Festival Ljubljana z velikim ponosom napoveduje Mednarodno tekmovanje Festivala Ljubljana – Trobilni kvinteti in kvarteti 2025, ki bo od 24. februarja do 1. marca potekalo v Ljubljani. Tekmovanje bo združilo najbolj nadarjene mlade glasbenike z vsega sveta, ki bodo občinstvu predstavili vznemirljive zasedbe trobilnih komornih skupin. Med člani žirije bo tudi priznani hornist Radovan Vlatković, eden najuglednejših glasbenikov na področju trobil, ki se veseli priložnosti, da bo lahko ocenil najboljše mlade talente z vsega sveta.
Radovan Vlatković, foto Darja Štravs Tisu
Radovan Vlatković, eden najuglednejših hornistov v Evropi in član tekmovalne žirije prihajajočega tekmovanja, je nedavnem intervjuju s Festivalom Ljubljana delil svoja razmišljanja o pomenu glasbenih tekmovanj in svojih izkušnjah na svetovnih odrih. Verjame, da so tekmovanja odlična platforma za mlade glasbenike, saj jim omogočajo, da se predstavijo širšemu občinstvu, spoznajo nove glasbene kolege in pridobijo dragocene izkušnje. O svojih občutkih je navdušeno povedal: »Ljubljana je vedno čudovit kraj za glasbene dogodke. Ima poseben čar in intimnost, ki jo le redka mesta ohranijo. Tekmovanje bo odlična priložnost, da spoznamo mlade glasbenike in njihov potencial, hkrati pa občinstvu pokažemo lepoto in bogastvo trobilnih komornih zasedb.«
Radovan Vlatković, foto Darja Štravs Tisu
Kako so vaše glasbene začetke zaznamovali vaši starši in okolje, v katerem ste odraščali?
Imel sem srečo, da sem začel igrati rog v ZDA v šestdesetih letih, kjer je moja družina živela dve leti zaradi očetove službe na Univerzi v Wisconsinu v Madisonu. Tam je moj oče spoznal hornista, ki mi je omogočil, da sem kot majhen fant takoj začel igrati rog. Seveda sem se kasneje v šoli moral naučiti tudi nekaj klavirja, a rog je bil res moja prva izbira. Instrument mi je prišel v roke s pomočjo očetovega prijatelja. Moji glasbeni začetki so tako zelo povezani s tem instrumentom, in ostal sem mu zvest vsa ta leta.
Kot eden vodilnih hornistov v Evropi ste igrali na mnogih prestižnih odrih. Kateri koncert je bil vaš najljubši in bi ga z veseljem ponovili?
No, včasih je težko izpostaviti en sam koncert, a bila je priložnost, ko so me zadnji trenutek poklicali, da igram drugi koncert Richarda Straussa z London Symphony Orchestra in maestrom Valerijem Gergijevom. V obvestilo sem prejel le nekaj dni prej, to je bilo pred leti. Tako smo ga igrali v Centru Barbican, ker sem poznal orkester in sem z njimi sodeloval že prej ter igral v orkestru ne le kot solist. To je bila nepozabna priložnost, v kateri sem zelo užival. Morda, če moram omeniti en, je bila to srečna priložnost.
Radovan Vlatković v Križevniški cerkvi, foto Marijan Zlobec
Kako kot nekdo, ki je osvojil mnoge nagrade, vidite vlogo glasbenih tekmovanj v karierah mladih glasbenikov?
Da, poglejte, nedvomno sem imel srečo, da sem imel nekaj uspeha na tekmovanjih, kar mi je dalo dober zagon in priložnost, da se predstavim širši publiki, to se ne da zanikati, vključno s priložnostjo za snemanje repertoarja. Ko sem leta 1983 osvojil svojo prvo nagrado v Münchnu, so me pristopili ne le ena, ampak dve diskografski hiši in tako so nastali moji prvi posnetki Mozartovih in Straussovih koncertov z Angleškim komornim orkestrom v Londonu pod vodstvom Jeffreyja Tata, ki ga žal ni več med nami. A to je bila priložnost, da se predstavim, ne le v živo na koncertih, temveč tudi skozi snemanje. Nedvomno. Prejel sem tudi nekaj telefonskih klicev od glasbenikov, ki sem jih zelo cenil in občudoval, ter smo nadaljevali z igranjem komorne glasbe. V mojem primeru sem bil zelo srečen in to ni prišlo čez noč, ampak je bila to zagotovo priložnost, da nadaljujem svojo glasbeno pot in čutim, da sem imel priložnost delati z mnogimi drugimi čudovitimi glasbeniki.
Kakšna sporočila bi radi poslali mladim glasbenikom?
Mladim glasbenikom svetujem, naj se dobro pripravijo in uživajo v svojem glasbenem potovanju. Tekmovanje je le platforma, da pokažejo svoj talent. Vsak, ki se odloči za ta korak, naj uživa v procesu in gradi prijateljstva, ki bodo ostala za vse življenje.
Radovan Vlatković v Križevniški cerkvi, foto Marijan Zlobec
Kako se pripravljate na nastope in ostajate v dobri formi pri igranju na rog?
Najbolj sem srečen, ko igram komorno glasbo skupaj z odličnimi glasbeniki in dragimi prijatelji. Glede priprave pa moram reči, da je ključno najti čas za vaje, a hkrati ne smemo biti prestrašeni pred tekmovanji, saj so to predvsem glasbeni nastopi in ne športni dogodki.
Ali imate kakšen poseben ritual za srečo pred nastopom?
Nimam posebnih ritualov za srečo, saj nisem posebej vraževeren. Vendar pa je dobro imeti določeno rutino, ki se lahko razlikuje med ljudmi. Nekateri radi meditirajo, drugi izvajajo dihalne vaje, spet tretji se radi razgibavajo. Zame je pomembno, da se nahajam na mestu, kjer se lahko spodbudim in ponovno povežem s sabo. To pomeni, da se spomnim, zakaj počnem to, kar počnem – ker ljubim glasbo, svoj instrument in želim deliti svojo strast do glasbe z drugimi. To je ključno, saj se v takšnem stanju glasba, koncert ali nastop spremeni v praznovanje glasbe, kar ustvarja močno povezanost z občinstvom.
(Po tiskovnem sporočilu)
Radovan Vlatković (1962) je študiral na Akademiji za glasbo v Zagrebu in na Akademiji za glasbo v Detmoldu. Prvi nagradi na Mednarodnem glasbenem tekmovanju ARD v Münchnu (1983) so sledila povabila na festivale po Evropi, Severni in Južni Ameriki, Avstraliji, Izraelu, Koreji in Japonski. Med letoma 1982 in 1990 je bil vodilni rog v Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin (Berlinskem radijskem simfoničnem orkestru) pod vodstvom Riccarda Chaillyja in Vladimirja Aškenazija. Poučeval je na Akademiji za glasbo v Stuttgartu, na Mozarteumu v Salzburgu, od leta 2000 pa na Visoki šoli za glasbo kraljice Sofije v Madridu. Leta 2014 je postal častni član angleške Kraljeve akademije za glasbo.
Vlatkovićev optimizem in strast do glasbe sta inspiracija za mlade, da se pridružijo skupnosti glasbenikov in izpolnijo PRIJAVNICO do 1. novembra 2024.
Pogoji za prijavo:
Tekmovanja se lahko udeležijo spodnje profesionalne trobilne zasedbe, ki ne presegajo skupne povprečne starosti 30 let:
Trobilni kvinteti:
- 2 trobenti, rog, pozavna, tuba
Trobilni kvarteti:
- 4 pozavne
- 4 rogovi
- 4 tube
- 1 evfonij, 3 tube
- 2 evfonija, 2 tubi
Koncert v Križevniški cerkvi, foto Marijan Zlobec
Marijan Zlobec