V Mestni galeriji v Ljubljani so pravkar odprli pregledno razstavo priznanega slovenskega akademskega kiparja Metoda Frlica z naslovom Blazina, bla, bla, bla, blato. Razstava je do sedaj najbolj obsežna predstavitev njegovih del. Metod Frlic sodi med vidnejše slovenske kiparje, ki se posvečajo skulpturi kot odprti formi, z uporabo različnih materialov ter različnih kiparskih tehnik. Mnoga njegova dela se razširjajo v prostor, kjer je gledalcu omogočeno potovanje po avtorsko prepoznavnem svetu sodobne skulpture. Kustos razstave je Sarival Sosič, odprta pa bo do 28. avgusta.
Mimo trupel ali okostnjakov je težko priti, vse fotografije Marijan Zlobec
Po letu 2000 je v njegovem opusu nastalo mnogo pomembnih del v kamnu, kovini in različnih umetnih masah. Umetniškemu razvoju, umeščenem predvsem v pozni modernizem, sledimo preko povezovanja konkretnih podob z abstraktnimi, razvijanjem vizualnih in kompozicijskih tehnično zahtevnih razmerij med figuro ter materialno masivnostjo, hkrati pa lahko vidimo tudi prehode v iz lahkotnosti in zračnosti skulptur proti povezovanju le-teh v različne geometrične oblike z bolj gibljivimi, razstavnemu prostoru prilagojenimi kompozicijami. Umetnik se veliko posveča ritmom odprtosti in zaprtosti oziroma odnosom med negativi in pozitivi, ki gradijo vizualno dinamičnost. Njegov odnos do umetnosti je študijsko usmerjen, obravnavan je preko zaokroženih kiparskih ciklov, ki sosledno nastajajo in uresničujejo avtorsko zaznamovano in obsežno kiparsko pripoved, pravi kustos Sarival Sosič.
Metod Frlic – Strah Evrope, 2018, barvan mavec, 180 x 250 x 250 cm, vse fotografije Marijan Zlobec
Razstava je veliko hujša, kot jo predstavlja kustos Sarival Sosič, ki v celoti ali konkretno razlagalno, od kompozicije do kompozicije, zamolči (v svojem tekstu) Frličevo družbeno kritičnost, in to na svetovni ravni, saj gre za več kot očitne kiparske kompozicije, v katerih spregovori o usodi evropske populacije, ki jo vse bolj naseljujejo kar tropi poznonosečih muslimank, ali pa papež Frančišek, ki vse te invazivne muslimane blagoslavlja kot v Evropi dobrodošle, ali pa nekdanji ameriški predsednik Donald Trump, ki ima na svoji glavi krono, sestavljeno iz bombnega šrapnela v obliki židovske zvezde.
Pij XII. in Tito iz oči v oči
Najhujši kritični pogled pa je vsekakor sestavljen iz vrat z dvema okostnjakoma, skozi katera mora vsak obiskovalec, če hoče doseči naslednji ali zadnji prostor. Ampak okostnjaka nista vse. Nad vrati sta različna kiparska portreta papeža Pija XII. in predsednika FLRJ, maršala Tita.
Metod Frlic, kot je povedal, opozarja na razmere po vojni in odnose med Svetim sedežem in novo jugoslovansko oblastjo, premalo pa pozna poprejšnjo zgodovino, ko papež ni želel sprejeti v avdienco Titovega odposlanca Edvarda Kocbeka avgusta 1944, ko je naš politik napisal Memorandum o bodočih odnosih med Cerkvijo in novo jugoslovansko oblastjo. Papež je bil prepričan, da do nove oblasti v Jugoslaviji nikoli ne bo prišlo, zato Kocbeka ni sprejel, k temu pa je pripomogla kraljeva diplomacije (pobegle jugoslovanske vlade in kralja), ki je pritiskala na Sveti sedež, češ da so edino oni pravi predstavniki oblasti, ne pa neko partizansko gibanje. Posledica je bila, da je Vatikan sam bil največji krivec za slabše ali celo slabe odnose med Cerkvijo in novo jugoslovansko komunistično oblastjo.
Metod Frlic – Slavoj Žižek, diham in pišem, 2018, papir, mavec, železo, les, 320 x 450 x 350 cm
Žižkova glava je kot kak podrt Cezarjev spomenik; veliko govoriš, a na koncu končaš obglavljen v jarku, kljub celi piramidi svojih knjig.
Slavoj Žižek razmišlja, počiva, piše knjige
Posebna kritika je namenjena papežu Frančišku in njegovemu blagoslavljanju tako orožja kot prihoda muslimanskih beguncev v Evropo in širjenja muslimanske vere v obliki množice nosečih muslimank, ki ne bodo rodile kristjanov, ampak muslimane.
Metod Frlic – Angel-a Merkel angel Evrope, 2019, epoksi, nerjavno jeklo, plastika, pesek, 153 x 73 x 82 cm
Sarival Sosič nadalje zamolči kritično ali parodično Frličevo kiparsko držo do slavne nemške kanclerke Angele Merkel. Merklovo upodobi kot Angel-a Evrope. Sosič uporablja zgolj splošne oznake, kot da se “avtor usmerja v kritiko sodobne ali aktualne, polpretekle in pretekle zgodovinske zgodbe, ki ne zaznamujejo samo našega prostora, temveč tudi zdajšnje dogajanje v svetu.”
Edward Snowden, heroj !, 2014, les, železo, elektronsko vezje, plastika, 180 x 150 x 150 cm
Rdeča zvezda je simbol uporništva in svobode, tokrat jo je Metod Frlic uporabil kot biografijo slavnega Edwarda Snowdena, ki v bistvu žalostno končuje svoje resnicoljubno in hkrati ali logično drzno življenje. Sosič tudi njega zamolči.
Metod Frlic – Multikulti ali papež Frančišek prihaja v miru, 2017, aluminij, plastika, usnje, tekstil, baker, keramika, mavec, poliuretan
Papež Frančišek blagoslavlja vsakršno orožje, kot da bi v resnici prinašal svetu mir, na katerega pa ne more vplivati niti toliko, kolikor je črnega za nohtom. Tudi njega Sosič ni videl.
Metod Frlic – Zlato tele, 2017
Metod Frlic – Tovarna organov, 1999 – 2006, svinec, kamen, železo, 220 x 380 x 63 cm
Metod Frlic – Naj živi kralj.?!
Uvod v razstavo Metoda Frlica
Metod Frlic – Politični govor str. 23, 2014, barvan bron, 40 x 30 x 32,5 cm
Metod Frlic – Strah Evrope
Metod Frlic – Multikulti ali papež Frančišek prihaja v miru
Metod Frlic – Sizifov padec, 2019, guma, plastika, les, železo, barve, 240 x 90 x 85 cm
Marijan Zlobec