Otvoritev razstave Zmaga Lenárdiča: Eine Zeit extremen Elends – Čas skrajne bede


V ljubljanski Galeriji Equrna pripravljajo novo razstavo. Vabijo na otvoritev razstave Zmaga Lenárdiča Eine Zeit extremen Elends/ Čas skrajne bede, v torek, 8. novembra, ob 19. uri. 

Zmago Lenárdič, foto spletni profil/Damjan Švarc

V enem od svojih romanov M.Houellebecq položi v usta glavnemu junaku (sicer uspešnemu umetniku) naslednjo izjavo: “Biti umetnik je nekdo, ki je PODREJEN. Podrejen skrivnostnim, nepredvidljivim sporočilom, ki jih je bilo treba zaradi pomanjkanja boljšega izraza in zaradi odsotnosti kakršnekoli vere poimenovati INTUICIJA. In vendar so ti ta sporočila zapovedovala s kraljevskim, kategoričnim glasom in niso dopustila niti najmanjšega ugovora – razen seveda za ceno izgube integritete in spoštovanja do samega sebe. Ta sporočila so lahko terjala uničenje enega dela ali celo serije del, umetniku narekovala radikalno drugačno usmeritev ali ga celo pustila brez usmeritve, brez najmanjšega projekta, najmanjšega upanja za nadaljevanje. Edino zaradi tega je bilo umetnikovo življenje včasih lahko označiti za TEŽAVNO. In edino in zgolj na podlagi tega se je razlikovalo od drugih poklicev ali PREPROSTIH DEL.”

Zmago Lenárdič, foto spletni profil/Damjan Švarc

V takšnih primerih ostaja kaj malo prostora za “lucidna” preizpraševanja, spektakelske koncepte, reševanje sveta v povezavi z “znanostjo” ali sproščene pobege v svet domišljije.

Pozornost je usmerjena na misli, ki te dosežejo nepričakovano v določenem trenutku in te zapustijo tako hitro, da v resnici niti ne veš, ali je bila misel kot ideja dovolj močna ali ne. Posamezni motivi so v nasprotju z barvno temperaturo ali po principu “layerjev” nepovezani v končni podobi. Kdo bi vedel, a precej intrigantna je misel, da se na ta način približajo poeziji…

Zakaj sploh še slika? Res ni zapomnljiva kot fotografija ali dominantni teoretični spremljevalni teksti sodobnih umetniških del, ima pa briljantno sposobnost rahljanja emotivne dimenzije in empatičnosti – torej tistega, kar v sodobni družbi ni več najbolj zaželjeno oz. je vrednoteno zgolj kot potencialno manipulativno blago.

Avtor tudi na pričujoči razstavi sledi sintagmi “sekvenčno slikarstvo”, kar je razvijal pri prostorskih postavitvah Tekoči prostor / Liquid Space (Fireworks, Network, Suicide) in Liquid Space II ter v nekaterih slikarskih delih na razstavi Podrsavanje / Shuffle v ljubljanski Mestni galeriji. (Po tiskovnem sporočilu).

 

Zmago Lenárdič – Oblak / Cloud, 2017/20, olje, alkid, terpineol na platno + neon, 190 x 140 x 18 cm, foto Damjan Švarc

Zmago Lenárdič je slikar, delujoč na področjih slikarstva, prostorkih postavitev, slikarskih video instalacij in videa. 

Rojen je bil leta 1959 v Ljubljani. Po študiju filozofije in sociologije na Filozofski fakulteti je študiral slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Po končanem študiju se je kot DAAD štipendist izpopolnjeval v Atelierhaus Worpswede. Realiziral je preko 30 samostojnih razstav, slikarskih video instalacij, preko 20 umetniških videov, s svojimi kratkimi filmi pa je sodeloval tudi na filmskih festivalih. Kot samostojen umetnik je deloval doma in v tujini, sodeloval na mednarodnih simpozijih, kulturnih prestolnicah (Kopenhagen) in umetniških rezidencah (Worpswede, Kleinsassen, Düsseldorf). Od leta 2004 je profesor za slikarstvo na ALUO v Ljubljani.
V ozadju njegovih del je bistvena intelektualna emancipacija umetniške podobe in vprašanje, kako lahko ta znotraj izenačevanja podob ohrani svojo drugost, kako v dominacijo stvarnega vpelje igrivost fikcije in gledalca aktivno vplete v njeno učinkovanje. Problematika njegovih del, ki se zoperstavljajo konvencijam pogleda in ustaljenim prezentacijskim praksam. se skozi časovni prerez kaže kot:
– dekonstrukcija modernističnega slikovnega prostora
– fragment, odblesk in ekranizacija postmoderne podobe
– razširjeni prostori slikarstva (slikarske in slikarske-video instalacije)
– medij / inter-medij (umetniški video)
– sekvenčno slikarstvo (intermedijske in slikarske sekvence)

Pomembnejše razstave:

Samostojne – izbor od skupaj 40

– 1989 Berlin (D), Galerie Stil & Bruch (s T.Pogačar)

– 1992 München, Produzentengalerie, Boogie Woogie Augustus

– 1992 Ljubljana, Galerija ŠKUC, Das Bild braucht den Rollstuhl (z J.Hribernik,

Stopnišče)

– 1994 Ljubljana, Mala galerija, 2 x 2,98280 kW

– 1997 Ljubljana, Spomeniško varstveni center (Ljubljana 1997 – Evropski mesec

kulture, Elsa und Lohengrin (z/with J. Hribernik)

– 2001 Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Ni teme ni teme / No Subject, No

Darkness, (z B. Kemperle)

– 2005 Düsseldorf, Ateliers Höherweg e.V., Innuendo / Andeutung

– 2005 Topolo, javna stalna postavitev “Plitev vdih” / “Shallow Breath

– 2006 Ribnica, Miklova hiša, LIQUID SPACE /Fireworks/Network/Suicide/, pri

posameznih sekvencah so sodelovali: J.Hribernik, D.Švarc in M.Lazar

– 2007 Celje, Galerija sodobne umetnosti Celje, Tekoči prostor II / Liquid Space II, pri posameznih sekvencah so sodelovali: J.Hribernik, D.Švarc in M.Lazar

– 2010 Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, Podrsavanje / Shuffle, pri posameznih

sekvencah so sodelovali: J. Hribernik, M. Lazar, Z.Z.Lenárdič, R.Likon, M.Mrak, J.Smole, D.Švarc in D.Teropšič

– 2011 Kostanjevica na Krki, Galerija Božidar Jakac (samost. cerkev), Second Life

– 2017 Velenje, Galerija Velenje, Don’t think Art! + Velenje, Razstavišče Gorenje, Slip Space, (guest: J. Hribernik : Tense Present)

– 2019 Novi Sad, Gallery of the Vojvodina Artist Association, Don’t think Art!

(Festival of Contemporary Art Danube Dialogues 2019)

Video dela – izbor od skupaj 21

– 1994 2 x 2,98280 kW, neskončni trak / Beta sp

– 2000 Big Blue Subway /12min.42s., Beta sp

– 2004 NewMoscowYork / 20min., DVD / z J. Hribernik

– 2006 Suicide / neskončni trak DVD

– 2007 Čakanje sprememb / Waiting for Changes / DVD, 30min., neskončni trak

– 2010 NeoDance, HD, 12 min., kratek film

– 2013 The Meeting (at the End of the Day), HD, 17min. 35s., kratek film

Skupinske razstave – preko100, izbor zadnjih let

– 2015 Ljubljana, MSUM, Krize in novi začetki: umetnost v Sloveniji 2005 – 2015

– 2016 Maribor, Umetnostna galerija Maribor / Zemlja je ploščata (Sodobno slovensko in kitajsko slikarstvo)

Beijing, Today Art Museum, Flat and Distant, China – Slovenia Contemporary

Art Exhibition

– 2017 Kragujevac, Galerija Narodnog muzeja Kragujevac, „Jugoslovensko slikarstvo

druge polovine 20. veka” iz fonda Umetničke galerije „Nadežda Petrović“

– 2018 Čačak, Umetnička galerija Nadežda Petrović, Izazovi postmoderne: Umetnost

osamdesetih iz zbirke Jugoslovenska umetnost druge polovine 20.veka

– 2018 Strasbourg, Apollonia, échanges artistiques européens, e.city-Ljubljana / Projected Visions. From art in the urban context to fiction and dystopia (curator: B.Borčić)

– 2020 Maribor, Umetnostna galerija Maribor / UGM Maribor Art Gallery, 100+

Vrhunci iz Zbirke UGM

Nagrade in priznanja:

– 1985 Odkupna nagrada na Mednarodnem študentskem natečaju “Turkey in my mind”, Ankara

– 1988 Prešernova nagrada Akademije za likovno umetnost Ljubljana

– 1990 1. nagrada (odkup), Srečanje nove generacije diplomantov Akademije za likovno umetnost Ljubljana, Velenje

– 1990 Odkupna nagrada Fonda za kulturo občine Čačak na 16. Memorialu Nadežde Petrović, Čačak

– 1992 Velika nagrada Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov, Majski salon 92, Ljubljana

– 2004 Župančičeva nagrada za izjemne dosežke s področja kulture v Ljubljani

– 2012 Jakopičeva nagrada, Ljubljana

Marijan Zlobec

,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja