Festival Ljubljana ob svoji sedemdesetletnici nadaljuje s serijo koncertov prav tako jubileja Godalnega kvarteta Tartini, ki sicer praznuje štiridesetletnico, a večinoma z istimi godalci, kar je pravcati podvig, saj je igranje v godalnem kvartetu zelo zahtevno tako po programski kot človeški, ujemalni plati.
Godalni kvartet Tartini, foto Nataša Fajon
Festival Ljubljana predstavlja tretji koncertni večer v torek, 13. decembra, ob 19.30 uri v Viteški dvorani Križank.
Godalni kvartet Tartini je začel svojo pot kot Godalni kvartet Slovenske filharmonije leta 1983, ko so štirje vodje godalnih skupin orkestra Slovenske filharmonije odločili, da bodo bogato tehnično znanje in glasbene izkušnje preizkusili tudi v godalnem kvartetu, ki velja med vsemi komornimi glasbenimi zasedbami za najplemenitejšo, pa tudi najobčutljivejšo zasedbo.
Romeo Drucker, Aleksandar Milošev, Miloš Mlejnik in Miran Kolbl, foto Festival Ljubljana
Kvartet sestavljajo glasbeniki Miran Kolbl in Romeo Drucker na violini, Aleksandar Milošev na violi in Miloš Mlejnik na violončelu.
Glasbeniki Godalnega kvarteta Tartini so v svojem dosedanjem delovanju, še zlasti v sklopu koncertov iz cikla Večeri komorne glasbe, oblikovali prepričljiv in svež pristop, ki je novost ne le po izvajalski tehtnosti in dodelanosti programa, temveč tudi repertoarni odprtosti. Pri oblikovanju koncertnih programov se člani kvarteta sicer ne odpovedujejo železnemu repertoarju te zvrsti, vendar dela izbirajo previdno in premišljeno, tako da tudi interpretativno zorijo. V svojem koncertnem ciklu predstavljajo nekaj klasičnih del, s katerimi kažejo domišljen, zrel poustvarjalni pristop smiselnega postopnega zorenja. Na šestih koncertih Godalnega kvarteta Tartini bomo počastili njihovo štirideseto koncertno sezono. Godalni kvartet velja za najbolj zahtevno zvrst komorne glasbe, morda celo vse instrumentalno-glasbene literature. V njej se kaže skladateljevo obvladovanje štirih obligatnih, načeloma enakovrednih, samostojnih glasov. Ker zasedba štirih godalcev ne omogoča palete kakšne orkestralne barvitosti, terja izjemno natančno, minuciozno obdelavo glasbenih prvin, ki morajo zaživeti v prepričljivi celoti.
Godalni kvartet Tartini, foto Marijan Zlobec
Na tretjem koncertnem večeru bomo prisluhnili naslednjemu programu:
Marko Mihevc: Pizzi – Quattro – Archi
Ludwig van Beethoven: Godalni kvartet v F-duru, op. 18, št. 1
***
Bedrich Smetana: Godalni kvartet št. 1 v e-molu, »Iz mojega življenja«
Godalni kvartet Tartini, foto Marijan Zlobec
Marijan Zlobec