Slovenska multimedijska umetnica Eva Petrič spada med mednarodno najbolj aktivne predstavnice slovenske likovne kulture. Njen razvoj v zadnjih dvajsetih letih je bil po prvi dunajski fotografski razstavi črnobelih senc na pleksi steklo, pa po prvi pesniški zbirki in prvem romanu, ki je dosegel več prevodov, vrsti likovnih monografij, stotine kontaktov po Evropi in v ZDA, kjer je diplomirala in potem magistrirala, celo zame, ki jo poznam, ves ta čas – je hčerka naše novinarske kolegice z Dela Silvestre Rogelj Petrič in diplomata dr. Ernesta Petriča, veliko in predvsem pozitivno presenečenje.
Plakat newyorške razstave
Biti umetnik in izpovedovati svojo notranjost, svoje ustvarjalno in avtoimaginarno odzivanje na vse skrivnosti, lepote in strahote sveta, je poseben dar in izbranost. Slovenska kultura in umetnost imata ravno v zadnjega pol stoletja ali kar v celotnem povojnem obdobju (po 1945) en sam razvoj, nad katerim se vse bolj navdušuje širši svet, še bolj pa bi se, če bi bila sredstva za kulturo (in znanost) v BDP višja. To se npr. kaže v razvoju zalozništva (letnega izdajanja slovenskih knjig: od 2000 naslovov leta 1973 do med 5000 in 6000 v zadnjih desetih letih).
Eva Petrič v New Yorku
Po izkušnjah s Frankfurtskega knjižnega sejma (in pred Bolonjskim knjižnim sejmom literature za otroke 2024, ko bo Slovenija spet častna gostja, tako kot v Frankfurtu) mora slovenska klulturna politika, JAK in drugi zastaviti vse moči za promocijo in uveljavitev po svetu, (ne le nogometašev in drugih športnikov ali Luke Dončića, o katerem naši mediji objavljajo vesti ne le vsak dan, ampak vsako uro, in to celo v osrednjih radijskih ter televizijskih poročilih). Je Dončić nad predsednico države, premierom, predsednico parlamenta in nad ministri ? Izgleda, da je tako.
Obiskovalki newyorške razstave, foto osebni arhiv
Slovenska kulturna politika potrebuje samozavest in sposobnost mednarodnega delovanja, kot ga seveda večinoma za svoje ustvarjanje, a tudi za številne mednarodne povezave udejanja Eva Petrič. Zmotno je prepričanje, da možnosti ni in da so športniki v prednosti, ker imajo svoja evropska in svetovna prvenstva pa še olimpijske igre. Treba se bo bolj odpreti, več študirati in delati.
Eva Petrič v New Yorku
Že leta 1991 je bil sprejet sklep državne politike, da bo Slovenija imela v tujini svoje kulturne atašeje in svoje kulturne centre, a se je to zgodilo le deloma (Dunaj, Berlin, New York). Italija ima za primerjavo po svetu več kot sto svojih kulturnih centrov.
Zakaj ima lahko Eva Petrič svoje instalacije v okviru slovenskega paviljona v Frankfurtu, tam še predstavitev svoje nove angleške in nemške likovne monografije pri založbi Drava, na Dunaju predstavitev unikatno oblikovanih svetilk na Tednu oblikovanja v okviru dvesto let dolge tradicije družine Lobmeyr, sedaj svojo novo knjigo predstavlja na Dunajskem knjižnem sejmu, kjer se je sicer predstavilo kar nekaj slovenskih založb iz Avstrije (Hermagoras, Wieser, Drava) in slovenskih književnikov, najbolj s svojimi prevodi v nemščino…
Eva Petrič v New Yorku
Eva Petrič in organizatorka razstave ArteMorbida v New Yorku Maurite Cardone
Medtem je v Celovcu podrla svojo razstavo, prav tako v Ljubljani na Veselovem vrtu Zveze DSLU in postavila novo na Blejskem gradu.
Luči TELEshadowPORTATION Lobmeyr
V rodbinski trgovini v tretjem dunajskem okrožju
z unikatnim oblikovanjem
Eva Petrič na Dunajskem knjižnem sejmu z novo hibridno umetniško knjigo @apple girl story2 – to be a puppet or a shadow
Eva Petrič ima v New Yorku, kjer je sicer živela deset let, spet novo razstavo. Pravzaprav tri: ena je kolektivna, druga samostojna, tretjo pa bodo odprli 16. novembra.
Podpisovanje knjig
Eva Petrič je podpisovala knjige na stojnici založbe Drava in na predstavitvi v enkratni dunajski knjigarni Shakespeare&Co v osrčju starega Dunaja, z umetniškim kustosom in kritikom Vasjo Nagyjem in kulturnim publicistom, gledališčnikom ter lektorjem Walterjem Kootzom, in s tehnično pomočjo Brankoa Orascheja.
Predstavitev nove monografije @pple girl2; to be a shadow or a puppet: Vasja Nagy, Walter Kootz in Eve Petrič
“Počaščena sem, da sem lahko sodelovala na skupinski razstavi: “Threads of our Time”, ki jo je pripravila kustosinja Barbara Pavan v okviru Festivala tekstilne umetnosti “Follow the thread”, ki je potekal od 2. do 12. novembra na različnih lokacijah v New Yorku, pod pokroviteljstvom italijanske Arte Morbida Textile Art Magazine,” sporoča Eva Petrič iz New Yorka. Organizatorka razstave je bila Maurita Cardone s svojo ekipo.
V dunajski knjigarni Shakespeare&Co
Poleg sodelovanja na razstavi v Chelsea Market se v okviru tega Festivala predstavlja tudi samostojno s serijo E@motion Tapestries v ikonski galeriji antik NEWEL, na 306 East 61st 3rd Floor, New York.
in v fokusu ORF in Radio Wien,
kjer je bila tudi v okviru razstave mednarodnega PEN
“Počaščena sem, da sta mi novi predsednik Mark Klenk in odhajajoča predsednica Marion Wissinger sekcije Writers at Risk pri PEN Austria zaupala nalogo, da ustvarim podobo, ki bo zagotovila “glas” za ogrožene pisatelje. Na Dunajskem knjižnem sejmu je Mark Klenk skupaj z Marion Wissinger in Cornelio A. Schaefer predstavil novo gibanje Writers at Risk in na odru Radia Wien govoril o tem, “kaj pomeni svoboda izražanja.”
Writers at Risk
Nesvoboda govora pomeni, da je posameznikova glava v kletki. Represija nad pisatelji in novinarji se po vsem svetu povečuje, utišajo jih, prizadenejo s sovražnim govorom ali zaprejo. Kaj lahko storimo glede tega, se sprašuje Eva Petrič ? Odbor za človekove pravice Writers at Risk Commitee pri PEN Austria se zavzema za zaprte in ogrožene pisatelje, novinarje, založnike, urednike in blogerje.
Predstavitev pri avstrijski založbi Löcker z urednikom Alexandrom Lellekom
Na letošnjem Dunajskem knjižnem sejmu sodeluje več kot 400 založb iz 25 držav. Pripravili so šest odrov, na katerem se bo zvrstilo več kot 350 dogodkov.
Avstrijski PEN klub
Eva Petrič je že vrsto let članica PEN Austria, ki letos beleži stoletnico obstoja.
V dunajski knjigarni predstavljena med likovnimi monografijami
@pple girl2; to be a shadow or a puppet
Naslovnica
Eva Petrič s svojo knjigo na stojnici založbe Drava na Frankfurtskem knjižnem sejmu
Obsežna monografija predstavljena v dunajski knjigarni
“@pple girl2; to be a shadow or a puppet” raziskuje fenomen izumiranja določenih človeških čustev, s krepitvijo hrepenenja, ki se zdi danes najbolj ogroženo. Knjigo @pple dekle2; biti senca ali lutka so predstavili v knjigarni Shakespeare&Co.
V knjigarni
v središču Dunaja
Eva Petrič z Guyem Perlahijem, vodjo ikonične Shakespearove knjigarne
in s svojo knjigo v izložbi
še prej pa v Frankfurtu
kjer je v slovenskem paviljonu pripravila posebno instalacijo šestih velikih oblakov recikliranih čipk z naslovom Misli brez kože.lebdeče
in v Celovcu, skupaj s predsednico Društva avstrijskih likovnih umetnic in umetnikov, slovensko slikarko Tanjo Prušnik
ter pred razstavo v Avstrijskem kulturnem centru v New Yorku
Tretja sedanja newyorška razstava Eve Petrič ima naslov Totem for Humanity.
Marijan Zlobec