Slovenska multimedijska umetnica Eva Petrič je bila v zadnjem času zelo aktivna, še posebej na Dunaju, na slavnem festivalu Ars Electronici v Linzu, čez poletje na Brionih… Informacije objavlja sproti, tako da je dosegljiva povsod, saj je doma v Sloveniji bolj poredko. Njen nemirni duh se je začel ali jo je zaznamoval od otroštva, saj je bil njen oče, Ernest Petrič, jugoslovanski veleposlanik v Etiopiji in Indiji, kot slovenski pa zatem v ZDA in na Dunaju. Diplomirala in magistrirala je v ZDA in piše strokovno literaturo, pa tudi leposlovje tako v angleščini kot slovenščini, v zadnjem času tudi v nemščini.
Predstavitev Eve Petrič na Brionih
Njena mama je nekdanja dolgoletna novinarka Dela Silvestra Rogelj in spotemtakm z Evo poznamo od njenega rojstva v Kranju, čeprav je prvič pišla na obisk k mmi na Delo že kot mldnk, saj je prej krožila po svetu. Pridobila si je samozavest, pogum, ambicioznost in izjemno pridnost, ustvarjalnost, ki se nenehno širi in bogati.
Knjiga v nemščini
Čeprav se je s sodobnim plesom ukvarjala že kot gimnazijka na Broadwayu, je tamkajšnje izkušnje v zadnjih letih prenesla v svoje performanse, ko nastopa še s svojo poezijo, pesmimi in petjem, videi in fotografijami ter celostnimi svetlobnimi efekti, nekateri skladatelji pa so za take multimedijske dogodke, pravzaprav že predstave, napisali posebne kompozicije ali jih še sami izvajajo, na primer kot pianisti, kot v Ljubljani na celovečerni predstavi v Kinu Šiška.
Eva Petrič s svojo knjigo v nemščini
“Če ste zamudili predstavitev moje knjige Ohne Haut – Schwebend ob izidu spomladi, ki jo je v nemščino prevedla Ulrike Zimmermann s priredbo Reinharta Hoscha, in izdala založba Loecker Wien, vljudno vabljeni na predstavitev v Galerijo V&V, Bauerenmarkt 19, 1010 Dunaj, v četrtek, 26. septembra, ob 18. uri, ” sporoča z Dunaja.
Knjigo je izdala založba Loecker Wien spomladi 2024. Z urednikom založbe Dr. Alexom Lellekom.
Kunst Spiegel der Zeit
Branje knjige Eve Petrič bo v okviru Vienna City Gallery Walk 26. septembra. Ob tej priložnosti si lahko ogledate tudi druge primere njenega dela iz zbirke »Art to Wear« ter delo drugih navdihujočih umetnikov galerije V&V .
Prejšnji teden pa je Eva Petrič gostovala v New Yorku; svojo umetnost je predstavila v Gracie Mansion, rezidenci newyorškega župana, na dogodku Vzhodnoevropske dediščine, in v galeriji Newel na predstavitvi novih umetnikov.
Vabilo v New Yorku
Zaradi mnogih drugih dogodkov na Dunaju Eva Petrič ni mogla biti fizično prisotna na predstavitvi v galeriji NEWEL vendar je javnosti sporočila, da je “zelo počaščena, da sem del njihovih sodobnih umetnikov:
Iz njihove predstavitve:
“Oglejte si delo multimedijske umetnice Eve Petric pri Newelu! Njena zadnja serija Zemljani in Mreže prepleta človeško povezanost in kozmos z osupljivo idrijsko čipko.
Oglejte si naš intervju z njo na blogu. Povezava v https://blog.newel.com/artist-
Idrijska čipka
Oblikovanje stekla
Tin Box
Fotografija „Tin Box“ Eve Petrič je bila izbrana za predstavljanje Slovenije v kontekstu praznovanja prisotnosti Vzhodne Evrope v New Yorku v Gracie Mansion, rezidenci newyorškega župana.
Eva Petrič: Tin Box, Ed. 2/5, courtesy of Mernik-Knee art collection, New York
Kustos projekta Shalva Sarukhanishvili: “Gracie Mansion Conservancy se zavzema za ohranjanje zgodovine, gojenje umetnosti in obogatitev izobraževanja. Rezidenca newyorškega župana je bila odprta posebej za ta dogodek, za prebivalce New Yorka iz vseh družbenih slojev, da pod eno streho vidijo dediščino mesta z bogato zgodovino, arhitekturne in kulturo.”
“Tin Box” je navdihnil preprost, a zanesljiv in trpežen kovinski zaboj s punčkami mojega otroštva. „Tin Box“ predstavlja stvari mojega otroštva – ki jih je varno selila po raznih koncih sveta – iz Slovenije v Etiopijo, iz Etiopije nazaj v Slovenijo; iz Slovenije v Indijo; iz Indije v ZDA in iz ZDA nazaj v Slovenijo. Odločila sem se, da jo bom počastila kot svojo »pločevinasto škatlo«, moj poklon temu, da varuje moj dragoceni otroški svet … Upam, da se bodo gledalci ob pogledu na to sliko teleportirali nazaj v svoje izbrane trenutke otroštva, ” pojasnjuje Eva Petrič.
Pred New Yorkom na Dunaju
Eva Petrič sporoča, da je počaščena, da “se je moja Corona Rose Mutating in three Movements, ki je nastala potem, ko so klekljarice v Idriji v posebni družbeni akciji klekljale liste vrtnic za lajšanje napetosti in tesnobe med drugim zaprtjem korone pandemije, po turneji po Nemčiji, Švici in Sloveniji transformirala v Vrtnico upanja in našla svoj stalni dom na Univerzitetni kliniki AKH Dunaj, v območju glavnega vhoda v pritličju, nivo 05. Zdaj tam cveti in deli upanje s tistimi, ki ga najbolj potrebujejo.”
Vrtnico upanja na steni
Rose of Hope, Vrtnica upanja, je dokaz odpornosti človeštva sredi pandemije Covid-19. Sestavljena je iz recikliranih čipk iz raznih delov sveta, prepletenih z ročno izdelanimi čipkastimi cvetnimi listi vrtnic v Idriji. Te so nastale kot socialna akcija, v kateri so idrijske klekljarice izrazile svoja čustva ob soočenju s korona virusom ob izbruhu pandemije.
Kot “Korona vrtnica” je med pandemijo predstavljala stiske, ki so jih ljudje preživljali po vsem svetu.
Vrtnica upanja simbolizira dvojno naravo naših izkušenj – bolečino in lepoto, trpljenje in upanje. Njeni cvetovi, ki spominjajo na korona viruse, nas spominjajo na izzive, s katerimi smo se soočali med pandemijo. Kljub trnju pa vrtnica premore lepoto, ki nas navdaja z upanjem, da zmoremo premagati težave. S postavitvijo v AKH Dunaj se je transformirala v Vrtnico upanja.
Ko cveti v AKH, še naprej širi optimizem ter poudarja moč skupnega delovanja in solidarnosti. Ko se veje Vrtnice upanja prepletajo v DNK kot pletenice; krepijo našo povezanost in solidarnost, sočutje in skupno delovanje.
Eva Petrič in direktor Univerzitetne klinike AKH Dunaj Herwig Wetzllinger
Kot taka je Vrtnica upanja dokaz človeške moči in prepričanja, da lahko skupaj premagamo vse ovire.
Eva Petrič predstavlja svoje delo
Delo je predstavila kustosinja mag. Nicol Nehrer, dr. Silberhumer pa je v imenu zdravnikov spregovoril o vlogi, ki jo imata lahko umetnost in upanje v življenju bolnika, še posebej v povezavi s časom korone.
Blagoslov dunajskega stolnega župnika pri sv. Šefanu Tonija Fabra
Pozdrav iz vrst zdravnikov
Pred Dunajem in New Yorkom je Eva Petrič gostovala na Brionih na Hrvaškem.
“Moja velika zahvala vsem, ki so se udeležili Finissage mojega letošnjega projekta na Brionih, Drops of Worlds, World of Drops, v enkratnem nacionalnem parku Brionov v Jadranskem morju na Hrvaškem, ki se je zaključil s projekcijo mojega 55-minutnega filma RE@EVOLUTION, za katerega je glasbo posebej za ta umetniški projekt skomponiral avstrijski glasbenik Rupert Huber, sama pa nastopa v njem s svojim performansom.
Iz uvodnih besed Snežane Smolić, kustosinje Nacionalnega parka Brioni:
“Film RE@Evolucija nas bo popeljal na 55-minutno avdiovizualno popotovanje skozi avtoričino vizijo pomena človeka v vesolju in človekovega vpliva na svet okoli nas. V filmu se Eva ukvarja s problemom pretirane prevlade Homo sapiensa na Zemlji in poziva k ponovni EVAlUACIJI, ki bi razkrila Zemljo kot živ sistem.
Evino umetniško videnje problematike krhkosti sveta včasih deluje meditativno, včasih zlovešče, a nas spodbuja, da se potopimo vase in razmislimo o svoji vlogi v svetu ter prevrednotimo vrednost in pomen njegovega ohranjanja.«
RE@EVOLUTION nas popelje na avdiovizualno potovanje skozi prostor in čas s poetičnim preizpraševanjem naše človeške prisotnosti in prevlade Homo sapiensa na našem planetu Zemlja, s pogledom tudi na to, kaj bi lahko bilo prej in kaj bi lahko bilo potem – raziskovanje ne samo zamisel o številnih možnih svetovih v vesolju, ampak tudi o številnih svetovih, ki obstajajo v našem svetu.
„How many more people can Earth sustain; how many more degrees and crops can we maintain? How many more technological advances can the human form forsake; how many more species will we decapitate?“
(»Koliko več ljudi lahko preživi Zemlja; koliko stopinj in pridelkov še lahko vzdržujemo? Koliko več tehnološkega napredka se lahko odreče človeški obliki; koliko vrst bomo še obglavili?«)
Eva Petrič na Brionih
“Počaščena sem, da bo moj kratki film “Holes in Light”, ki je prejel nagrado Hubert Sielecki na Dunaju, prikazan v okviru programa ArtEO Earth v posebnem prostoru Ars Electronica Deep Space 8K po Gala odprtju festivala,” je Eva Petrič poročala iz Linza.
“Holes in Light” vsebuje različne satelitske posnetke Zemljinih tako imenovanih občutljivih območij. Plastenje mojih podob senc iz moje serije »Gr@y Matter – Jezik senc« vizualizira sledi človeške dejavnosti.”
Ars Electronica
Film Eve Petrič na Ars Electronica
»Vsi imamo sence, ne glede na narodnost, ideologijo, spol, jezik … sence v sebi nosijo vse, kar je bilo, in vse, kar je še lahko. Zato jih je mogoče obravnavati kot socialne izenačevalce.
Senca človeštva na Zemlji
“S kombiniranjem podatkov o človeških dejavnostih na Zemlji s satelitskimi posnetki in njihovim označevanjem s senčnimi slikami Eva Petrič prikazuje senco človeštva na Zemlji. Video je poetično opravičilo človeka naravi.« (Iz obrazložitve nagrad Hubert Sielecki)
Video Eve Petrič in njen nastop na Ars Electronici sta del projekta ArtEO Earth z več sodelujočimi umetniki.
Eva Petrič in Ars Electronica Linz
Eva Petrič s svojo razstavo na Brionih
Marijan Zlobec