Križevniška cerkev na razstavi Tanje Pak zbrala imenitne umetnike

Križevniška cerkev na razstavi Tanje Pak zbrala imenitne umetnike

Na razstavo oblikovalke stekla Tanje Pak v Križevniški cerkvi je prišlo precej zelo znanih slovenskih umetnikov, kar se ne dogaja pogosto. Umetnica ima očitno veliko prijateljev, znancev, občudovalcev in spremljevalcev svojega že nekajdesetletnega ustvarjalnega dela.

Mirsad Begić in Vika Potočnik gledata Oblake Tanje Pak, vse fotografije Marijan Zlobec

»Tanja Pak s svojim delom ves čas govori o ‘prostoru vmes’, o območju nedoločljivosti med izginjanjem in vznikanjem, o dvojnosti med popolno prehodnostjo in deviško nedotaknjenostjo, o enigmi, ali nekaj že je ali še ni; njena dela lahko občutimo kot spraševanje, kdaj si prisoten, kdaj nisi. Steklo ji omogoča materializacijo nekega stanja, ki hkrati ‘je’ in ‘ni’, kot magičnega območja imaginacije in stvarjenja … Najbližja so ji območja, kjer se zabrisujejo meje, kjer so stvari komaj slutene; s svojim delom poskuša doseči zanikanje vsega, kar je mogoče opredeliti, da bi s tem pokazala na nekaj, kar je onkraj – in obenem tu. Značilno je, da so pomemben del njenega opusa stekleni ‘oblaki’. O njih avtorica pojasnjuje, da ne gre za nanašanje na fizične oblake, ampak ‘za vprašanje krhkosti, nematerialnosti, razmišljanje o tem, kaj leži za navidezno lahkotnostjo in breztežnostjo (ponavadi nekaj grobega, bolečega, kot v figuri baleta Pointe …), kaj v resnici naredi naša hrepenenja in sanjarjenja eterična’ …« (Miklavž Komelj, iz knjige Predih, 2021)

Tanja Pak in Jožef Školč

Izziv prenesti idejo krhkosti in navidezne lahkosti, breztežnosti v materijo, ko ta skoraj izgine in za njo ostane skorajda samo misel, samo občutek, si je Tanja Pak zadala že pred leti, med zastavljanjem bistvenih življenjskih vprašanj. Z nešteto preizkusi in inovacijami v postopkih je to uresničila v elitnem materialu – steklu in z novo postavitvijo Reveries / Tja v Križevniški cerkvi obiskovalca spodbuja, da ne samo s pogledom, temveč z vsemi čuti vstopi v umetniško delo.
Reveries / Tja je odprt kontemplaciji in celostnemu doživetju. Opominja na našo lastno krhkost in ranljivost in ozavešča željo po dihanju, po lahkosti in svetlobi. Navdahnjena in aktualna postavitev je pozitivno sporočilo o možnosti prehoda v ta občutenja in vabilo k lastni interpretaciji. 

Tanja Pak je bila zelo razpoložena

Tanja Pak je svoje steklene oblake ustvarjala sama in seveda ročno v Steklarni Rogaška. Postopek je težak, da ne rečem kompliciran, saj umetniški izdelki ne nastanejo takoj ali z enim posegom v ogenj, kjer je staljena steklena masa, ampak ves postopek ponavlja, dokler ne pride do zaželjenega rezultata ali cilja. Oblaki so napolnili Križevniško cerkev pod stropom ali nad središčem v reazličnih dimenzijah in viši ah, tako da izgleda postavitev kot kakšno ne le obnočje oblakov, amolak morda že kar planetov, seveda pa se da pomisliti na ogriomne snežene kosme, saj je struktura stekkla podobna belim snežinkam.

Darko Brlek

Biografija

Tanja Pak je po diplomi iz industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Ljubljani magistrirala iz umetnosti na Royal College of Art v Londonu leta 1996. Na ALUO predava kot redna profesorica in od leta 2009 vodi smer steklo in keramika. Ustvarjalno se posveča kiparstvu, prostorskim umetniškim postavitvam in oblikovanju uporabnih steklenih predmetov. Razstavlja po vsem svetu. Njena dela so objavljena v mednarodnih publikacijah in so del javnih in zasebnih zbirk. Nagrajena je bila s številnimi mednarodnimi rezidencami, med drugim v Corning Musem of Glass, Creative Glass Center of America in Pilchuck v ZDA ter Musée du Verre v Franciji. Za svoje delo je prejela nekaj mednarodnih nagrad, med njimi Red Dot Honourable Mention Design Award za delo v oblikovanju in posebno nagrado za umetniško delo Arte Laguna Prize.

Preprost nastop v črnem

Njeno delo je bilo štirikrat uvrščeno med sto najvplivnejših del v steklu v letnih izborih ameriške strokovne publikacije New Glass Review in je bilo med finalisti na Kanazawa International Exhibition, European Glass Context in drugih natečajnih razstavah. Vabljena je bila na pomembne mednarodne kurirane razstave, med njimi International Invitational v Habatat Gallery in Chroma Culture v Bullseye Gallery v ZDA, Venice Glass Week Hub v Benetkah, European Glass Context v ArtMuseum Bormholm in Inspired by Nature v Hempel muzeju na Danskem, Collect v Sommerset House v Londonu in druge. Dela v svojem studiu v Ljubljani, kjer ima odprto tudi svojo galerijo.

V umetniških delih zadnjih let raziskuje predvsem občutke osamljenosti in samosti, pri čemer izpostavlja iskanje bližine, krhko naravo medsebojnih vezi in razmerij, ob tem pa izmuzljivost naše celosti.

Skupina okrog Romana Uranjeka, člana NSK in IRWIN

Letošnji Župančičev nagrajenec za življenjsko delo, akademski kipar, profesor Matjaž Počivavšek z ženo

Akademski kipar Mirsad Begić, nekdanja županja MOL Vika Potočnik in akademski kipar Jakov Brdar

Zbiralec in mecen umetnosti in umetnikov, podjetnik Igor Lah, ki gradi na Bledu Muzej sodobne mednarodne in slovenske umetnosti

Kantavtor Tomaž Domicelj, kipar Mirsad Begić, kipar Jakovc Brdar in slikarka ter kiparka Irena Brunec Tebi

Tanja Pak in direktor festivala Sarajevska zima Ibrahim Spahić

Iz Zagreba je prišlo precej gostov, med njimi nune

Vasilij Meljnikov med nastopom

Skrivnostna razlaga Vike Potočnik Mirsadu Begiću

Oblaki kot žive celične tvorbe ?

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: