Za slikarstvom po koncu stilov nastopi nov, boljši stil


V Mestni galeriji v Ljubljani so pravkar odprli novo razstavo s precej sumljivim naslovom Better Doggy Style Than No Style (slikarstvo po koncu stilov). Izbrane slikarje ne druži le ista generacija, temveč podobni pristopi in razmišljanja o vprašanjih reprezentacije/predstavnosti slikarstva, ki se ga je začelo v devetdesetih letih reševati na nov način, berem v okviru predstavitve avtorjev in razstave. Razstavljajo Viktor Bernik, Žiga Kariž, Gorazd Krnc, Arjan Pregl, Sašo Vrabič in Miha Štrukelj.

better-img_0807

Better Doggy Style Than No Style, vse fotografije Marijan Zlobec

Koliko so ta imena “vplivna slikarska loža”, kot berem v spremnem tekstu kustosinje Mateje Podlesnik, citat pa je vendarle “delo” Tevža Logarja, ne vem. Upam, da čim manj; tako vplivna kot loža.

better-2-img_0759

Žiga Kariž pred svojo sliko I’m too old For tHiS SHIT

Ali nimamo “lož” v slovenski umetnosti že dovolj in preveč?

better-6-img_0707

Slika Mihe Štruklja

Nobena loža ni vredna nič, če ne ustvariš povsem individualnega opusa prepoznavnega stila, ne pa brez stila ali celo “doggy styla”. Ker tudi na ta pasji stil lahko gledaš povsem drugače, če se postaviš na to ali drugo stran, pa spodaj ali zgoraj, da ne naštevam vseh možnosti.

better-8-img_0708

Zamenljive slike Arjana Pregla

Razstava je bolj v smislu pospravljanja po ateljejih, kar se ne vidi šele v zadnji sobni v drugem nadstropju, kjer nastopajo vsi umetniki skupaj, a brez razvidnega avtorstva, ampak kar povsod.

better-1-img_0778

Zadnja soba na vrhu

Razstava je “pisana” po celotni postavitvi, ki zanalašč ni avtorska, ampak kolažna.

better-3-img_0725

Domobranski plakat Tudi ti si odgovoren za usodo slovenskega naroda! Kdor ne sodeluje v protikomunistični borbi izdaja svoj narod, avtorja Jožeta Beraneka, kot ga je razmnožil in ponudil v komentiranje obiskovalcev razstave Arjan Pregl

Lahko bi dodali prelahkotna, premalo stroga, kajpada predvsem do sebe. Metoda razsejane postavitve daje vtis, kot da avtorji nenehno krožijo, nihajo, so v dialogu in hkrati govorijo drug mimo drugega. Pogovarjajo sicer se, a se hkrati ne slišijo.

better-4-img_0730

Arjan Pregl pred svojo zloženko

Razstava mora biti maksimum nekega umetniškega avtorskega početja. Zaresna. Stroga. Tu še profesorska, da ne rečem vzgojna in avtoritativna, sicer študenti pobezlajo in odbezljajo kam drugam.

better-7-img_0797

Viktor Bernik

Za vsako razstavo je potrebno opraviti avdicijo. Kaj je avdicija v umetnosti sicer najbolje vedo glasbeniki, likovni ustvarjalci na prvi pogled manj, a kakor kdo. Problem je, da v Sloveniji takih avdicij ni (več). Imamo bolj sistem gospodarjev in hlapcev.

better-5-img_0706

Sašo Vrabič – Najlepše mesto na svetu

“Skupinska razstava je, brez kakršnega koli namena o zgodovinjenju ali preračunanem ujemanju slikarskih praks na skupnem imenovalcu, osredotočena na predstavitev tekoče produkcije in vključuje poleg slikarskih del in risb na galerijsko steno tudi video ter celostne intervencije v prostor.

better-10-img_0764

Fotograf Igor Andjelić išče pozicijo v “doggy style”

Umetniki, ki jih družijo kolegialne in prijateljske vezi iz časa študija, pa tudi skupni nastopi in predvsem medsebojno poznavanje pristopov ter metod dela, se ob prikazu avtonomnih pozicij svojega likovnega besednjaka v duhovitih konstelacijah intelektualno preigravajo, prepletajo ter s prstom porogljivo kažejo na anomalije in absurde sodobne civilizacije.” (Mateja Podlesnik).

better-9-img_0713

Delo Gorazda Krnca

Umetnost ni za to, da s prstom kaže na anomalije sodobnega sveta, za ta opravila imamo medije, pri nas pa neresna parlament in vlado ter podobno sodstvo in pravni nered.
Če je ta razstava v bistvu dialog s tamkajšnjim “doggy style”, ne vem (še).

better-11-img_0775

Eksponat še nima avtorja, ima pa vsebino

Vsekakor pa po vsakem koncu stilov nastopi nov stil.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja