Tretji koncert profesorjev Mojstrskih tečajev


Letošnji Mojstrski tečaji Festivala Ljubljana se počasi bližajo koncu. Zvečer ob 20. uri bo v Križevniški cerkvi še tretji koncert profesorjev, sledita pa še po dva koncerta študentov, in sicer v soboto ob 18. uri fagota in 20. uri trobente in roga ter v nedeljo ob 18. uri violine in klarineta ter ob 20. uri oboe in flavte.

Ole Kristian Dahl, foto splet

Drevi bo nastopilo kar sedem profesorjev: oboist Emanuel Abbühl, flavtist Felix Renggli, fagotist Ole Kristian Dahl, klarinetist François Benda, hornist Andrej Žust, pianistka Kimiko Imani in pianist Thomas Haberlah.

Andrej Žust, foto Marijan Zlobec

V izvedbi izvrstnih glasbenikov čaka ljubitelje pihal zanimiv glasbeni večer. Slišati bo mogoče spekter raznolikih del, začenši s skladbo, ki jo je imel Mozart v trenutku nastanka za svoje najboljše delo, sledilo bo romantično delo Clauda Debussyja, nato fantazijska koncertantna skladba na Verdijeve teme Pietra Morlacchija, delo skladatelja 20. stoletja Oliviera Messiaena, zgodnja kompozicija impresionistično usmerjenega Henrija Dutilleuxa ter “mozartovski” trio Francisa Poulenca.

Emanuel Abbühl, foto Darja Štravs Tisu

Skladbe bodo zazvenele v izvedbi oboista Emanuela Abbühla, mednarodno priznanega solista in pedagoga, večkrat nagrajenega flavtista Felixa Rengglija, ki izvaja tako staro kot sodobno komorno in solistično glasbo, fagotista in profesorja Oleja Kristiana Dahla, čigar učenci sodelujejo z največjimi orkestri na svetu, klarinetista Françoisa Bende, ki je zelo iskan solist in komorni glasbenik,

Thomas Haberlah, foto Festival Ljubljana

hornista in člana Berlinskih filharmonikov Andreja Žusta, ki redno koncertira na mednarodnih festivalih, pianistke Kimiko Imani, ki sodeluje pri številnih svetovnih tekmovanjih in mojstrskih tečajih, ter pianista Thomasa Haberlaha, izvajalca širokega repertoarja klavirskih, orgelskih in čembalskih del.

Lanski nastop s kvintetom, foto Marijan Zlobec

Program:
Wolfgang Amadeus Mozart: Kvintet za klavir in pihala v Es-duru, K 452
Claude Debussy: Bilitine pesmi za flavto in klavir

Felix Renggli, foto Festival Ljubljana

Pietro Morlacchi, prir. Antonio Torriani: Koncertantni duet na Verdijeve teme za flavto, fagot in klavir
Olivier Messiaen: Kvartet za konec časa
III. Brezno ptic – Abîme des oiseaux

François Benda na lanskem koncertu, foto Marijan Zlobec

Henri Dutilleux: Sonata za oboo in klavir
Francis Poulenc: Trio za oboo, fagot in klavir

Henri Dutilleux

Francis Poulenc

Plakat v taborišču

15. januar 1941 – V tem mrzlem zimskem dnevu je bila v taborišču za vojne ujetnike Stalag VIII-A v Görlitzu v Nemčiji premierna izvedba vplivnega dela. Štirje zaporniki: klarinetist, violinist, violončelist in pianist so pred očmi svojih sojetnikov in nemških paznikov skupaj zaigrali Kvartet za konec časov, kot piše na plakatu 

Skladatelj skladbe Olivier Messiaen, ki je prevzel tudi vlogo pianista, se je pozneje spominjal: »Še nikoli me niso poslušali s toliko pozornosti in razumevanja«. Tako sredi vojne in smrti oživi apokaliptični kvartet, kakršnega še ni bilo.

Kvartet za konec časa

Navdihnjen z besedilom iz Knjige Razodetja in posvečen “angelu, ki oznanja konec časa”, nas ta transcendentna skladba skozi potovanje svojih osmih stavkov popelje do skrajnih meja doseganja čim dlje od smrtnega sveta in njegovih napak, v božanska kraljestva, kjer se čas ustavi: večnost nesmrtnega življenja v večni luči raja. Delo odseva skladateljevo predanost krščanski veri ter njegovo navdušenje nad pticami in ptičjim petjem.

Nekaj ​​mesecev pozneje je bil Messiaen izpuščen (s pomočjo naklonjenega paznika Carla – Alberta Brülla) na prošnjo njegovega nekdanjega učitelja orgel in profesorja na pariškem konservatoriju Marcela Dupréja, kot piše poznavalec Messiaena Nigel Simeone.

“Vloga Marcela Dupréja pri zagotavljanju izpustitve Messiaena je bila ključna. Kasneje se je spomnil, kako je v začetku leta 1941 obiskal Fritza Piersiga (pri Propaganda-Staffel v Parizu), da bi se zavzel za Messiaena, in dobil zagotovilo, da bo “najkasneje v desetih dneh v pisarni”. Dupréjevo posredovanje je bilo očitno učinkovito…”

Slišali bomo tretji stavek Brezno ptic: Klarinet solo. Brezno je čas s svojimi bridkostmi in utrudljivostjo. Ptice predstavljajo nasprotje časa; so podoba našega hrepenenja po luči, zvezdah, mavricah, radostnih pesmih!

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja