V CCBB – Centro Cultural Banco do Brasil v Riu de Janeiru je na ogled več razstav, med njimi trajna razstava o zgodovini denarja in bančništva v Braziliji, nekaj podobega, kot je sedaj na ogled v novem muzeju NLB na Čopovi ulici v Ljubljani, ki pa ga še povečujejo in bodo odprli še nova nadstropja, – ne le v prostorih nekdanje Meste hranilnice v prvem nadstropju, – kjer bo na ogled bogata likovna zbirka. Zbirko bodo znova začeli dopolnjevati z novimi odkupi v vrednosti 100.000 evrov letno. Če še niste bili v muzeju, si ga kar oglejte.
12. oktober 1989 označuje začetek naložbe Banco do Brasil v kulturo prek umetniškega ustvarjanja ter simbola revitalizacije zgodovinskega središča mesta Rio de Janeiro in spoštovanja umetnosti in kulture v državi. Rodili so se, kot poudarjajo, na zgodovinski številki 66 Rua Primeiro de Março, v središču mesta Rio de Janeiro, stavbi z neoklasičnimi linijami, ki je bila v preteklosti povezana s financami, poslom in zgodovino Banco do Brasil.
Primerna oznaka
Z več kot 30-letno zgodovino in praznovanjem v obliki več kot 58 milijonov obiskovalcev v času njihovega obstoja – Dalijevo razstavo si je ogledalo skoraj milijon ljudi, – ponujajo javnosti v Riu de Janeiru raznolik, reden, dostopen in kakovosten program.
Na dosedanji poti so predstavili že več kot 2.450 projektov s področja vizualnih umetnosti, kinematografije, gledališča, plesa, glasbe in misli, kar jim je trenutno prineslo naziv najbolj priljubljenega kulturnega središča v Riu de Janeiru. Od leta 2011 Brazilijo vključujejo na letno lestvico britanskega časopisa The Art Newspaper, ki Rio projicira med mesta z najbolj obiskanimi umetniškimi razstavami na svetu.
Maskota
Kot zastopnik brazilske umetnosti in kulture nadaljujejo s svojo stalno zavezanostjo k oblikovanju in vzgoji občinstva, spodbujanju javnosti k spoštovanju nove in lokalne scene, poleg tega pa promovirajo tudi imena brazilske in svetovne umetnosti.
Malo spominja na avlo beneške Palače Grassi
O stavbi
Njen temeljni kamen je bil položen leta 1880, s čimer je bil uresničen projekt Francisca Joaquima Béthencourta da Silve (1831-1912), arhitekta cesarske hiše, ustanovitelja Sociedade Propagadora das Belas-Artes in Liceja za umetnost in obrt.
Razstava v pritličju
V njegovem krožišču, ki je bilo leta 1906 ustanovljeno kot sedež komercialnega združenja Rio de Janeira, je bilo trgovalno središče borze javnih sredstev. V dvajsetih letih prejšnjega stoletja je postal del Banco do Brasil, ki ga je preoblikoval in odprl svoj sedež.
Iz zgodovine banke
Zaradi te funkcije je stavba postala simbol v nacionalnem finančnem svetu in je trajala do leta 1960, ko se je institucija preselila v Brasílio, novo prestolnico. V stavbi je bila tudi agencija Centro Rio de Janeiro in kasneje agencija Primeiro de Março.
Del razstave v pritličju
Ob koncu osemdesetih let 20. stoletja se je Banco do Brasil odločila, da jo ohrani in preuredi v kulturno središče, ko je rešila simbolno in arhitekturno vrednost stavbe.
Pred kavarno in restavracijo
Projekt adaptacije je ohranil prefinjenost stebrov, okraskov, marmorja, ki se dviga iz preddverja po stopnicah, in predelal kupolo nad rotundo, pri čemer je ovrednotil in ohranil različne sloge, prisotne v stavbi: neoklasicistični, prisoten v rotundi in njeni okrašeni stebri z jonskim redom, art nouveau, ki ga najdemo na zunanjih oknih, in art deco, ki je prisoten na vhodnih vratih Rua Primeiro de Março, na lestencu pred blagajno in na vratih Teatra I.
Čitalnica
Z zgrajeno površino 19.243 m² zaseda in predstavlja ta prostor več kulturnih znamenitosti in dejavnosti, kot so glasba, gledališče, kino in razstave. Poleg tega imajo knjižnico in ohranjajo spomin na banko prek zgodovinskega arhiva in muzeja Banco do Brasil.
Prostor za raziskovalce in ljubitelje literature
Knjižnica Banco do Brasil, ustanovljena leta 1931, je sprva hranila večinoma tehnične knjige. Z odprtjem CCBB leta 1989 je spletno mesto postalo pomemben vir posvetovanja na področju umetnosti, literature in družbenih ved.
O zgodovini Banco do Brasil
Danes ima zbirka okoli 150.000 izvodov, tako domačih kot tujih. Poleg tega prostor ponuja multimedijsko sobo in čitalnico s kapaciteto 125 oseb, tri prostore za splošna dela, referenčno sobo z enciklopedijami in slovarji, sobo otroške in mladinske literature z več kot štiri tisoč naslovi ter sobe s posebnimi zbirkami. V dnevni sobi lahko uporabnik izvaja učne krožke.
Walter Firmo je mednarodno znan fotograf
200 let zgodovinskega pričevanja in spomina kulture
Zgodovinski arhiv Banco do Brasil, ustanovljen sočasno z muzejem leta 1955, hrani pomembno zbirko zgodovinskih dokumentov, ki pripovedujejo o zgodovini dvestoletnice finančne institucije. Med njimi sta listina in statut banke, ki ju je leta 1808 izdal Royal Press in podpisal princ regent D. João. Med drugim ima tudi zapisnike sestankov, poročila, fotografije, registrske in računovodske knjige, agencijske načrte.
Avla s programskimi stojali ob blagajnah
CCBB Memory hrani dokumente, ki se nanašajo na programiranje Kulturnega centra Banco do Brasil od njegove ustanovitve leta 1989, poleg zapisov vseh njegovih dogodkov v avdio in video obliki za lokalno posvetovanje po dogovoru.
Ustanovitelji
Med drugimi razpoložljivimi poudarki so slike ikon MPB, ki obiščejo CCBB. Znani pisatelji, ki berejo svoja dela v bralnih krožkih; glasbeni nastopi; pričevanja filmskih ustvarjalcev; evidence razstav in multidisciplinarnih dogodkov.
Fotografska razstava v prvem nadstropju
Trenutno je najbolj obiskana razstava priznanega umetnika iz Ria de Janeira Walterja Firma, na kateri z 266 fotografijami oriše panoramo več kot sedemdesetletne fotografske kariere.
Ženske so rade v objektivu
Slike so nastale od začetka fotografove kariere, v petdesetih letih prejšnjega stoletja, do leta 2021. Prikazujejo temnopolto prebivalstvo in kulturo različnih regij države, razkrivajo obrede, ljudske in verske praznike, like in vsakdanje prizore.
Par
Firmo je odgovoren za ikonične posnetke velikih imen brazilske popularne glasbe, ki jih prav tako najdemo v enem od segmentov razstave. Kustosa sta Sergio Burgi in Janaína Damaceno.
Moški
Naslov razstave je precej nenavaden: Walter Firmo: v glagolu molka sinteza krika, s čimer pravzaprav poudarja paradoks vsebine svojih fotografij, ki v molku spregovoriji ali že kar kričijo.
V ambientu
Razstava zaseda vse prostore v prvem nadstropju CCBB Rio de Janeiro in je razdeljena na sedem tematskih sklopov. Med njimi je eden o njegovih zgodnjih letih, ko je kot fotoreporter sodeloval v mednarodnem v tisku, in druga s portreti glasbenikov, ki so nastali predvsem od sedemdesetih let prejšnjega stoletja naprej.
Pevka Clementina de Jesus
To so imena, kot so Dona Ivone Lara, Cartola, Clementina de Jesus, Paulinho da Viola, Gilberto Gil, Milton Nascimento in Chico Buarque.
Maestro Pixinguinha
Ta komplet vključuje tudi znamenito serijo fotografij Pixinguinha, posnetih leta 1967, v gugalnem stolu.
Veliko ljudi
Obiskovalci si lahko ogledajo tudi kratki film Pequena África (2002) režiserja Zózima Bulbula, pri katerem je Firmo sodeloval kot direktor fotografije in se ukvarja z zgodovino regije, ki je sprejela milijone zasužnjenih Afričanov. Obstaja tudi del, posvečen črno-beli fotografiji, ki je še vedno malo znan in večinoma neobjavljen, katerega vrhunec je serija slik, posnetih na plaži Piatã v Salvadorju med koncem devetdesetih let in začetkom dvajsetega stoletja.
Kolaž znanih glasbenikov
Razstava združuje, kot rečeno, 266 del, veliko je dokumentarnih objav iz svetovno znanih revij, ki dokazujejo odličnost Firmovih fotografij.
Walter Firmo v dokumentarnem filmu
Walter Firmo je v svojo fotografijo vključil konstrukcijo jezika, ki išče elaboracijo pomena skozi režirane in uprizorjene podobe, ki imajo v bistvu zavest o izvoru – rasnem, socialnem in kulturnem –, združenem z željo po dvomu o kanonih fotografskega dokumentarca in fotoreporterstva. Večina razstavljenih del izhaja iz fotografove zbirke, ki je od leta 2018 v skrbništvu IMS na podlagi izposoje.
Del dokumentacije
(Po različnih virih)
Marijan Zlobec