Razstava abstraktnih slik Jožeta Kotarja


V Galeriji Novak, Jurčičev trg 2, v Ljubljani pripravljajo slavnostno odprtje razstave slikarja Jožeta Kotarja Impresije, v sredo, 17. januarja, ob 18. uri. Kotar je bil v Ljubljani manj prisoten, kot bi si s svojim slikarskim opusom zaslužil, medtem pa je tik po koronskem obdobju praznoval sedemdesetletnico ter pol stoletja umetniškega ustvarjanja.

Jože Kotar – Upanje, 2017

Jože Kotar: Impresije (opus abstraktnih del)

Jože Kotar se je v zadnjih petih desetletjih skozi fizična in psihična potovanja v realnem in metafizičnem času in prostoru izoblikoval v izjemnega umetnika z likovno govorico, ki v sebi združuje intuitivne, podzavestne težnje, izraža lastno ekspresivnost in čustvenost in sociološko filozofski premislek. Kotar opiše: »Spoznal sem, da ni dovolj, da je slikar talentiran in delaven, temveč da umetnik lahko uspe v svojem umetniškem izrazu le tako, da sprva zavestno izniči misel na lepo slikarstvo in da se posveti spontanosti izražanja. Da bi se zavedal in izoblikoval svojo kritično misel do umetnosti, sem potreboval kar nekaj  časa.«

Jože Kotar – Enako misleči, 2019

Kotarjeva kreativna intenca se v abstraktnem slikarstvu prepušča notranjim vzgibom in dopušča prosto pot izraznosti. Kotarjev abstraktni jezik pripoveduje intimno gestualno pripoved, njegove kreacije lebdijo v barvnem prostoru, ki je večkrat barvno nasičen, na momente težak, prežet z močnimi čustvi, spet drugič pa je barvno lažji, plastenje barv je ‘zračno’, zaplate barv pa, kot da lebdijo na površini in sporočajo prijetna občutenja. Kotarjeva umetnost želi in omogoča gledalcu, da vstopi v njegov svet: v svet burnih čustev, čustvovanj, svet razmislekov in intelektualne globine. 

Jože Kotar – Pesem, 2019

Kotar pravi: »Preko slike obelodanim svoj globlji notranji intimni svet. Slika je ‘živa’ in nas nagovarja le, ko jo človek gleda, in zato je gledalec v tem procesu  ključen, je sooblikovalec in tvorec umetniškega pomena. S sliko jaz in gledalec vzpostavimo stik in čutimo vibracije in sporočilnost. Bistveno je, da se z umetnino delno spoprijateljimo, da ji odmerimo pravo svetlobo in prostor, da si zanjo vzamemo čas; le tako bomo lahko spoznali vse njene čutne in čustvene razsežnosti.«

Kotarjev sporočilni medij so poteze čopiča na platno. Kot plesalec se prepusti lastnemu notranjemu ritmu. Kotarjeve slike sporočajo otipljivost njegovega notranjega sveta: »Sam se vedno znova sprašujem, koliko in kje lahko vplivam na umetnostne, politične in družbene dogodke s stvarno, čustveno in sporočilno vsebino.«

Jože Kotar – Skozi okno, 2020

Njegova ustvarjalna energija se sprošča na način strukturirane improvizacije. Nanosi čopiča, barvna simfonija in kompozicija se mu, plast za plastjo, razkrivajo med samim procesom slikanja. Končne poteze čopiča pa premišljeno usmerja ter jih zaključi v celovito umetniško kreacijo. 

Jože Kotar, foto FB

Kotar je v ustvarjalnem procesu globoko povezan sam s sabo: »Danes med ustvarjalnim procesom poslušam glasbo, ki me osvobaja vsesplošne človeške apatije, sebičnosti, manipulacij in praznoverja, v katere je pogosto ujet moj kreativni duh. Umetnost in glasba sta del mene in mi pomagata razumeti življenje, ki ga slikam. Glasba je po svoji naravi abstraktna improvizacija, zato mojim potezam, pri oblikovanju sodobne umetniške kompozicije, daje ritem in temperament, ki osmisli moje slikarsko delovanje.«

Jože Kotar je oblikoval svojstven in nekonformističen pristop k abstraktnemu slikarstvu, pri čemer se zanaša na lastno intuicijo pronicljivega dojemanja sveta okoli sebe. Kotarjeve umetniške kreacije zasedajo prostor, ki se nahaja med intuitivnim in inteligentnim zaznavanjem, opazovanjem in dojemanjem notranjega in zunanjega sveta. Kotarjeva umetnost nosi v sebi intelektualni naboj in premislek, ki ga prav z vsakim umetniškim delom pošilja v svet, med gledalce.

Špela Stramšek

Jože Kotar

Slikar Jože Kotar je bil rojen 23. marca 1952 v Novem mestu. Med letoma 1975 in 1979 je obiskoval Robovo slikarsko šolo pri prof. Milanu Butini in kiparki Dubi Sambolec. Po priporočilu kiparja Vladimirja Stovička je leta 1979 prvič odšel v Pariz in bil sprejet v pariško delavnico profesorja privatne akademije iz Kaira, Jara Hilberta. Med letoma 1980 in 1982 se je preselil v mesto Lens v Franciji, kasneje pa je večji slikarski cikel ustvaril tudi na obali Cote de Opal. Predstavil se je na mnogih samostojnih razstavah, sodeloval na skupinskih ex-temporih in mnogih pomembnih mednarodnih likovnih kolonijah. Prejel je številne nagrade doma in v tujini. Leta 1992 je prejel Trdinovo nagrado za dosežke v slikarstvu in si pridobil status svobodnega likovnega ustvarjalca.

Jože Kotar se je doslej predstavil na več kot 130 samostojnih razstavah ter več kot 300 skupinskih razstavah, ekstemporih, slikarskih kolonijah in likovnih srečanjih doma in po svetu.

Živi in ustvarja v Novem mestu, kjer je imel v Galeriji Dolenjskega muzeja ob sedemdesetletnici (sicer z zamudo lani februarja) veliko pregledno razstavo Colores mecum porto Barve nosim s seboj.

Marijan Zlobec

,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja