Pihalni kvintet Anemos


Cikel Mladi virtuozi se je končal z nastopom italijanskega pihalnega kvinteta Anemos v Viteški dvorani Križank.V Ljubljani so nastopili v okviru dejavnosti Italijanskega inštituta za kulturo ter  dveh fundacij iz Furlanije (CRUP in CIDIM). Koncert je bil sicer v okviru projekta Friuli in musica, ki ga podpirata obe inštituciji. Furlanija v glasbi tako dejavno posega v italijanski, pa tudi mednarodni kulturni prostor, še posebej s svojima mestoma Udine (Videm) in Pordenone.

Anwemos IMG_6231.jpg

Pihalni kvintet Anemos, vse fotografije Marijan Zlobec

CIDIM je sicer neprofitno združenje, ki deluje že od leta 1978 in ga priznava uradni Unescov partner International Music Council, podpirata pa ga tako italijansko zunanje ministrstvo kot ministrstvo za kulturo. CIDIM je sicer kratica za Comitato Nazionale Italiano Musica. Friuli in musica je nastal  kot rezultat sodelovanja med CRUP, CIDIM in Konservatorijem Jacopo Tomadini iz Vidma.

Anemos 2  IMG_6231.jpg

Flavtistka in voditeljica kvinteta Alice Sabbadini

Anemos 1.jpg

Anemos je požel aplavz občinsta, med njim precej gostov iz Italije

Pihalni kvintet Anemos sestavljajo flavtistka Alice Sabbadin, oboistka Giulia Cristante, klarinetist Carlo Pinardi, hornist Paolo Armato in fagotist Paolo Dreosto.

Anemos 3 IMG_6243.jpg

Flavtistka Alice Sabbadin, oboistka Giulia Cristante in  hornist Paolo Armato

Njihova glasbena pripravljenost je solidna, a se še čuti nekakšna previdnost ali “rezerviranost”, iskanje svojega interpretacijskega stila.

Anemos 4 IMG_6245.jpg

Fagotist Paolo Dreosto in  klarinetist Carlo Pinardi

Niso še vrhunsko skupno uigrani, kar pa je stvar še večje kilometrine, tako kot pri vseh ansamblih, ki zorijo leta, da ne rečem desetletja s skupnim muziciranjem, nastopanjem, nabiranjem izkušenj, širjenjem koncertnega programa, študijem skladb iz različnih obdobij, izvajanjem novitet.

Anemos 5 IMG_6256.jpg

Tu je še veliko možnosti, seveda pa morajo dobivati čim več priložnosti, tako kot se jim je pokazala v Ljubljani.

Mozartov Andante v F-duru KV 616 je uvodoma nudil bolj malo priložnosti za muziciranje, kvečjemu uvod v nekaj bolj monumentalnega, pri čemer je bila taka priložnost že ob naslednji kompoziciji, Suita Balcanica italijanskega skladatelja Virginia Zoccatellija (1969). Skladba temelji na nam bolj znanih melosih in ritmih, morda še najbližje srbski glasbeni in folklorni tradiciji, ki pa jo je skladatelj očitno dobro spoznal, slišal in povzel.

Darius Milhaud in Sir Malcolm  Henry Arnold sta vsak po svoje tipična, kontrastna, v iskanju svoje nacionalne in stilne tipike izvirna in uspešna. Bolj “ilustrativen” je bil Arnold s svojimi Tremi mornarskimi pesmimi op. 4 z domnevnim “pijanskim” razpoloženjem. Milhaud je bil s svojim Ognjiščem kralja Reneja op. 205 bolj francoski, pikanten, kontrasten, čeprav so posamezni stavki prekratki, da bi se razvila neka širša kompozicijska struktura in se je zdelo, kot da so skladatelja nekoliko “skrajšali”. Za dodatek smo slišali še kratek Madrigal nocturne, kot napotek: pojdite domov v mirni noči z madrigalskim razpoloženjem.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja