Eva Petrič v Tokiu ob 350. obletnici veleblagovnice Mitsukoshi


Slovenska umetnica Eva Petrič je bila povabljena v Tokio na praznovanje slovite veleblagovnice Mitsukoshi, ki letos praznuje častitljivo 350. obletnico svojega obstoja. Tja je prišla ob zasnovanju projekta štirih avtorskih izvirnih svetilk v sodelovanju z dunajskim Lobmeyr Salonom, izdelovalcem svetilk za ves svet. Eva Petrič je odpotovala v Tokio, da bi se tam predstavila kot avtorica štirih lantern in se kot slovenska umetnica pokazala japonskemu občinstvu, ki slovito veleblagovnico vsakodnevno obišče v tisočih.

Mitsukoshi Nihonbashi Main Branch v Tokiu, foto Wikipedia

V sloviti veleblagovnici Mitsukoshi (Nihonbashi Main Branch) v Tokiu, ki zajema skupaj kar devet etaž,  je sedaj pokazala eno svetilko, vse štiri pa bodo razstavljene na Vienna Design Week na Dunaju od 21. septembra do 1. oktobra, s posebno prezentacijo njenih lantern 30. septembra. Kot rečeno so nastale v njenem sodelovanju z Lobmeyr, posebej ob 200-letnici njihovega kontinuiranega obstoja družinskega podjetja, ki še vedno izdeluje lenstence ročno.

Mitsukoshi

Z lestenci in kozarci so zalagali cesarski dvor na Dunaju, med njihovimi oblikovalci pa sta bila znamenita Josef Hoffmann in Adolf Loos. Lobmeyr ima sedaj samostojno razstavo ob visokem jubileju v dunajskem razstavišču MAK.

Lobmeyr v dunajskem razstavišču MAK, foto program MAK

V šestih generacijah je družina Lobmeyr razumela, kako združiti tradicijo z inovativnostjo in z dizajni ustvarjalnih ljudi, kot so Theophil Hansen, Josef Hoffmann, Adolf Loos, Lotte Fink, Marianne Rath, Michael Anastassiades, Max Lamb, POLKA, Martino Gamper in Sebastian Menschhorn oblikovanje stekla prenesti daleč preko meja Avstrije. Ob svoji 200-letnici je MAK, ki je dolgoletno povezan s steklarsko dinastijo, počastil J. & L. Lobmeyrja z razstavo, s katero je javnosti predstavil neverjetna raznolikost predmetov. Vidik, ki ga pogosto dojemamo le intuitivno, bo vplival na zasnovo razstave: globoko razumevanje J. & L. Lobmeyrja o medsebojnem delovanju svetlobe in sence. Jubilejna razstava se poigrava z optičnimi čari, ki jih razvija Lobmeyrglas, preberemo v opisu sedanje razstave. Odprta bo še do 24. septembra.

Eva Petrič s svojo svetilko v Tokiu

Eva Petrič je sestavila opis in predstavitev svojih projektov in sodelovanja pri oblikovanju serije  zgodovinskih lantern, ki jih je oplemenitila z ročno graviranimi podobami svojih fotografij senc, prenesenih v vzorec idrijske čipke. Pripravila je tri obrazložitve, ki bodo pospremeli njeno prezentacijo na Vienna Design Week (zakaj Lobmeyr, zakaj luč – svetloba, zakaj čipka).

Zakaj Lobmeyr ?

“Steklo me fascinira, ne le zaradi različnih večdimenzionalnih odsevov, ki jih ustvarja, ampak tudi zaradi tega, kar razkriva našo notranjosti, skrito pod površjem kože in kosti. Kaj in kako vidimo posamezne refleksije, odraža, kako se počutimo globoko v sebi. Steklo je torej nekakšno tretje oko, posrednik, portal do našega čustvenega jaza.”

Eva Petrič

“Poleg tega sem radovedna oseba, zasvojena z odkrivanjem zgodb(e), ki jih predmeti hranijo v sebi. Kreacije Lobmeyr ne vidim le kot izjemno lepe in edinstvene umetniške kreacije in zgledne rešitve za vsakodnevne potrebe po funkcionalnosti, temveč tudi kot kapsule človeškega znanja in človeške dediščine, reciklirane v različnih dizajnih Lobmeyr. Zame je Lobmeyr prav tako častitljiv, saj vidim vsak kos stvaritve Lobmeyr kot poklon vsakemu delu, ki je bilo ustvarjeno v ogromnem repertoarju Lobmeyr, ki se ponaša z neprekinjeno linijo družinske zgodovine in prenašanja obrtniške tradicije. To se mi zdi res časti vredno!”

Zakaj luč (svetloba)?

“Odkar pomnim, me navdušujejo sence… Kjer je svetloba, so tudi sence ali drugače povedano, luknje v svetlobi. Nenehno me očarajo ne le različne oblike, ki sence preoblikujejo in izrezujejo svet okoli sebe ter ustvarjajo posebne realnosti, ampak še bolj sem navdušena nad njihovo sposobnostjo, da katalizirajo čustva v nas in nas na ta način obdarijo z E@motion, energijo čustev. Zato se mi je zdelo tako pomembno, da sem dobila to priložnost, da dodam svojo noto najstarejšemu svetlobnemu viru, ki ga je izdelal človek, lučki (lanterni), in da mi je bila zaupana naloga, da jo posodobim  in prestavim v naš sodobni Zeitgeist, a hkrati s pričakovanjem, da ne bom zavrnila nobenega predhodno definiranega likovnega in funkcionalnega vidika lanterne. Nekaj ​​je gotovo, kjer je svetloba, je tudi njen dvojnik; senca.”

“Še vedno ostajam fascinirana nad zmožnostjo luči, čeprav je izraz senc, da delujejo kot teleporti, teleportirajo čustva, ki jih sence, ustvarjene s čipko, ob blokiranju žarkov svetlobe, v trenutku katalizirajo v nas. Z vključitvijo senc in svetlobe v moje sodelovanje TELEshadowPORTATION z Lobmeyrjem sem želela podpreti idejo, da 1+1 ni 2, ampak da je 1+1 =3. Serija lantern TELEshadowPORTATION ne ustvarja le senc in svetlobe, ampak tudi katalizira čustva.”

Zakaj čipka?

“Čipka zame izraža fenomen spleta, ki prežema vse življenje, od mikro do makro nivoja, od fizičnega, telesnega, biološkega nivoja do družbenega nivoja in vse do filozofskega in abstraktnega nivoja. Zame simbolizira tkivo prostora in časa, ki vlada vesolju in vsemu, kar sestavlja to, kar imenujemo življenje, in prikazuje, kako smo bolj povezani tako znotraj kot med nami, kot se morda zavedamo na prvi pogled. Če se ena nit v vzorcu strga, vse niti zavibrirajo in vzorec se ponovno prilagodi. Poleg tega me navdihuje njena lastnost, da je hkrati krhka in trpežna, in čeprav čipke zbiram že več kot desetletje, sem še vedno navdušena nad spretnostjo in časom, ki sta bila vložena v ustvarjanje čipke, za kar je potrebna človeška natančnost in ročna spretnost na najvišji ravni. Moja naloga je, da to ohranim pri življenju ali, kar je še pomembneje, recikliram to izvrstno in na toliko načinov čudovito človeško dediščino. Čipka, ki je tudi stara in do potankosti uglašena veščina, se mi je zdela primerna, da jo postavim ob bok spoštovani Lobmeyrjevi dediščini.”

Eva Petrič s svojo oblikovano svetilko v Tokiu

Eva Petrič v Tokiu

Veleblagovnica Mitsukoshi v Tokiu

Lobmeyrjeva lučka iz serijeTELEshadowPORTATION, oplemenitena s senčnimi silhuetami, prevedenimi v vzorec idrijske čipke in ročno vgraviranimi v Lobmeyrjeve zgodovinske lučke, kot jih je zasnovala Eva Petrič

350. obletnica Mitsukoshi

Eva Petrič z Yuichijem Shimuro, generalnim managerjem Lobmeyr Salona v Tokiu

Z Johannesom Rathom, upravnim partnerjem Lobmeyr Chandeliers Wien, pod eno od graviranih luči Eve Petrič na Dunaju

 

Velika publiciteta tako v Tokiu kot na Dunaju, kjer bo Eva Petrič sodelovala na Vienna Design Week, ki bo potekal od 21. septembra do 1. oktobra letos

Pogled na dunajsko razstavo Lobmeyr

Izjemna tradicija

Vrhunsko oblikovanje stekla

Zgodovina lestencev Lobmeyr

Leonid, Johannes in Andreas Rath, foto Lobmeyr/ Martin Stöbich

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsukoshi

https://faq-magazine.com/glas-und-glamour/

https://www.viennadesignweek.at/en/programme/tele-shadow-portation/

Iz predstavitve programa Vienna Design Week

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja