Ruski glasbenici s temperamentom


Koncert violinistke Nadežde Tokareve in pianistke Natalije Morozove na 64. Ljubljana Festivalu je pokazal temperament, samozavest, značaj in glasbeno ujemanje nastopajočih gostij. Vesta, kako sestaviti program, da bo vsega v ravnovesju, se pravi ravno dovolj ali prav.

Morozova 10 IMG_3199.jpg

Nadežda Tokareva in Natalija Morozova, vse fotografije Marijan Zlobec

Natalijo Morozovo morda manj poznamo, a je s svojim šarmom sicer delovala nekoliko v ozadju, kot klavirska spremljevalka, a se takoj sliši, da klavir obvlada, morda je bila na posameznih mestih preglasna, kar pa je posledica postavitve koncertnega steinwaya na dvignjen lesen podij, pod katerim je votlo.

Tokareva 10 IMG_3177.jpg

Nadežda Tokareva je odlična violinistka. Njena igra je čista, tehnično brezhibna, a ne stremi k virtuoznosti sami po sebi. Njena ženstevnost jo bolj zadržuje v razponu med emocijo in temperamentom, med živahnostjo, plesnostjo, ritmičnostjo in manj kontemplativnostjo, ki morda za te poletne dni ni toliko privlačna, bi se morda lahko reklo.

Tokareva 16 IMG_3273.jpg

Tokareva zna graditi program in celoten večer, tako da se stopnjujejo interpretacije in po svoje dosežejo vrh najprej v drugem delu ( Karol Szymanowski – Nokturno in Tarantella op. 28, Aleksander Zarzycki – Mazurka v G – duru op. 26 in še bolj vrhunska Eugene Ysaye – Mazurka v h – molu št. 3 op. 11 in Camille Saint – Saëns – Capriccio po Etudi v obliki valčka št. 6 op. 52), medtem ko bi se zdelo, da bi umetnici še najbolj sproščeno, da ne rečemo razposajeno uživali v dodatkih, tako  v Piece en forme de habanera Mauricea Ravela kot virtuoznem, a redkeje slišanem Škrjančku Grigorasa Dinicuja, ki je bolj znan po svoji kompoziciji Hora staccato.

Nadežda Tokareva  je v prvem delu izbrala zahtevnejši in daljši kompoziciji Manuella de Falle – Španska ljudska suita v šestih stavkih s poudarkom na kontrastnosti in vsebinski raznolikosti ter Ravelovo Sonato za violino in klavir št. 2 v G-duru. V obeh je iskala lahkotnejši moment, delno plesne ritme, a hkrati virtuoznost in realizacijo vseh tehničnih zahtev, ob katerih bi celo nadpovprečni violinisti imeli zadrege.

Morozova 16 IMG_3240.jpg

Natalija Morozova v Križevniški cerkvi

Težko bi se odločil, katero delo je bilo v njuni interpretaciji najboljše, ker sta se glasbenici zavedali pomena celotnega koncertnega večera s svojimi razlikami, niansami, skladateljskimi profili in karakterji del.

Morozova 15 IMG_3226.jpg

Natalija Morozova je odlična spremljevalka; klavir obvlada, ima sijajno tehniko, igra s poudarki, a hkrati se zaveda svoje spremljevalne funkcije, vendar jo vidim tudi na solističnem recitalu.

Tokareva 17 IMG_3313.jpg

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja