Mednarodni muzikološki simpozij o glasbeni kritiki


Festival Ljubljana bo v sklopu 37. Slovenskih glasbenih dnevov pod vodstvom red. prof. dr. Jerneja Weissa ponovno pripravil tradicionalni, vsakoletni Mednarodni muzikološki simpozij z naslovom Glasbena kritika – nekoč in danes. Namen simpozija je, da razširja obzorja z referati mednarodno priznanih muzikologov iz najboljših evropskih univerz. Tokrat bo na sporedu 23. in 24. marca v Dvorani Julija Betetta na Akademiji za glasbo (Kazina) in v Viteški dvorani Križank.

Dr. Jernej Weis, foto Festival Ljubljana

Letošnji simpozij želi s prispevki nekaterih najvidnejših slovenskih in tujih muzikologov podrobneje osvetliti podobo kritike umetnostne glasbe nekoč in danes ter podati smernice za njen prihodnji razvoj. Široka mednarodna udeležba je stalnica muzikološkega simpozija. Tudi letos bo na njem sodelovalo 27 tujih simpozistov iz 11 držav.

Naslovnica slovenske izdaje

Program bosta prvi dan, 23. marca, dopolnili dve vabljeni predavanji. Prvi bo o svojih izkušnjah glasbenega kritika v ZDA spregovoril kritik revije The New Yorker in avtor uspešnice Drugo je hrup: poslušanje dvajsetega stoletja (The Rest Is Noise:Listening to the Twentieth Century), Alex Ross, ter predstojnica Inštituta za muzikologijo Univerze Karla in Franca v Gradcu, Susanne Kogler, ki bo s pomočjo primerov iz zgodovine osvetlila družbenopolitične razsežnosti kritike ter spregovorila o tem, kakšno vlogo bi lahko ta imela v prihodnje.

Naslovnica prve izdaje

Svoje prispevke pa bodo predstavili tudi ostali tuji avtorji, kot so Hartmut Krones, Bianca Schumann, Helmut Loos, Stefan Keym, Lucija Konfic, Jelena Sviben, Ivana Perković, Andjelka Zečević, Viktor Velek, Niall O‘Loughlin, Wolfgang Marx in Luba Kyanovska.

Alex Ross, foto splet/Josh Goldstine

Alex Ross je glasbeni kritik The New Yorkerja od leta 1996. Njegova prva knjiga, The Rest Is Noise: Listening to the Twentieth Century, objavljena leta 2007, je prejela nagrado National Book Critics Circle in Guardianovo nagrado za prvo knjigo ter bila finalist za Pulitzerjevo nagrado. Zbirka esejev Listen to This je izšla leta 2010. Njegova tretja knjiga Wagnerism: Art and Politics in the Shadow of Music je izšla leta 2020. Ross je prejel medaljo Georgea Peabodyja, nagrado za umetnost in literaturo Ameriške akademije za Arts and Letters, Guggenheimovo štipendijo in MacArthurjevo štipendijo.

https://old.delo.si/kultura/knjiga/zakaj-klasicna-glasba-zivi-kot-mrtva-umetnost.html

Susanne Kogler, foto Joachim Schauer

Naslednji dan, 24. marca, pa bodo na sporedu razprave o prispevkih večinoma slovenskih avtorjev. To so Jonatan Vinkler, Darja Koter, Luisa Antoni, Jernej Weiss, Tjaša Ribizel Popič in Borut Smrekar. Prispevki se osredotočajo tako na lokalne kot splošne teme, pa tudi na aktualen in pretekli čas.

Tjaša Ribizel Popič, foto FF

Na program sta uvrščeni tudi dve okrogli mizi; okrogla miza Kritika umetnostne glasbe v Sloveniji: danes, jutri pod vodstvom Tjaše Ribizel Popič bo poskušala raziskati odgovore na vprašanja položaja glasbene kritike v Sloveniji in podati smernice za njen nadaljnji razvoj.

Leon Stefanija, foto FF

Na drugi okrogli mizi z naslovom Zakaj ženske v glasbi, ki jo bo vodil Leon Stefanija, pa bo predstavljen kritičen pogled na nekatere muzikološke študije z vidika študij spola, kjer bodo v ospredju predvsem ženske študije. Gostje okrogle mize bodo: Alma Bejtullahu, Iva Nenić, Lana Pačuka Šehović, Jelka Vukobratović, Mojca Piškor in Elfriede Reissing.

V petek, 24. marca, bo ob 16.30 ob zaključku simpozija potekala tudi predstavitev monografije 70 let Festivala Ljubljana, s katero se je Festival Ljubljana v knjižni obliki odločil zaznamovati svojo okroglo 70-letnico delovanja. Skozi monografijo lahko je predstavljena festivalska  zgodovina in kako se je zavod tekom svojega obstoja soočal z različnimi izzivi.

Vstop na Mednarodni muzikološki simpozij je prost.

Marijan Zlobec

,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja