Goran Bertok s sedmimi znamenji v fotografiji


V ljubljanski Galeriji Photon so pravkar odmevno odprli razstavo znanega slovenskega fotografa Gorana Bertoka, ki je zaslovel z mnogimi drznimi razstavami, nazadnje v Galeriji Equrna v okviru tematskih barvnih razstav – rdeča.

Goran Bertok v Galeriji Photon, vse fotografije Marijan Zlobec

V Galeriji Photon in z njo je že nekajkrat razstavljal, tako v Ljubljani kot na Dunaju, sicer pa je razstavljal tudi v drugih galerijah od Berlina in Bratislave do Zagreba, Beograda, Skopja, Sarajeva, doma pa od Maribora in Celja do Kopra.

Znamenja

Goran Bertok se v Galeriji Photon tokrat predstavlja s svojo najnovejšo serijo z naslovom Sedem znamenj, s fotografsko obdelavo simbolov, ki so bili in ostajajo pomemben del človeške zgodovine, družbe in kulture. Nov projekt pomeni navidezni odmik od njegove običajne teme minljivosti človeškega telesa, kljub temu pa ostaja zvest obravnavanju velikih vprašanj človeštva, še posebej njegove končnosti.

Goran Berok z očetom Silvanom

Na to ne nazadnje aludira naslov, ki priklicuje razlage o koncu sveta ter presprašuje »večne vrednote«, ki so se skozi čas zgostile v vlogi in pomenu vizualiziranih simbolov. Avtorjeva fotografska obdelava izbranih simbolov omogoča razmislek o njihovi kompleksni naravi in spreminjajočem se kontekstu njihovega pomena v različnih družbenih okoljih.

Fotografa Rajko Bizjak in Goran Bertok

S tem nas spodbuja k razmišljanju o moči simbolov in njihovem vplivu na naše dojemanje sveta skozi čas. Ker so uporabljeni kot način za raziskovanje in izražanje globljih duhovnih resnic ali iskanje povezave z nečim večjim od nas samih, nas simboli kot pomemben del religioznih in duhovnih tradicij povezujejo z božanskim ali transcendentnim. Bertok s tem projektom ostaja zvest svojemu umetniškemu izrazu, vendar razširja svoje raziskovanje na področje, ki odpira nove perspektive na večnost in materialnost. (Iz uvoda v zapis Dejana Sluge v katalogu).

Klavdij Sluban in Goran Bertok

Obiskovalec razstave bo presenečen najprej nad barvno sivino njegovih fotografij, tematiko in številom sedem, v katerem hitro pomislim na Sedem smrtnih grehov, ki niso tako daleč kot so opaženi simboli določenih ideologij, religij, političnih sistemov, morda celo totalitarizmov, čeprav se Bertok do njih nekako distancira oziroma vse skupaj nivelizira, postavlja v isto vodoravno lego ali en simbol ob drugega, ne da bi se zbal kakšnih hudih reakcij ali očitkov.

Sredi velikih znamenj

Izbor sivine je zanikovalec nečesa podobnega kakšnemu agitpropu, tako da se bolj umakneš in s posameznimi znamenji ne polemiziraš, ker te že ob pogledu na galerijo pomirjajo in na koncu ugotoviš, da so to bolj nekakšna grafična znamenja. Brez kakršne koli zgodovinske teže ?

Prijateljski nasmeh

Želi Goran Bertok povedati, da so vsi simboli ali znamenja enako sivi ali čista sivina ali dolgočasni, da ob njih lahko le še zehaš ?

Indiferenten do vseh znamenj ?

Zanika vse razlage, ki jih obširno v katalogu povzema omenjeni Dejan Sluga ?

Razlaga

Je Goran Berok postal idiferenten ali pa nam hoče reči, da se vsi preveč vznemirjamo, na vse načine in s praznim, sivim rezultatom ?

Med komunizmom in nacizmom

Ali me ta sivina odvrača od ogleda že na vhodu ? Privlači me, če se prepustim radovednosti.

Varuh sedmih znamenj

Kakšno pa bi bilo slovensko znamenje ?

Bertok mi je v galeriji smeje dejal, da kranjska klobasa.

Marijan Zlobec

,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja