Galerija Fotografija na fotografskem sejmu v Baslu


Galerija Fotografija, ki ima sedaj nove prostore v Centru Rog (Petkovškovo nabrežje), je z več prireditvami in razstavami obeležila 20. obletnico svojega nepretrganega delovanja. Sedaj na sejmu Photo Basel 2024 predstavlja pregled programa, ki ga izvaja od ustanovitve dalje. Sejem v Volkshaus Basel bo potekal med 11. in 16. junijem. Galerijo ves čas vodi Barbara Čeferin.

Nagovor Barbare Čeferin ob praznovanju dvajsetletnice, foto Marijan Zlobec

Galerijski umetniki, ki jih zastopajo, predstavljajo različne generacije in umetniške usmeritve, zato so se za letošnjo edicijo enega najpomembnejših sejmov za fotografsko umetnost na svetu odločili, da prikažejo ves ustvarjalni razpon, ki sestavlja njihov galerijski program.

Pred galerijo ob praznovanju

Razstavljajo:

Ana Zibelnik (SLO)

Tereza Kozinc (SLO)

Hannah Schemel (NEM)

Stojan Kerbler (SLO)

Marc Riboud (FRA)

Matjaž Krivic (SLO)

Ana Zibelnik, Lišaji, 2021, arhivski pigmentni tisk na baritni Hahnemühle papir, 59 x 51 cm, edicija 2/7 + 2 AP

Ana Zibelnik (1995) je umetnica, ki trenutno deluje v Haagu na Nizozemskem. Na Univerzi v Ljubljani je diplomirala iz vizualnih komunikacij, na Univerzi v Leidnu pa magistrirala iz filmskih in fotografskih študij. V svojih delih prevprašuje vlogo medija, ki ga zaznamuje njegova sposobnost dokumentiranja, v času ekološke nestabilnosti ter združuje raziskovalni pristop s poetično interpretacijo, pri čemer navdih pogosto črpa iz literature. Trenutno deluje kot samostojna kuratorka in urednica za nizozemsko kulturno produkcijsko hišo Paradox, skupaj z Jakobom Ganslemierjem sta s serijo Prelomnica letošnja zmagovalca festivala Kranj Foto Fest 2024. Ravnokar pa se v Fotomuzeju FOAM v Amsterdamu zaključuje njuna razstava GIGA.

Tereza Kozinc, Ravens #1, 2019, skeniran negativ, digitalni tisk na arhivski papir, paspartu, steklo, okvir, 100 x 134 cm, sestavljeno iz 4 kosov 100 x 32,8 cm, in 37 x 50 cm, sestavljeno iz 4 kosov, edicija 5 + 2 AP

Tereza Kozinc (1985) je slovenska avtorica in fotografinja, ki je končala študij na Inštitutu in akademiji za multimedije v Ljubljani. V središču njenega dela sta iskanje ter preizpraševanje utopičnega doma, tako v čustvenem kot geografskem smislu. Njeno delo se razteza med dnevniško in dokumentarno fotografijo, za katero je značilna minimalistična resničnost, ki prerašča v nadrealnost.

Tereza Kozinc

Je prejemnica glavne nagrade pariškega sejma Fotofever, umetnica mednarodne fotografske platforme Futures ter del skupnosti Reflexions 2.0. The Guardian je njeno fotografijo uvrstil med najboljša dela, predstavljena na Photo Basel 2023, istega leta pa je pri francoski založbi IIKKI izšla tudi umetniška fotografska knjiga 7AM, v kateri s soavtorjem Klavdijem Slubanom predstavita delo, posvečeno njunemu sinu.

Tereza Kozinc na razstavi Iz oči v oči, foto Marijan Zlobec

Na sejmu photo basel je nominirana za nagrado Maurice de Mauriac x photo basel.

Tereza Kozinc v Galeriji Fotografija

Ob tem pa tudi izbrana s strani enega ključnih medijskih partnerjev sejma revije anabelle, ki se že od leta 1938 posveča ženski tematiki, za “annabelle’s choice”.

Hannah Schemel, Kigen #114, 2021, tehnika mešanja platine in paladija na ročno izdelanem papirju, 3x 50 x 20 cm, 1/1

Hannah Schemel (1994), rojena v Nemčiji, je študirala komunikacijsko oblikovanje na Univerzi v Mannheimu in trenutno zaključuje magistrski študij v Milanu. V svoji fotografski praksi se osredotoča na minevanje časa in njegov vpliv na subjekte naravnega sveta, kot so morje, nebo in gozd. Umetnica razvija dva dolgoročna projekta, kigen (izvor) in umi (morje), s katerima sledi izvoru krajev bodisi prek provenience v Schwarzwaldu bodisi prek morja v Quiberonu. Schemel ustvarja z analognim fotoaparatom velikega formata, fotografije pa s tehniko mešanja platine in paladija z nežnim japonskim čopičem iz kozje dlake prenaša na posebej zanjo razvit ročno izdelan papir. Leta 2020 je prejela nagrado fundacije Heinrich-Vetter in mesta Mannheim za napredek na področju fotografije.

Stojan Kerbler, Deklica s Haloz, 1972, srebroželatinasta fotografija, 39 x 25 cm, odprta edicija

Stojan Kerbler (1938) je bil rojen na Ptujski gori. Leta 1969 je bil prvič proglašen za najboljšega razstavljavca v Sloveniji in 1970 v Jugoslaviji (A FIAP), od takrat pa je prejel številne nagrade za svoje delo na področju fotografije, med drugim prestižno nagrado Prešernovega sklada leta 1979 in nagrado predsednika Republike Slovenije za dosežke na področju umetnosti leta 2010. Skupaj je prejel več kot 500 nagrad in priznanj, od tega 120 na mednarodnih razstavah. Za njim je več kot 100 samostojnih razstav v Sloveniji, Avstriji, Bolgariji, Jugoslaviji, Nemčiji, Poljski, Španiji, Sovjetski zvezi in ZDA.

Stojan Kerbler v Galeriji Fotografija, foto Marijan Zlobec

Leta 2018 je z veliko retrospektivno razstavo fotografij samostojno razstavljal v ljubljanski Moderni galeriji, ob čemer je izšel tudi pregledni katalog. Leta 2020 je postal prejemnik velike Prešernove nagrade za življensko delo, najvišje nagrade na področju umetnosti v Sloveniji. Njegovo delo je vključeno v številne stalne zbirke muzejev in galerij, med njimi v Moderno galerijo Ljubljana; Zbirko Mednarodne asociacije za fotografsko umetnost FIAP, Gent, Belgija; zbirko Ameriške asociacije za fotografsko umetnost PSA, Darien, ZDA; zbirko Fotografske asociacije Varšava, Poljska; Zgodovinsko zbirko FIAP, Reims, Francija; Francoski fotografski muzej, Pariz, Francija; Zbirka William Messer, ZDA, in Muzej sodobne umetnosti, Beograd, Srbija.

Marc Riboud, Moskva (iz zbirke Thea Ribouda), 1960, srebroželatinasta fotografija, 50 x 40 cm, odprta edicija

Marc Riboud (1923–2016) se je leta 1951 pridružil agenciji Magnum. Leta 1953 je prvič objavil svojo fotografijo v reviji Life (znamenitega pleskarja na Eifflovem stolpu) in bil tudi uradno sprejet med fotografe Magnum Photos.

Med letoma 1955 in 1968 je prepotoval svet: Bližnji in Daljni vzhod, Indijo, Nepal, Kitajsko (l. 1957 je bil med prvimi evropskimi fotografi, ki so obiskali Kitajsko), Sovjetsko zvezo ter se z motorjem odpravil na pot od Aljaske do Mehike. Med 1960 in 1980 je dokumentiral Afriko, Kitajsko, severni in južni Vietnam in Kambodžo, Poljsko in Češkoslovaško. Sam sebe ni označeval za fotoreporterja, ampak za dokumentarista.

Njegovi obiski držav se nikoli niso omejevali samo na zadano reportersko nalogo, njegove fotografije pa namesto golega informiranja ponujajo uvid in razumevanje, interpretacijo videnega in posnetega. Marc Riboud je prejemnik Leica Lifetime Achievement Award (2001).

Njegova dela najdemo v stalnih zbirkah, med drugimi v MOMA New York, Metropolitan Museum New York, Musee d’Art Moderne de la Ville de Paris, Museo de Mexico itd. Obširna je tudi njegova bibliografija, ki vsebuje dvajset monografskih publikacij. Prvo njegovo razstavo v Sloveniji je Galerija Fotografija organizirala leta 2010, nato pa skupaj z galerijo Jakopič tudi leta 2018. Po umetnikovi smrti 2016 sodelujejo z njegovimi dediči.

Matjaž Krivic, Plamenci 01, 2022, digitalni tisk na arhivski papir, 81 x 122 cm, edicija 5 + 2 AP, ali 33 x 33 cm, odprta edicija

Matjaž Krivic (1972) je dokumentarni fotograf, ki v svojih delih prikazuje tematiko razvijajočih se predelov sveta, bogatih s tradicijo in versko izpovednostjo.

Matjaž Krivic na razstavi v Santa Cruzu v Boliviji, foto Marijan Zlobec

S kamero dokumentira pomembne družbene dogodke, ki se dotikajo tem okoljevarstva, globalizacije in družbenih neenakosti. Fotografira na intenziven, svojstven in estetsko presežen način, ki mu prinaša številne prestižne nagrade, kot je drugo mesto leta 2016 na prestižnem World Press Photo,  1. nagrado na tekmovanju Travel Photographer of The Year v Združenem kraljestvu, 2. nagrado na tekmovanju Xposure Awards v kategoriji Divje živali v Združenih arabskih emiratih.

Matjaž Krivic v Boliviji

1. nagrado na fotografskem tekmovanju revije Smithsonian Magazine v kategoriji Ljudje v ZDA leta 2022, nominacijo za nagrado Leica Oscar Barnack Awards v Nemčiji, 1. nagrado na tekmovanju Direct Look – FotoDoc v dokumentarni kategoriji v Rusiji leta 2019.

Več nagrad Slovenia Press Photo, 1. nagrado v kategoriji Multimedija na festivalu Palm Springs Photo Festival v ZDA leta 2016, 1. nagrado na tekmovanju Travel Photographer of the Year v kategoriji Amazing Places v Združenem kraljestvu leta 2010, 1. nagrado v kategoriji Pokrajina na tekmovanju Geographical Photographer of the Year v Združenem kraljestvu leta 2003, nagrado v kategoriji Judges Favourite Award na tekmovanju Travel Photographer of the Year v Združenem kraljestvu leta 2003 in 1. nagrado na tekmovanju Geographical Photographer of the Year v Združenem kraljestvu leta 2002.

Matjaž Krivic na razstavi v Boliviji, foto Marijan Zlobec

Svoje dokumentarne fotografije je razstavljal v Sloveniji (Cankarjev dom, Galerija Fotografija, Kibla Portal) in v tujini (Pariz, Sydney, Moskva, New York, Dunaj, Roterdam, Amsterdam, London, Tbilisi, Dortmund, La Gassily, Atene, Tunis, Le Mans…). (Po tiskovnem sporočilu).

Barbara Čeferin predstavlja fotografe na razstavi Iz oči v oči, foto Marijan Zlobec

Hana Čeferin razlaga razstavo

Marijan Zlobec

 

,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja