Huda nevihta Telesnega stražarja ni zaustavila


Končalo se je vseh pet zaporednih predstav muzikala Telesni stražar. Srečno, bi lahko dodali, kajti ravno med pavzo po prvem dejanju predstave v nabito polnem Poletnem gledališču Križanke je najprej začelo precej čudno vrtinčasto pihati, ko smo bili že na svojih sedežih, pa deževati. Z vetrom. Z odra smo slišali napoved, da se bo predstava nadaljevala čez petnajst minut.

Zavese so spustili, vse fotografije Marijan Zlobec

Potem je začelo še močneje deževati; dež z vetrom je začel segati v parter na desni strani, potem so spustili zavese proti dežju in  vetru.

Oder je postajal vlažen in so ga začeli brisati, ansambel glasbenikov se je iz ozadja preselil v prostor za orkester v orkestrski jami oziroma deloma še pod odrom.

Omenjene zavese so dvignili, dež se je umiril, ženska z odra je napovedala, da se bo predstava lahko nadaljevala.

Morda je bilo kake pol ure zamude, a zadovoljno občinstvo med dežjem seveda ni odšlo domov, ampak vztrajalo do konca in atraktivni konec predstave z zrežiranim priklonom vseh nastopajočih, petjem in plesom pospremilo s stoječimi in zatem skandirajočimi aplavzi in ovacijami.

Mykal Rand in Danielle Tarento

Pod predstavo se kot avtorja v bistvu podpisejeta dva: režiser in koreograf Mykal Rand in producentka ter direktorica kastinga Danielle Tarento.

Režiser in koreograf Mykal Rand se z veseljem vrača na Ljubljana Festival v tej sezoni z napetim romantičnim trilerjem Telesni stražar. Njegove druge predstave, ki so zaživele na odru Ljubljana Festivala, so bile West Side Story (Zgodba z zahodne strani), Chicago, Rent, Evita, Jesus Christ Superstar in Hair (Lasje). Leta 2022 je bil imenovan za najboljšega režiserja na podelitvi nagrad
off West End Awards za produkcijo filma Five Guys Named Moe.

Prizor iz muzikala

Trenutno deluje kot pomočnik režiserja in koreografa za Starlight Express Andrewa Lloyda Webbra v Nemčiji. Kot režiser ali koreograf se podpisuje pot produkcije, kot so Smokey Joes Café, Smokey Joes Café, Just My Imagination, The Bubbly Black Girl Sheds Her Chameleon Skin, Fame, Supernatural, Purlie, Grease (Briljantina), Passion, Release The Beat, Golden Boy.

Gostje v Viteški dvorani Križank

Producentka in direktorica kastinga Danielle Tarento deluje kot samozaposlena producentka. Leta 2012 je prejela nagrado off na podelitvi West End Awards, leta 2015 je bila nominirana za producentko leta na podelitvi Stage Awards in bila leta 2016 uvrščena med deset najboljših producentov na področju glasbenega gledališča (muzikalov). Večinoma dela v gledališčih v Londonu pa tudi drugod po Veliki Britaniji in svetu. Med njenimi produkcijami so večkrat nagrajeni muzikali, kot je Titanik, ki je lani dopolnil 10-letnico nepretrganih domačih in mednarodnih turnej.

Sklepni aplavz

Na Ljubljana Festivalu se je kot producentka predstavila pri mnogih uspešnih produkcijah, kot so West Side Story (Zgodba z zahodne strani), Chicago, Evita in Grease (Briljantina).

Torta prihaja

Na priznanem Playhousu Southwark se je predstavila z The Lion Benjamina Scheuerja, s turnejo tudi po v ZDA, ugled si je dodatno utrdila kot producentka britanskih prvih uprizoritev Preludiji Dava Malloya, Grey Gardens, Dogfight, Gods and Monsters, The Woods Davida Mameta, Mati Korajža in njeni otroci Bertolda Brechta v priredbi Tonyja Kushnerja, Tri sestre Antona Čehova v adaptaciji Anye Reiss …

Norman Bowman kot Telesni stražar

Oba soavtorja sta se po zadnji predstavi udeležila sprejema, ki ga je skupaj s Festivalom Ljubljana pripravil sponzor Mercator. Med drugim je za goste iz Londona spekel veliko torto, kar je bilo za vse veliko presenečenje.

Rezanje ni bilo enostavno

Rhianne – Louise McCaulsky kot glavna junakinja Rachel Marron

Darko Brlek

Goste je z odra pozdravil in se jim zahvalil za vnovično gostovanje na Ljubljana Festivalu direktor in umetniški vodja Darko Brlek.

Solistke na sprejemu so bile zelo razpoložene

Predstava se je srečno končala v vsestransko zadovoljstvo, še posebej, ker se je dež precej umiril in na koncu že skoraj ponehal. So pa hostese med občinstvom delile nekakšne žepne pelerine.

Prizor iz predstave

Zanimivo je bilo, da v programskem listu že na uvodnem mestu ni bilo navedeno, kdo je avtor glasbe, ampak da gre za pesmi in mnoge uspešnice Whitney Houston, ki je v filmu Telesni stražar režiserja Micka Jacksona iz leta 1992 nastopila z igralcem Kevinom Costnerjem.

Končno petje in ples

Program ni navedel najbolj značilnih ali izstopajočoh pesmi, kot jih pojejo glavna zvezda Rachel Marron, njena sestra Nicki Marron, telesni stražar Frank Farmer, pevke v karaokah oziroma kot spremljevalne vokalistke. V prvem delu so bile izstopajoče pesmi Queen of the Night in How Will I Know in v nadaljevanju pesem obeh sester Greatest Love of All. V prizoru med Nicki in Frankom je izstopajoča njena izpoved Saving All My Love for You.

Izreden temperament

Na večeru Rachelinega nastopa pri Mayanu se zgodi peobrat s prvim neposrednim fizičnim napadom zalezovalca. Frank vzame Rachel v naročje in z njo pobegne iz kluba ter jo reši pred smrtjo Mayan Medley: Million Dollar Bill, I Wanna Dance with Somebody, So Emotional. Doma se tako Rachel kot Nicki sprašujeta o svojih čustvih do Franka Run To You.

Konec je bil zelo efekten

Rachel postane bolj previdna in povabi Franka na zmenek. Frank nerad privoli in oba odideta v majhen karaoke bar, kjer skupina študentk izvede smešno in neurejeno pesem Where Do Broken Hearts Go. Rachel skuša razbrati Frankovo ​​življenje in pravi, da mora peti, če ga uspe razkriti. Frank se povzpne se na oder in zapoje z drhtečim glasom I Will Always Love You Dolly Parton. Rachel gre gor za njim in preseneti občinstvo, ko spoznajo, da je ona prava Rachel Marron. Rachel razglasi svojo ljubezen do Franka in oba se objemata ter delita strasten poljub I Have Nothing.

V drugem dejanju najprej slišimo novo Rachelino pesem, ki nastaja v snemalnem studiu All the Man That I Need, sledi dobrodelni koncert v Miamiju na Floridi, kjer Rachel izvede čudovito točko I’m Every Woman.

Tu se zgodba še bolj zaplete. Frank se prijavi k začasnemu telesnemu stražarju, ki pazi na Nicki in desetletnega Fletcherja. Verjetno je vse v redu, a Frank se ne zaveda, da je začasni telesni stražar pravzaprav zalezovalec. Zalezovalec pove Fletcherju, da potrebuje pomoč pri Rachelinem “darilu”, Fletcher pa mu vneto priskoči na pomoč. Nicki sedi v svoji sobi in razmišlja o svoji neuslišani ljubezni do Franka, a ko vstopi v Fletcherjevo sobo, vidi, da je izginil in da je na njegovem mestu na postelji ena od Rachelinih oblek, ukradena iz njene garderobe All At Once.

Nicki pokliče Franka in Rachel in vrneta se domov iz Miamija. Deček Fletcher je v redu, toda zalezovalec mu je vzel priponko za oskarje. Ko se zaveda, da sta njen sin in sestra v tako veliki nevarnosti kot ona, Rachel reče Franku, da bo storila vse, kar ji bo rekel, če bosta tako zaščitena. Frank naroči Rachel preklic preostanka svoje turneje in vsi štirje odpotujejo v kočo Frankovih pokojnih staršev Run To You (repriza pesmi). Frank zaupa Rachel, da ima ta koča veliko spominov in da pogreša svoje starše, za katere si želi, da bi preživel več časa z njimi, preden so umrli. Frank veselo opazuje, kako Rachel deli nežni trenutek s svojo sestro in sinom Jesus Loves Me.

Tisto noč pijana Nicki prizna Franku, da je pisala zalezovalcu in se pretvarjala, da je Rachel, da bi začutila pozornost. Nicki zdaj verjame, da je ona kriva, da se je vse to zgodilo, Frank pa jo potolaži in obljubi, da bo ujel zalezovalca. Kmalu zatem zalezovalec vdre v kabino in se približa Nicki. Verjame, da je to Frank, vendar kriči od groze, ko jo zalezovalec usodno zabode. Frank, Rachel in Fletcher stečejo v sobo in najdejo Nicki na tleh. Zalezovalec pobegne, Frank pa se požene za njim in ga poskuša ustreliti. Medtem si Rachel prizadeva svojo sestro obdržati pri življenju, vendar joka, ko ji umira v naročju Jesus Loves Me (repriza pesmi).

Na podelitvi oskarjev Rachel izvaja One Moment in Time iz filma Queen of the Night, nominiranega za oskarja, ki ga je napisala skupaj z Nicki. Med njenim nastopom se zalezovalec pripravlja, da jo ustreli. Frank to opazi še pravi čas in skoči pred Rachel. Ustreli ga, a samo rani v roko.

Frank se čez nekaj časa vrne v dvorec, ko še vedno okreva po ustrelitvi v roko. Frank se nežno poslovi od Fletcherja in Rachel, ki ga poljubi v slovo, ko se domnevno odpravita na drugo turnejo z novim telesnim stražarjem I Will Always Love You.

Po zadnjih priklonih se je celotna zasedba vrnila na oder za spektakularno izvedbo pesmi I Wanna Dance With Somebody, ki so jo še ponovili, do konca izpraznjenja Križank pa melodijo ponavljal sam desetčlanski ansambel.

Zadnja predstava je bila bolj sproščena, prišlo je do nekaj manjših režijskih sprememb, ki pa bi jih lahko še stopnjevali, zlasti glede samih spopadov med zalezovalcem in varnostnikom, ki bi lahko odločneje in seveda bolj slišno streljal za ubežnikom, ki zbeži med občinstvom proti izhodu.

Petje je bilo intenzivnejše in bolj sproščeno doživeto. Plesalci pdlični. Ansambel se je s preselitvijo dobro znašel.

Zalezovalec se je skrival za črkami napisa domovanja in celotnega dogajanja

Ostaja pa vprašanje, kakšna je v resnici nova streha in kaj se dogaja za samim odrom, kjer menda zamaka zaradi stare zgradbe in prizidka šole, kjer žlebovi vode ob nalivu ne odvajajo in teče direktno v prostor za ansambel za odrom in naprej na oder. Jasno je, da bi morali to stavbo porušiti in oder poglobiti do ceste zadaj, to pa je kar kakih petnajst metrov novih odrskih površin. Šole seveda to ne briga, Festival Ljubljana pa ne more storiti ničesar, vsaj ne dokončnega.

Ampak te nevšečnosti smo dvakrat doživeli že lani.

Marijan Zlobec

 


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja