Filharmonični orkester iz Seongnama na 72. Ljubljana Festivalu (10)


Na 72. Ljubljana Festivalu bo množica vrhunskih glasbenih dogodkov vseh zvrsti in žanrov. Med njimi naj tokrat omenimo gostovanje Filharmoničnega orkestra iz Seongnama iz Južne Koreje v Narodni galeriji 8. julija ob 17. uri, s čimer se Festival Ljubljana prilagaja urniku odprtja galerije in drugim pogojem, povezanih z razstavnimi dvoranami, vsekakor pa bo za obiskovalce koncerta pred njim možen ogled še kakšne razstave ali stalnih zbirk.

Seongnam v Južni Koreji

Seongnam Philharmonic Orchestra (Filharmonični orkester iz Seongnama) je bil ustanovljen leta 2003 z umetniško vizijo, da bi svojemu mestu zagotovil širok spekter kulturnih dogodkov in tako postal reprezentativni orkester Republike Koreje.

Nanse Gum, foto Wikipedija

Njegov umetniški direktor in šef dirigent je izkušeni Nanse Gum, ki je najprej študiral kompozicijo v Seulu, leta 1977 pa diplomiral iz dirigiranja na Univerzi umetnosti v Berlinu pri prof. Hansu-Martinu Rabensteinu ter kot prvi Korejec osvojil nagrado Herberta von Karajana za mlade dirigente.

Prejemniki Karajanove nagrade leta 1977: Nanse Gum (levo), Valerij Gergijev (na sredini), Jacek Kaspszyk (desno)

Orkester je vse od njegovega imenovanja za šefa dirigenta leta 2015 močno povečal število svojih letnih koncertov. Je tudi ustanovitelj in umetniški vodja New World Philharmonic Orchestra.

Seongnam Philharmonic Orchestra

Glasbeni center Gum Nanse (GMC), koncertna dvorana, posvečena komorni glasbi pod njegovim imenom, je bila odprta aprila 2021 v Busanu.

V prvem delu programa bodo izvedli Benjamina Brittna in njegovo Preprosto simfonijo,  ki temelji na osmih temah, ki jih je skladatelj napisal v rosnih letih.

Sledilo bo delo Wolfganga Amadeusa Mozarta, ki je svoj Koncert za violino in orkester št. 3  poimenoval »Strasbourški« zaradi aluzij na lokalni ples. V vlogi solistke bo nastopila violinistka Maria Solozobova, ki slovi po svoji kombinaciji virtuoznosti in ustvarjalne spontanosti.

Marija Solozobova

«… Čudovit talent z živahnim temperamentom, virtuoznim sijajem in zelo visoko strokovno ravnijo …» (Yehudi Menuhin)

Maria Solozobova je ena najbolj obetavnih violinistk svoje generacije. Zmagovala je na številnih prestižnih mednarodnih glasbenih tekmovanjih, na primer na tekmovanju Johannes Brahms v Avstriji (prva nagrada in posebna nagrada občinstva 2000), tekmovanju W. A. Mozart v Zürichu (prva nagrada 2005), tekmovanju Tibor Varga in nagradi Rodolfa Lipizerja.

Maria je pogosta gostja, tako solistka kot komorna glasbenica, na najprestižnejših festivalih po svetu. Nastopala je s številnimi vodilnimi orkestri, vključno z Baden-Baden Philharmonic, Taipei Philharmonic Orchestra, Cape Town Philharmonic Orchestra, Wuerttembergische Philharmonie, Basel Symphony Orchestra, Zurich Chamber Orchestra, Camerata Zürich, Festival Strings Lucerne, Zürich Symphony Orchestra, Geneva Chamber Orchestra, Orchester de la Suisse Romande, Orkester Slovenske filharmonije, Romunski filharmonični orkester, Moskovski filharmonični orkester, Moskovski komorni orkester “The Seasons” in Simfonični orkester Čajkovski iz Moskve.

Maria Solozobova je ena najbolj obetavnih violinistk svoje generacije. Njena bleščeča kariera jo je že popeljala v najboljše svetovne koncertne dvorane, vključno z Tonhalle Zürich, Victoria Hall v Ženevi, Berliner Philharmonie, Koelner Philharmonie, Veliko dvorano Konservatorija Čajkovski v Moskvi, Konzerthaus na Dunaju. Solozobova je igrala s številnimi znanimi dirigenti, kot so Vladimir Spivakov, David Zinman, Vladimir Fedosejev, Vladimir Jurowski, Daniel Raiskin, Muhai Tang, Peter Csaba, Howard Griffiths in Michael Hofstetter. Nastope z vodilnimi glasbeniki po vsem svetu, kot Martha Argerich, Mischa Maisky, Yuri Bashmet, Maria Joao Pires, Vladimir Aškenazi, Sol Gabetta in Mihail Pletnjev.

Leta 2009 je Maria Solozobova kot umetniška vodja ustanovila »Classical Highlights« Zürich, letno mednarodno serijo štirih koncertov v uglednih koncertnih dvoranah v Švici. Od leta 2015 je poučevala na Univerzi za glasbo v Lausanni.

Haegeum

Po premoru bodo izvedli variacije na znano korejsko tradicionalno pesem Arirang s solom inštrumenta haegeuma. V vlogi solistke bo nastopila Min Jio, ki sodeluje pri nastopih s specializiranimi ansambli za to korejsko strunsko glasbilo, kot sta Korean Haegeum Ensemble in Haegeum Research Society.

Tradicionalni korejski haegeum je edinstven po svojem videzu in zvoku. Kot del družine godal naj bi bil tudi del družine pihal zaradi dejstva, da lahko z lokom ustvari neprekinjen zvok. Haegeum ima edinstven ali poseben ton ali zvok, zato se ne ujema z drugimi godalnimi ali pihalnimi glasbili. Ima paličast vrat, votlo leseno zvočno škatlo ali telo in dve svileni struni, izvajalec pa ga drži navpično na kolenu in igra z lokom.

Večer bo sklenila Mozartova Simfonija št. 40 v g-molu,  v kateri najdemo zametke beethovnovske usodnosti.

Tako rekoč idealen program za ambient Narodne galerije, kjer je Festival Ljubljana v preteklosti že imel veliko odličnih koncertov. V tem trenutku se spominjam solističnega nastopa slavnega violinista Shloma Mintza, ki je v slavnostni dvorani izvedel Sonate in partite za solo violino Johanna Sebastiana Bacha. To je bilo še v času, ko je Festival Ljubljana vodila žal že pokojna Meri Plemenitaš. To pa je bilo med 1987 in 1989.

Program:
Benjamin Britten: Preprosta simfonija za godalni orkester, op. 4
Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert za violino in orkester št. 3 v G-duru, K 216
***
Variacije na Arirang za haegeum
Wolfgang Amadus Mozart: Simfonija št. 40 v g-molu, K 550

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja