Eva Petrič z razstavo ob 150. obletnici periodnega sistema v New Yorku


New York je počastil 150. obletnico periodnega sistema elementov, znan kot Mendeljejev sistem, s prav posebno razstavo in galerijo digitalne umetnosti na 28 Liberty Fosun Plaza. To je znameniti ikonični trg z nebotičnikom v finančnem okrožju Manhattana v New Yorku. 12 – tedensko video projekcijo Recycling Shadows na velikih zaslonih, obrnjenih proti Plazi in v anfiteatru v pritličju je zasnovala slovenska multimedijska umetnica Eva Petrič. Jubilej je sicer bil žr pred leti, a ga spričo covida 19 v taki obliki niso predstavili. Prvo verzijo svojega periodnega sistema je Eva Petrič predstavila na razstavi v Kemijskem inštitutu v Ljubljani pred več kot desetimi leti.

Eva Petrič v New Yorku

Instalacija Recycling Shadows je projicirana v velikosti 10,40 x 7,60 m, obrnjena proti znamenitemu trgu Fosun Plaza in v pritličnem amfiteatru, odprtem za javnost podnevi in ponoči.

“Video Recycling shadows sem naredila ob 150. obletnici periodnega sistema kemijskih elementov. Ustvarila sem analogno periodno tabelo senčnih emocij, ko sem kemijske elemente v periodni tabeli  zamenjala z analognimi fotografijami senc, ki vizualizirajo posamezne emocije.”
Delo Eve Petrič sta v pogovoru predstavila Richard Vine, nekdanji glavni urednik Art in America Magazine (levo), in David Cohen, urednik in založnik artcritical.com.
“Edinstvena perspektiva Eve Petrič omogoča enako zanimivo instalacijo,” pravi Tom Costanzo, globalni partner podjetja Fosun in izvršni direktor Four Trees Asset Management. “Z veseljem jo predstavljamo na 28 Liberty širši skupnosti spodnjega Manhattana.”
Eva Petrič ob svojem periodnem sistemu
“Zahvaljujem se Tomu Costanzu za njegovo zaupanje in podporo in ker mi je omogočil, da v naslednjih 12 tednih pokažem svoj opus Gr@y Matter – jezik senc v njegovi gibljivi obliki. Hvala za pomoč in  podporo tudi Jasonu Berkeleyju; in LeighAnne Tucci za njuno organizacijo in vodenje tega projekta, Allison O’Donnell za njen PR in Jasonu Webbru za tehnično podporo.
Eva Petrič v svoji avtorsko zasnovani obleki
Moja video projekcija Recycling Shadows je prva projekcija na zaslonih 28 Liberty po letu 2019, ko je bila tam v okviru festivala River to River tik pred pandemijo covida 19, predvajana video projekcija znamenite umetnice Yoko Ono.
Moderni kompleks
Izziva me nematerialna narava senc in čustev. Uporabljam jih kot sredstvo za gradnjo mostov med  ljudmi, koncepti, prepričanji, celo občutki; simbol empatije. Sence, ki se pojavljajo in izginjajo, nas pogosto zavajajo. So kot zasuki in vijuge v moji podobi Matične celice, sence, prevedene v vzorec idrijske čipke, ki prehaja iz črne v belo in iz negativa v pozitiv ter ponazarja vzpone in padce v življenju in v telesu vsakega izmed nas.
Moja podoba Matične celice, fotografije moje sence, prevedene v vzorec idrijske čipke, ki ima osrednjo vlogo v Recikliranju senc, je v mikro različici, ujeta v kocko pleksi stekla, kot Earthling Tattoo Seal, skoraj  eno leto prebivala na Mednarodni vesoljski postaji v zbirki Moon Gallery v nizki zemeljski orbiti, od februarja 2022 do januarja 2023. Po vrnitvi z Mednarodne vesoljske postaje se je v svoji povečani različici 9m x 5m kot Human Cocoon zapredal v katedrali sv. Štefana na Dunaju v Avstriji. Ugnezdila se je na podobo mešanice rdečih krvničk treh posameznikov, umetnice, znanstvenika in duhovnika – ti reflektirajo tri dejavnosti, ki Homo sapiensa razlikujejo od ostalih naših sozemljanov: umetnost, znanost in duhovnost.
Pogled od zunaj
Human Coccon je zame TOTEM za številne in pogosto nevidne načine, s katerimi smo povezani. Pol bela, pol črna figura spominja na baterijo, kjer je na eni strani katoda, na drugi strani pa anoda. Videti je kot starodavni hieroglif in hkrati kot futuristično bitje, služi kot sodoben “emoji” in mi predstavlja, kaj pomeni biti človek: biti aktiven in nenadomestljiv element v občutljivi čipkasti mreži življenja. Ko se ena nit pretrga, vse niti zanihajo in vzorec se ponovno prilagodi.”
“Če ste v New Yorku, vljudno vabljeni, da se kadarkoli, 24/7, podnevi in ​​ponoči, do 31. julija ustavite ob videoposnetku Recycling shadows v Severnem preddverju ali v pritličnem amfiteatru 28 Liberty, ikoničnem nebotičniku in plazi v središču Spodnjega Manhattna, kjer se nahajata tudi znameniti instalaciji: Dubuffetova skupina štirih dreves (Group of Four Trees) in Sunken Gardens umetnika Isamuja Noguchija.
28 Liberty, prvotno imenovana One Chase Manhattan Plaza, je zasnoval priznani arhitekt Gordon Bunshaft in je bila nekoč sedež banke Chase Manhattan Bank. Stavba se nahaja med ulicami Liberty, Pine, Nassau in William v finančnem okrožju Manhattana.
Stavba in njen trg, ki se zdaj imenuje Fosun Plaza, ponujata neposreden dostop s podzemne linije Wall Street 2 in 3 v preddverju, medtem ko je do vlakov 4 in 5 mogoče priti na sami Wall Street, ” pošilja Eva Petrič vabilo iz New Yorka.
Marijan Zlobec

 

 


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja