Tivolska razstava Zlata doba Ljubljana Festivala 2013 – 2022 Alenke Slavinec


Festival Ljubljana je v Jakopičevem sprehajališču v Tivoliju pripravil prav posebno razstavo Zlata doba Ljubljana Festivala 2013 – 2022 fotografinje Alenke Slavinec. Razstavo je odprl direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana Darko Brlek.

Rože iz Brlekovih rok, vse fotografije Marijan Zlobec

Razstavo sestavljajo fotografske montaže izbranih vrhunskih dogodkov Ljubljana Festivala iz zadnjih desetih let priznane fotografinje in umetnice. Avtorske kompozicije nas popeljejo po poteh posebej kombiniranih barv, nanešenih v prvotno posnete koncertne dogodke, simfonične in komorne koncerte, solistične recitale, operne, baletne in gledališke predstave, posebne festivalske zgodbe in za letošnji festival napovedujejo dogodke, ki šele prihajajo (Lang Lang, Juan Diego Florez, Daniel Barenboim…).

Riccardo Chailly 2013

Zlata doba Ljubljana Festivala (2013–2022) predstavlja nadaljevanje Plečnikove simfonije Križank iz leta 2012, ob 60-letnici Festivala, kot je na odprtju razstave spomnil Brlek, ko je predstavil novo razstavo po oni pred desetimi leti.

Alenka Slavinec

Rdeča nit Zlate dobe je vizualizirana energija, nastala na vrhunskih dogodkih Ljubljana Festivala v letih 2013–2022, in je hkrati univerzalna v zlatem rezu vesolja. Poudarek je na zavedanju enosti, pomembnosti živosti dogodkov, transformacije, soustvarjanja vibracije in frekvence Festivala Ljubljana, prisotnosti izražanja čustev in zaznavanja energij v glasbi, prikazani v barvah, nevidnih silah, ki so še kako čutene, na dogodkih v živo: to je “vibe”, frekvenca, ki vodi v katarzo v vauuu efekt, ki je na Festivalu Ljubljana stalnica, razlaga sama avtorica Alenka Slavinec.

Alenka Slavinec in Darko Brlek

Montaže vas bodo popeljale po poteh barv v simfonije, opere, zgodbe in še kaj. Pustite se voditi zapeljati z detajlom, zgodbo ali umetniško kritiko, ki je dosegljiva v kodi pod razstavljeno montažo. Iskrena hvala vsem avtorjem fotografij, da so dovolili modelacijo pogleda 5D in spomnili, da lahko skupaj ustvarimo nekaj novega z drugačne perspektive z zavedanjem, da nič ne bi bilo tako, kot je na tej razstavi, če ne bi bilo prav tiste fotografije, besede ali pomoči. Ustvarjalnost kot peta dimenzija je nevidna, vendar esencialna energija življenja, lepote, veselja, ljubezni, sprejetosti, enosti, radosti, prijateljstva, ki jo uglasi umetnost, naj bo glasba, gledališka predstava, muzikal, koncert, opera, balet – vse, kar nas ima moč identificirati s seboj in z drugimi, hkrati nas poenoti in dovoli biti s seboj z vsemi čustvi in doživetji, ki jih nekompromisno uresniči in ponuja življenje. Srečen je tisti, ki ugotovi, da je sam kreator vsega notranjega in zunanjega in da ima izbiro, ko na videz deluje, da je nima. Vse odločitve temeljijo na osnovnih čustvih strahu ali ljubezni.

Ljubljana Festival 2022

Festival Ljubljana je forma z veliko ljubezni, ki je ohranila kontinuiteto 70 let in dosega z vsakim letom nove presežke. Vibracija Festivala je vrhunskost, sodelovanje, podpora, prepoznanje, rast, napredek, lepota, ljubezen do življenja, umetnosti, veselja, slavljenja, ustvarjanja in ustvarjanja novih sanj, ki kmalu postanejo resničnost, ker jih sanjamo skupaj, kot to počne Mestna občina Ljubljana z vizijo Festivala Ljubljana s 30-letnim vodenjem odličnega menedžerja in umetniškega vodja ter glasbenika Darka Brleka. Tudi sama sodelujem s Festivalom Ljubljana že 11. leto, začetek je bil z lipicanci, kot njihova ambasadorka sem premierno razstavila SLOVENIA IN US Lipizzaner Horses by Alenka SLAVINEC (2011), PLEČNIKOVO SIMFONIJO KRIŽANK (2012) IN SILIAMMM performance fotografsko tehniko 2018 z likovno kolonijo. Številke so pomembne in hkrati smo v peti dimenziji esence, petem elementu glasbe, vsi eno v harmoniji neskončnosti, simfoniji, eno z naravo v transformaciji elementov vode, zraka, zemlje in ognja. 

Nikolaj Luganski 2015

Kako močno smo odvisni od nevidnega, nas je žal še posebej opomnila pandemija, ki je izpostavila predvsem pomembnost telesne prisotnosti človeka, delitev srčnega prostora, človeške bližine, soustvarjanja življenja, živost prisotnost gledalcev kot nastopajočih, podpornikov in seveda ekipe organizatorjev in medijev. Na površje je prišlo zaupanje.

Jonas Kaufmann 2020

Umetnost ima namen katarze in postaviti človeka v sedanji trenutek, da se spomni in hkrati pozabi na vsakdanjik in se osredotoči na najbolj esencialne vrednote, čustva in življenjske situacije, kot so rojstvo, smrt, ljubezen, zaupanje, prevara, poroka, prešuštvo, oblast, ponos, družbena odgovornost, spletkarjenje, tekmovanje. Človeštvo je stopilo v zlato dobo zavesti, po mnogih prerokih, in šele zavedanje enosti nas bo popeljalo v resnični mir, sožitje, samozadostnost – le spomniti se moramo, da smo energija. Se spomnite muzikala Hair – Age of Aquarius …

Alenka Slavinec s starši in bratom

Zlata doba je vabilo k soustvarjanju vaših in naših doživetij in dvigu zavesti o enosti in soodvisnosti, o moči sodelovanja in sokreiranja, je vabilo k razmisleku, kdaj naše življenje teče kot voda, kdaj smo ogenj, ki daje toploto ali vse skuri, kdaj smo svež zrak in kdaj čutimo utesnjenost v pomanjkanju zraka, in kdaj smo zemlja, tista težka, polna skrivnosti in nevzklitih semen potencialov. Kdaj nas glasbena tolkala spomnijo na grozo, na zemljo, kdaj pihala na zrak, lahkotnost, kdaj in zakaj godala na srce, brenkala … In s katerimi barvami jih povezujemo v mislih in čutimo barvo glasu … Vse je energija in z različnimi orodji opevamo vse, kar nam je skupno, ljubezen in strah in tisočere odtenke te dualnosti, in šele ko se zavemo, da smo eno, postanemo svobodni in večni kot glasba, ki je tukaj in sedaj in ki je ne moreš prijeti, je energija, vibracija in frekvenca.

Muzikal Chicago 2021

Življenje je magija, zavedajmo se, da smo soustvarjalci na vsakem koraku v vsakem trenutku in da se vse začne z našim scenarijem z našim monologom, ko smo sami, in še lepše, ko sebe delimo z drugimi.

Mirsad Begić, Irena Brunec – Tebi, Tomaž Domicelj, Alenka Slavinec in Darko Brlek

Letošnja otvoritev Ljubljana Festivala se začne s slovensko popevko z »MOČ BESEDE«, a se nam ponovno ponuja možnost soustvarjalnosti že s preprostima besedama ABRAKADABRA (I CREATE AS I SPEAK):

»Leto 2022 je čas za slavje življenja tukaj in sedaj skupaj z vami in soustvarjanja Zlate dobe Ljubljana Festivala po notnih stopinjah Beethovnove Ode radosti, skrite v 80 montažah Zlate dobe na Jakopičevem sprehajališču ob pogledu na pretekle in prihajajoče dogodke Ljubljana Festivala. Iskreno vabljeni v peto dimenzijo enosti.”

Romeo in Julija 2015

Alenka Slavinec je posebej poudarila pet osnovnih ali glavnih elementov; poleg vode, zraka, zemlje in ognja še – glasbo. Najbrž je res, da bi si brez glasbe življenja ne bi mogli več predstavljati, kajti ravno glasba je, poleg elektrike, največji izum človeštva ter hkrati s trajno perspektivo razvoja.

Richard Galliano 2017

Če bi rekel, da je na posameznih fotografijah podatkov preveč ali da se prekrivajo ali pokrivajo in da so ponekod barve rahlo sladkobne, bi dodal, da je tak nereportažni kulturni dogodkovni soustvarjalni proces od začetka do konca avtorski, objekti pa seveda niso, a jih je treba ujeti v pravem trenutku in v živo. Žal pa se sama kot osnovna dogodkovna fotografinja ne identificira na dovolj razviden način; ni povsem jasno, kdo vse je avtor ljudi – umetnikov in dogodkov na fotografijah. Idealno bi bilo, če bi bila avtorica vsega sama Alenka Slavinec, a to ni.

Nastop skupine Manouche

Fotografske kompozicije bodo na ogled vse do 15. avgusta.

Pred Tivolskim gradom

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja