V Muzeju moderne umetnosti mesta São Paulo MASP

V Muzeju moderne umetnosti mesta São Paulo MASP

V São Paulu je vrsta muzejev s podobnimi imeni in za tujca ne ravno lahko predstavljivo, kaj vse bo videl v njih, še posebej, ker se predstavitve izkažejo kot opisovanje zbirk, ne pa onega, kar bo obiskovalec dejansko videl. Po MAC/USP, MAM in Memorial de America Latina, ki so ponudili na ogled precej manj, kot sem pričakoval, se je obzorje mednarodne in brazilske umetnosti v galerijski predstavitvi odprlo šele v Muzeju moderne umetnosti mesta São Paulo MASP. Tega muzeja pa ni zasnoval slavni Oscar Niemeyer, ampak njegova kolegica Lina Bo Bardi. Največ obiskovalcev si ogleda zgornjo stalno zbirko Acervo em Transformação (Zbirka v preobrazbi).

Čeprav MASP stoji na stebrih, nimaš občutka nevarnosti, vse fotografije Marijan Zlobec

Museu de Arte de São Paulo je neprofitni zasebni muzej, ki ga je leta 1947 ustanovil poslovnež in mecen Assis Chateaubriand (1892-1968) ter postal prvi sodoben muzej v državi. Chateaubriand je k režiji MASP povabil italijanskega kritika in trgovca Pietra Maria Bardija (1900-1999), k razvoju arhitekturnega in razstavnega projekta pa Lino Bo Bardi (1914-1992). Najpomembnejša zbirka evropske umetnosti na južni polobli, danes zbirka MASP združuje več kot 11.000 del, vključno s slikami, kipi, objekti, fotografijami, videi in oblačili iz različnih obdobij, ki zajemajo evropsko, afriško, azijsko in ameriško produkcijo.

Značilna rdeča barva, a zanemarjena

Muzej, ki je bil prvič postavljen na Rua 7 de Abril v središču mesta, je bil leta 1968 prenesen na svoj sedanji sedež na Avenida Paulista. To je ikonični projekt Line Bo Bardi, ki je postal mejnik v zgodovini arhitekture 20. stoletja. Z uporabo stekla in betona Lina Bo Bardi v svoji arhitekturi združuje grobe in nedokončane površine z lahkotnostjo, transparentnostjo in vzmetenostjo. Ploščad pod stavbo, znana kot »prosti prostor«, je bila zasnovana kot trg za uporabo prebivalstva.

Blagajne, dvigala in stopnišče

Arhitektin radikalizem je prisoten tudi v kristalnih stojalih, ustvarjenih za izpostavljanje zbirke v drugem nadstropju stavbe. Z odstranitvijo del s sten slikarska stojala postavljajo pod vprašaj tradicionalni evropski muzejski model, v katerem gledalec sledi linearni naraciji, ki jo nakazujeta vrstni red in razporeditev del v prostorih. V obsežnem prostoru umetniške galerije MASP viseča in pregledna razstava omogoča javnosti tesnejši odnos z zbirko, saj lahko izbere svojo pot med deli, jih obhodi in vizualizira njihovo hrbtno stran. (Problem pa je, da se moram za vsako sliko po ogledu obrniti in prebrati na hrbtni strani steklene postavitve, avtorja in naslov dela).

Poleg dolgoročne razstave njegove Zbirke v preobrazbi v umetniški galeriji muzeja se skozi vse leto odvija širok nabor skupinskih in samostojnih razstav, organiziranih po tematskih oseh: zgodbe o spolnosti (2017), zgodbe afroatlânticas (2017, 2018), feministične zgodbe/ženske zgodbe (2019)…Pomembno je upoštevati množinski izraz »zgodovine«, ki kaže na mnogotere, raznolike in polifone oblike zgodovine; odprte, nekonstantne in tekoče zgodovine, zgodovine v fragmentih in v plasteh, zgodovine, ki niso niti totalizirajoče niti dokončne. »Zgodbe« v portugalščini navsezadnje zajemajo leposlovje in neleposlovje, osebne in politične, zasebne in javne, mikro in makro pripovedi.

Ves ta približek odraža novo poslanstvo muzeja, ustanovljenega leta 2017: MASP kot vključujoč in pluralen muzej.

Pogumna arhitektura Line Bo Bardi

Koledar razstav dopolnjujejo javni programi, ki jih razvija mediacijski center in vključujejo mednarodne seminarje, predavanja, ki potekajo mesečno vsako prvo soboto v mesecu, učiteljski program MASP, delavnice, tečaje na šoli MASP ter filmsko in video programiranje. Da bi razširil in ohranil razpravo o tem celotnem programu, muzej ureja vrsto publikacij, vključno s katalogi razstav, zbirkami in antologijami seminarjev in predavanj, pa tudi posebne projekte, kot je restavriranje del.

Velika površina muzeja je v dveh odprtih kleteh

MASP, raznolik, vključujoč in pluralen muzej, ima poslanstvo kako na kritičen in ustvarjalen način vzpostavljati dialoge med preteklostjo in sedanjostjo, kulturami in ozemlji, ki temeljijo na vizualnih umetnostih. V ta namen mora razširiti, ohraniti, raziskati in razširjati svojo zbirko ter spodbujati srečanja med občinstvom in umetnostjo z novimi tehničnimi sredstvi in prijetnimi izkušnjami v prostoru.

MASP Audios je pripravil in obiskovalcem muzeja dal v uporabo brezplačno aplikacija, ki prinaša komentarje o delih, razstavljenih v Acervo em Transformação, ki so jih ustvarili kuratorji, umetniki, učitelji, raziskovalci in otroci. Aplikacija, ki jo sponzorirata Bradesco in Ericsson, je na voljo za prenos v App Store in Google Play .

Vrste

Z obogateno resničnostjo aplikacija obiskovalcem razširi izkušnjo tako, da omogoči poglobitev v zbirko. Delovanje je preprosto: svoj mobilni telefon usmerite proti delu, kamera bo prepoznala sliko in zvok se bo samodejno začel. Prav tako je mogoče iskati po naslovu dela ali imenu izvajalca, da bi imeli dostop do zvočnih posnetkov kjer koli. Na koncu navigacije bo uporabnik registriral skript z deli, skozi katere je šel, in bo lahko ustvaril svojo zbirko na podlagi zbirke MASP, pri čemer bo izbral svoja najljubša dela.

Bo zgradba padla ali ne ?

Zvoki prinašajo celovito branje, ki kontekstualizira delo, umetnika in umetniško obdobje, ki mu pripadajo. Aplikacija ima približno 170 zvočnih posnetkov o delih iz muzejske stalne zbirke – tistih, ki so razstavljena na kristalnih stojalih, ki jih je oblikovala Lina Bo Bardi v drugem nadstropju stavbe v Acervo em Transformação .

Muzej ne dovoli takojšnjega iskanja najslavnejših imen

Vsebina MASP Audios odraža raznolikost, vključenost in pluralnost muzeja. Izbor glasov vključuje imena, ki jih kurira MASP, kot sta Amanda Carneiro in Lilia Schwarcz, strokovnjake, ki so šli skozi tematske cikle »zgodb«, kot je Hélio Menezes, umetnike, kot so Anna Maria Maiolino, Erika Verzutti, Leda Catunda in Thiago Honório, pa tudi Aracy Amaral, umetnostni zgodovinar, Regina Teixeira de Barros, kustosinja in učiteljica, Valeria Piccoli, kustosinja Pinakoteke, Ivo Mesquita, neodvisni kustos, učenci med 8. in 10. letom starosti na Escola Municipal Desembargador Amorim Lima in Colégio São Domingos, med drugimi.

To aplikacijo je razvil Catskilet z glavnim sponzorstvom  Bradesco in sponzorstvom  Ericssona.

Muzejski pregled se začenja s sodobnostjo

Sodobnost je najbolj primerljiva

Najbolj drzna

Umetniško ustvarjanje se osvobaja vse zavor

Aktualnost je zanimivejša od umetnikov, ki jih že dolgo poznamo

Do velikih imen preteklosti je še daleč

Odvisno je od tega, ali gledaš dela ali imena

Ženski avtoportreti

Počasi gremo časovno nazaj
Presledek, da pridemo do najbolj znanih imen
Paul Gauguin
Van Gogh
To je seveda le en del predstavitve stalne zbirke Acervo em Transformação na vrhu v drugem nadstropju, v prvem nadstropju in v kleti je še cela vrsta drugih, začasnih razstav, prav tako vrednih ogleda.
(Po različnih virih)
Marijan Zlobec
, ,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: