Znana ljubljanska Galerija Fotografija se bo takoj po praznikih preselila z Levstikovega trga na novo lokacijo v Center Rog. Na sami slovesnosti ob odprtju centra galerije še nismo videli, tako da bo treba počakati do predvidoma 8. novembra, ko napovedujejo odprtje prve razstave na novi lokaciji. Odprtje bo ob 19. uri.
Matjaž Krivic na razstavi v Santa Cruzu v Boliviji, foto Marijan Zlobec
Voditeljica galerije fotografinja Barbara Čeferin se tako po precej letih vrača na Poljanski nasip, kjer je s svojo galerijo nekoč začela. Center Rog bo njena četrta ali peta galerijska lokacija v Ljubljani. Uradni naslov je sicer Trubarjeva 72, a vhod v Galerijo Fotografija se zdi, kot da bo bolj priročen s Poljanskega nasipa, torej ob Ljubljanici. Počakajmo, da to preverimo v praksi, saj bodo v veliki Rog obiskovalci lahko prihajali iz štirih smeri.
Matjaž Krivic, Chile 02, 2023, digitalni tisk na arhivski papir, 80 x 120 cm, edicija 5 + 2 AP
Barbara Čeferin vabi na novo lokacijo 8. novembra, ko bodo prikazali fotografije svetovno znanega slovenskega fotografa Matjaža Krivica. Naslov razstave je Črte, ki jih rišemo.
Matjaž Krivic, vsem dobro poznani dokumentarni fotograf in prejemnik številnih nagrad, med drugim nagrade Travel Photographer of the Year 2022, se tokrat predstavlja z novo, vsebinsko bolj abstraktno serijo od motivov, ki so ga izstrelili med svetovne zvezde dokumentarne fotografije.
Razstava Črte, ki jih rišemo v ospredje postavlja sledi, ki jih človek pušča v naravnem okolju. Večpomenski naslov se nanaša na vidne in nevidne sledi človekovega vpliva na okolje, fotografije pa bodo osvetlile vzajemnost našega odnosa do narave, kot ga v dobi antropocena dojema avtor.
Matjaž Krivic, serija Bolivija, digitalni tisk na arhivski papir
Matjaž Krivic (1972) je dokumentarni fotograf, ki lovi zgodbe revnih krajev, v resnici bogatih s tradicijo in versko dediščino. Dokumentira pomembne družbene dogodke po vsem svetu, predvsem na teme ekologije, globalizacije in družbene neenakosti.
Fotografira v intenzivnem, osebnem in estetsko ganljivem slogu, ki mu je prinesel številne prestižne nagrade (LOBA – Nominiranec 2020 za nagrade Leica Oscar Barnak – 2020 Nemčija, MIPA: »Storytelling Category – 3rd place Winner« 2020 Malta, Direct Look – FotoDoc : »Dokumentarna kategorija – 1. mesto zmagovalec« 2019 Rusija, MIFA: »Portfelj – 1. mesto zmagovalec« 2018 Malta, ISTANBUL FOTO NAGRADE: »Serija okolja – 2. mesto zmagovalec« 2018 Turčija, Nagrade PHILLIP JONES GRIFFITHS: »Finalist« 2018 UK, TISKOVNA FOTOGRAFIJA SLOVENIJE: »Serija Okolje – 1. mesto Winner« 2017 Slovenija, FOTO FESTIVAL PALM SPRINGS: »Multimedia – 1. mesto Winner« 2016 ZDA, ELLIOT ERWITT PHOTO GRANT: »Finalist« 2016, ZDA, SLOVENIJA TISKOVNA FOTOGRAFIJA: »Serija Ljudje – 1st place Winner« 2014 Slovenija, TPOTY »Amazing Places – 1st place Winner« 2010 UK .
Predstavitev v Boliviji
GEOGRAPHICAL Fotograf leta »Landscape Winner« 2003 UK , TPOTY »Judges Favorite Award« 2003 UK , GEOGRAPHICAL Fotograf leta »1st place Winner« 2002 UK), vključno z nagrado World Press Photo leta 2016 in nagrado Lensculture leta 2019 ter več let zaporedoma osvojil naziv popotniški fotograf leta.
Njegove dokumentarne fotografije so bile razstavljene tako v Sloveniji (Cankarjev dom, Galerija Fotografija, portal Kibla) kot v tujini (Pariz, Sydney, Moskva, New York, Dunaj, London, Rotherdam, Amsterdam, Tbilisi, Dortmund, La Gassily, Atene, Tunis, Le Mans …).
Slikarka Ejti Štih v galeriji Manzana 1, ki jo vodi v Santa Cruzu, ob nagrajeni fotografiji Matjaža Krivica, foto Marijan Zlobec
Dodajam še tekst avtorice besedila k razstavi umetnostne zgodovinarke Vide Jocif.
Matjaž Krivic z radikalno preprostostjo in prepoznavno estetiko, ki ju neguje in razvija že več kot petindvajset let svoje kariere, nenehno raziskuje stičišča med sodobno in dokumentarno fotografijo.
Črte, ki jih rišemo, in sledi, ki jih puščamo za seboj v svetu, so raznolike. Nekatere se nežno vpenjajo v brezmejnost in neprekinjeni krogotok življenja narave, druge povzročajo neozdravljive rane in nepovratno škodo. Mnogokrat se ene prekrivajo z drugimi in so med seboj prepletene bolj, kot je človeku doumljivo. O vsem tem se sprašujemo ob fotografski razstavi Črte, ki jih rišemo Matjaža Krivica, predvsem pa je v ospredje postavljeno vprašanje perspektive.
Krivic, mednarodno uveljavljeni in večkrat nagrajeni dokumentarni fotograf, se z motivi fotografij, ki jih predstavlja na razstavi, pomika v polje abstrakcije, a ostaja zvest naravovarstveni in okoljski tematiki. Ob prepletu živopisnih barv, geometrično pravilnih likov in organskih vzorcev na prvi pogled pogosto – ali pa sploh – ni jasno, kaj gledamo. Šele ko se podobi približamo, prepoznamo brezmejnost neba, ostrino kamnine, simetrično urejenost delovišča, zaobljene krivine obale in raznovrstne sledi življenja. Fotografije jemljejo navdih iz neskončnih pojavnih oblik narave, ki na mikro in makro ravni sledijo istim zakonitostim. Prav lahko ne bi opazovali rečne delte, pač pa razvejano ožilje, drevesno krošnjo ali šarenico očesa. Krivic zavzema pogled oddaljenega opazovalca, ki bi bil obenem lahko tudi gledalec s povečevalnim steklom, in nam daje na ogled svet, kot ga vidi on. Se vidimo v tem svetu, in če se vidimo, se prepoznamo? …
Urejanje nove galerije
In povabilo galeristke Barbare Čeferin.
“Z velikim veseljem sporočam, da smo se preselili v nov prostor v pred kratkim odprto stavbo Centra Rog, ki se nahaja na Trubarjevi 72, vhod k nam pa je s Petkovškovega nabrežja. Fotografija je še bolj selitvena. Do srede, 8.11. pa bo vse nared.
Pred točno 20 leti sem prvi prostor galerije in knjigarne našla na Petkovškovem nabrežju 47. Zdaj je tam že dolgo hostel, galerijo in knjigarno pa smo selili po starem delu mesta na Mestni trg 8, Mestni trg 11 in nazadnje na Levstikov trg 7, kjer smo z vami preživeli prekrasnih 8 let.
Zdaj se vračamo na Petkovškovo nabrežje, kjer se je vse začelo. Verjamem, da bomo tudi na novi lokaciji skupaj ustvarjali lepe zgodbe povezane s fotografijo. Veselim pa se tudi prihodnjega leta, v katerem ob naši obletnici za vas pripravljamo zanimiv in pester program.
Vljudno vabljeni!
Barbara Čeferin s sodelavkami in sodelavcem”
Marijan Zlobec