Suzana Brborović in Mitja Ficko v Galeriji Equrna


V ljubljanski Galeriji Equrna, ki jo je še v času samoupravnega socializma ustanovila in desetletja dolgo vodila Taja Brejc, sedaj pa njen sin Arne, bodo v torek, 28. januarja, ob 19. uri odprli novo razstavo pod skupnim naslovom FINE TUNING. Predstavila se bosta dva znana umetnika: Suzana Brborović in Mitja Ficko.

Suzana Brborović, FINE TUNING II, 2024, mešana tehnika, kolaž, 140 x 100 cm, foto arhiv umetnice

Kako razlaga svoje delo Suzana Brborović

V svojem delu se osredotočam na bivanjsko tematiko, predvsem na razmerje med organskim obstojem in strukturo različnih sistemov okrog nas. Polje raziskovanja kompleksnosti naše eksistence se kaže v večplastnem ustvarjalnem procesu, kjer se barva postopoma nalaga s pomočjo slikarskih tehnik, ki se med seboj prepletajo in s katerimi na sliki pride do izraza odnos med gesto in linearno risbo. Nasproten proces se kaže v kolažih, kjer je med plastmi različnih materialov in barve možno zaznati prostor med njimi in posledično njihove sence. Tematsko se kolaži in slike dopolnjujejo, a vendar kažejo drugačen odnos do prostora. Medtem ko pri slikah velikokrat nalagam in s pomočjo lepilnih trakov odvzemam plasti barve, jih pri kolažih nalagam in jim šele z dviganjem od površine dam končno kompozicijo na sliki. Plasti so kot palimpsest naše zavesti, prek katerih želim zaznavati vsak del slike posebej in ga zato naključno prilagajam v smiselne celote. Poigravam se z idejo izraza »fine tuning«, ki opisuje naše vesolje kot namerno skonstruirano, ustvarjeno in se zato tudi sama podajam v neznane svetove, ki jih postoma uglašujem in kjer prilagajam svojo pozicijo med vesoljskimi telesi. Lebdeče nebule, stopnišča do razgledišča ali pa mreže, ki spominjajo na kupole, vsem je skupna arhitektura vesolja.

Suzana Brborović

Kako razlaga svoje delo Mitja Ficko

Svoj pristop in odnos do slikanja bi lahko primerjal z avanturističnim potovanjem. Znana sta mi okvirna smer potovanja in katera sredstva vzamem s seboj. Vse drugo se zgodi na poti in sproti. Gre za prepustitev toku potovanja in bolj ko se spuščajo cilji, namere in pričakovanja, več presenečenj in iznajdb se lahko zgodi na poti (na sliki).

Mitja Ficko, POGOVOR S PILOTOM 2. del, II., 2024, akril, olje, pršilo na print na sintetično platno, 165 x 250 cm, foto arhiv umetnika

Slikanje ima dosti opravka s telesom. Ne samo s fizičnim, grobo snovnim telesom, ki vodi čopič in dela poteze, ampak tudi s finosnovnim telesom, katerega del so tudi kvalitete občutenja. Prek kvalitet lastnega občutenja se lahko potopimo v polje bivanja. Med značilnostmi mojega telesnega občutenja bivanja so živo zgoščeno, kondenzirano energetsko udobje, nenehno polzenje, premikanje, celo brezmejno letenje. Dobro občutenje lastnega bivanja je notranja brezmejna kvaliteta. Ohranjata in poglabljata pa ga usmerjena pozornost, mehkoba in nenavezanost.

Proces svojega dela bi lahko poimenoval tudi fluidna navigacija, kjer cilj ni končni objekt, ki ga je potrebno uresničiti, temveč izhodiščna točka poti, po kateri polzim, drsim z vsemi viri zaznavanja.

Fine tuning = proces, rahločutno uglaševanje kakovosti in usklajevanja z materialnostjo poti.

Mitja Ficko

Suzana Brborović (1988) je leta 2013 diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri prof. Bojanu Gorencu. Leta 2014 se je za daljše obdobje preselila v Leipzig, kjer je študirala slikarstvo v okviru magistrskega programa (Meisterschüler) na Akademiji za vizualno umetnost v Leipzigu in leta 2016 uspešno zaključila študij pod mentorstvom prof. Heriberta C. Ottersbacha. Svoje delo je predstavila na številnih samostojnih razstavah v Sloveniji in tujini, med drugim v okviru projekta Prepih v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova (2014), Galeriji ŠKUC (2020) in galeriji Equrna (2017, 2021) v Ljubljani, Mestni galeriji Nova Gorica (2023) in Kunsthalle Darmstadt (2023) ter v Hiši kulture v Pivki (2024). Sodelovala je tudi na mnogih skupinskih predstavitvah, med katerimi so najpomembnejše Čas brez nedolžnosti, Moderna galerija (2019), Vračanje pogleda, Cukrarna (2022), Sodobno slovensko slikarstvo, Cankarjev dom (2014) in Napeta sedanjost, Kibla portal (2019). Za svoje delo je prejela več nagrad in priznanj, med drugim leta 2011 pomembno mednarodno nagrado Essl Art Award, leta 2012 študentsko Prešernovo nagrado in leta 2019 priznanje Riharda Jakopiča za mlajše umetnike in umetnice. Njena dela so vključena v zbirke, kot so Albertina, Moderna galerija, Riko, Bayer Kulture in druge. Leta 2022 se je preselila iz Leipziga v Kranj, kjer trenutno živi in dela.

Mitja Ficko (1973) je leta 1999 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pod mentorstvom prof. Janeza Bernika in prof. Gustava Gnamuša in leta 2002 magistriral pri prof. Metki Krašovec. Leta 2018 je pridobil naziv docent, od leta 2024 na tej isti ustanovi poučuje slikarstvo. Redno sodeluje z mednarodnim rezidenčnim programom Leipzig International Art Programme (LIA).

Mitja Ficko, foto umetnikova spletna stran

Svoje delo je predstavil na številnih samostojnih razstavah v Sloveniji in tujini, med drugim Tigrova mast, Galerija Krško (2024-25), Babica moje ikebane je Ikona, Galerija Kresija, Ljubljana (2024), Skok čez plot, Galerija Equrna, Ljubljana (2023), Z neba v nebo, Mestna galerija Ljubljana (skupna dela z Markom Jakšetom) (2022), Die Unfassbarkeit der Dinge, Staetische Galerie Villingen-Schwenningen, Nemčija (z Mandy Kunze) (2019), 13te Haltestelle, Kusthalle Ravensburg, Nemčija  (2017), Prosim, čuti namesto mene, medtem ko me ni, UGM Studio, Umetnostna galerija Maribor, Maribor (2016),  Potenciali, talenti in pacienti, Obalne galerije Piran, Razstavišče Monfort, Portorož (skupna dela z Markom Jakšetom) (2016), Nazaj v votlino, Mestna galerija Mostovi Balkana, Kragujevac, Srbija (2015), Das Ende von Labyrinth, Galerija Zink, Berlin, Nemčija (2013), Zbirka SØR Rusche, Veleposlaništvo Republike Slovenije v Berlinu, Nemčija (2011), Mali svet, Galerija Equrna, Ljubljana (2009), Gorčično seme ali umetnost, Galerija Equrna, Ljubljana (2002). Sodeloval je tudi na mnogih skupinskih predstavitvah, med katerimi so najpomembnejše Trenutek na poti, Galerija Bažato, Ljubljana, Seeing Double, Archiv Massiv, Spinnerei, Leipzig, Nemčija (2024-25), Čas brez nedolžnosti. Novejše slikarstvo v Sloveniji, Moderna galerija Ljubljana, Sedimete, 10 let LIA programa (Leipzig international art programme), Spinnerei, Leipzig, Nemčija (2019), 60! PANORAMA, Zbirka UGM, Umetnostna galerija Maribor, Maribor (2014), Schöne Landschaft – Bedrohte Natur, Alte Meister im Dialog mit zeitgenössischer Kunst: Landschaftsbilder iz zbirke SØR Rusche Oelde/Berli(Stari mojstri v dialogu s sodobno umetnostjo), Kunsthalle Osnabrück, Nemčija
Tierstücke iz zbirke SØR Rusche Oelde/Berlin, (Nizozemsko slikarstvo živalskih motivov iz 17 st. v dialogu s sodobnim slikarstvom), Museum Abtei Liesborn des Kreises Warendorf, Wadersloh, Nemčija (2013), Changing Perspectives, 15 let zbirke Evropske Centralne Banke (ECB), Frankfurt, Nemčija,  (2012), Die Sterne am Himmel über mir, Galerija Zink, Berlin, Nemčija (2012) Figuralno, figurativno, figurabilno, Razstavišče Monfort, Portorož (2011). 
Njegova dela so del zbirk MG+MSUM Moderna galerija Ljubljana, Muzeja in galerij mesta Ljubljane, Factor Banke, Umetnostne galerije Maribor, Galerije Miklova hiša Ribnica, Mestne galerija Nova Gorica, Gorenja Velenje, SØR Rusche Sammlung Oelde/Berlin, Nemčija, Evropska centralna banka (ECB Bank), Frankfurt, Nemčija, LIA programme Leipzig, Nemčija. Živi in dela v Ljubljani.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja