Jutranja predstavitev Kolektivne korona vrtnice v katedrali Svetega Štefana


Rupert Huber, Eva Petrič in Toni Faber
Wolfgang Zehetner, Eva Petrič in Toni Faber
Zahvala Tonija Fabra Evi Petrič
Eva Petrič med performansom
Performans
Kolektivna korona vrtnica
Rupert Huber, Wolfgang Zehetner, Eva Petrič in Toni Faber
Prave vrtnice za Evo Petrič

Dunajska katedrala Svetega Štefana je včeraj imela jutranjo predstavitev Kolektivne korona vrtnice, o kateri sem na teh straneh že pisal in napovedal dve časovno različni predstavitvi; dopoldansko z normalno svetlobo, čeprav ni bilo pričakovanih sončnih žarkov, ker je deževalo, in večerno (drevi) ali v osvetlitvi mogočne gotske katedrale. Eva Petrič je namreč dobila novo naročilo vodstva dunajske cerkve, potem ko je pred leti že imela podoben in še večji projekt v postnem času, ko je s svojim postnim prtom Kolektivno srce prekrila ves oltar.

Kot nam je Eva Petrič sporočila z Dunaja, kjer je še vedno, je bila dopoldanska predstavitev zelo uspešna, prijetna in njena Kolektivna korona vrtnica je bila dobro sprejeta. Prišlo je okrog 20 ljudi – toliko je bilo dovoljeno in spričo obvezne distance prostora v delu cerkve, ki je bil namenjen temu dogodku.

Predstavitev je začel sloviti dunajski župnik, upravitelj katedrale Toni Faber, ki je tudi pripravil spremni predstavitveni list s sliko in tekstom. Povedal je, kako je Kolektivna korona vrtnica nastala in kako je takoj, ko je videl sliko, želel, da bi ta vrtnica obiskovalcem katedrale vlivala optimizem v teh časih korona krize. Vesel je, da je Kolektivna korona vrtnica postala kolektivna, z dodatkom čipk, ki so jih v akcji, za katero jih je inspirirala Evina vrtnica, med karanteno naredile kleklarice v Idriji, in kako vrtnica vsebuje tudi številne čipke anonimnih avtorjev, kar vse skupaj kaže, da smo vsi v tej krizi skupaj in moramo biti solidarni. Poudaril je, da je v teh težkih časih še zlasti pomembno podpirati in spodbujati umetnost, saj jo ljudje potrebujejo – v času krize še bolj kot sicer.

(Naj dodam, da je avstrijska vlada 11 tisoč samozaposlenim v kuturi v Avstriji od julija do konca leta dodelila po 1000 evrov mesečnega dodatka spričo nemožnosti ustvarjanja, nastopanja, razstavljanja… oziroma avtorskega delovanja in dobivanja raznih honorarjev).

Nato je govoril Wolfgang Zehetner, Dombaumeister, glavni arhitekt katedrale, ki skrbi za vse dopolnitve in obnove. Poudaril je, da je katedrala nastajala stoletja in še danes njen razvoj ni zaključen – kar dokazuje Kolektivna korona vrtnica, za katero se zdi, kot da je zid nad grobnico cesarja Friderika III. bil zgrajen prav zanjo – tako naravno se to umetniško delo vključuje v ta prostor in ga nadgrajuje, vrača lepoto temu dele katedrale, kjer so bila njena vitražna stekla uničena med zavezniškim bombardiranjem Dunaja ob koncu 2. svetovne vojne, (ko je bila močno poškodvana še Državna opera in v njej kar deset let ni moglo biti predstav, dokler je niso obnovili).

Eva Petrič je nato imela mali performans, na orglah pa je imel improvizirano meditacijo o vrtnici in upanju skladatelj Rupert Huber. Rupert Huber (rojen leta 1967 v Mödlingu v Avstriji ) je avstrijski skladatelj in glasbenik. Leta 1994 je ustanovil Huber Musik za objavljanje lastne glasbe, istega leta pa skupaj z Richardom Dorfmeistrom ustanovil še Tosco kot Dunski elektronski zvok s svojimi posebnimi zvočnimi projekti, s katerimi sodeluje pri opremljanju filmov. Tudi Huberjeva izdaja CD-ja Fuck Dub Remixes iz leta 2006 je nastala v sodelovanju z Dorfmeister.
Huberjeva dela so med drugim naročili pariški Center Pompidou, vsakoletni osrednji dunajski festival Wiener Festwochen in Ars Electronica, svetovni festival v Linzu, s katerim sodeluje od leta 1995. Rupert Huber rad sodeluje v skupnih projektih z drugimi umetniki, med njimi so Michael Nyman, Bill Fontana, Alexander Balanescu, Alvin Curran, Dorfmeister, Kruder, Scanner, Christian Steinhäuser, Gabriel Orozco, Chris Eckman, Antye Greie, Angela Davis, John Zorn, David Byrne, Markus Hinterhäuser, Markus Poschner, prof. Martin Supper, Sam Auinger, z različnimi glasbenimi založniškimi in producentskimi hišami, radijskimi postajami, simfoničnimi orkestri ter drugimi glasbenimi ansambli ter glasbenimi producenti. Živi na Dunaju in v Berlinu .

Eva Petrič z njim načrtuje poseben avtorski umetniški dogodek 23. oktobra v Katedrali v Kinu Šiška v Ljubljani, in sicer dialog skozi projekt Moja umazanija – tvoja umazanija. Seveda, če zaradi krize dogodek ne bo prestavljen.

Marijan Zlobec

Eva Petrič pred katedralo Svetega Štefana
Rdeča vrtnica
Eva Petrič s skadateljem Rupertom Huberjem


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: