek-2-img_8724

Pianistka Hermina Hudnik je bila v svoji spremljavi sugestivna,  a se isti problem preglasnega klavirja in premajhne rafiniranosti ponovi kot v prvem delu koncertnega večera.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja