Krešimir Golubić z grafitarskim triptihom na Vegovi, s slikami pa v Galeriji Fotografija


Krešimir Golubić, fotografije Marijan Zlobec
Marin Rosić
Protagonisti in portretiranci na Vegovi
Tik pred odprtjem razstave
Marsa iz ženskega benda Tožibabe
Še napis avtorja
Esad Babačić
Marsa
Brane Bitenc

V ljubljanski Galeriji Fotografija so proti večeru odprli prodajno razstavo hrvaškega umetnika / grafitarja Krešimirja Golubića – Leona GSK. Razstavni projekt so organizirali skupaj s TAM-TAMovo Ulično galerijo in Zavodom Urbana Vrana.

Še poprej je v Ulični galeriji TAM-TAM na Vegovi ulici umetnik v živo ustvaril tri dela, ki bodo na ogled do 5. oktobra. Po grafitarskem performansu oziroma predstavitvi nastalih del ali kar triptiha je sledil vodeni ogled po razstavi Golubićevih del v Galeriji Fotografija.

Razstava grafitov podob akterjev punk scene s fotografij različnih avtorjev v predelavi umetnika Krešimirja Golubića je nastala kot projekt, ki je bil na začetku ena od kulturniških žrtev karantene, saj bi se otvoritev morala zgoditi na začetku aprila. Zdaj je, kdo bi si takrat mislil, v svoji sporočilnosti prevajanja in prenašanja delovanja punk akterjev v današnji čas, še bolj aktualen kot pred nekaj meseci.

Ponuja primerjavo današnje družbe z družbeno prelomnimi časi naše preteklosti in postavlja tudi vprašanje, kako se bo mladina odzvala na dogajanje v družbi. Kot se je tista v sedemdesetih letih in bomo priča novemu punku, ali pa si bo izbrala drugo pot?

Krešimir Golubić je prepričan, da še vedno velja Punk’s not Dead. In mi mu pritrjujemo, pravijo v Galeriji Fotografija.

V triptihu je avtor oblikoval nekakšne moderne skorajda stripovske portrete, v katerih bi smeli prepoznati pesnika Esada Babačića, potem Marso iz nekdanje skupine Tožibaba in na koncu še taksista in nekdanjega pevca iz ljubljanske skupine Carina Marina Rosića. V zasedbi so bili Roman Dečman (bobni), Dare Hočevar (baskitara), Barbara Turk in Nada Mihajlović (spremljevalni pevki), Borut Mehle (kitarist) in Marin Rosić (pevec).

Tožibabe so nastale enkrat v začetku osemdesetih. V stalni zasedbi (od začetka do konca) so bile Lidija, Krischka in Marsa. Lidija – soavtorica besedil, aranžmajev in glasbe, prvotno predvsem bobnarka, kasneje pa tudi (in predvsem) basistka. Krischka – soavtorica besedil, aranžmajev in glasbe, predvsem kitaristka in pevka, pa tudi basistka. Marsa – soavtorica besedil, aranžmajev in glasbe, na začetku predvsem basistka in pevka, pa tudi kitaristka, kasneje pa v glavnem bobnarka in pevka, še vedno pa tudi basistka.

Zanimivost njihovega benda je bila, da so se med koncertom na inštrumentih menjavale, tako da je vsaka igrala vsaj po dva – tistega, ki je danemu komadu najbolje sedel prav v tovrstni postavi – tako da je bila to tudi priložnost za totalen event in nekakšna posebnost njihovih nastopov.

Krešimir Golubić – Leon (GSK) se je rodil leta 1973 v Zagrebu. Za grafitarsko umetnost se je začel zanimati sredi osemdesetih, ko so se v Zagrebu pojavila prva takšna dela. Sprej je prvič vzel v roke leta 1987, zares pa se je začel ukvarjati z grafitiranjem leta 1992 po obisku Berlina. S prijateljema je ustanovil eno prvih grafitarskih ekip v Zagrebu – GSK Crew (1993) in prvo grafitarsko revijo na tem koncu Evrope – svetovno znani ZGBKAOS magazine, ki je med letoma 1995 in 2001 izšla sedemkrat.

Poleg grafitarskega ustvarjanja po ulicah Zagreba, Hrvaške in Evrope piše tudi članke za razne tiskane medije in sodeluje v številnih oddajah v elektronskih medijih kot strokovnjak za grafite. Za nameček tudi fotografira grafite in sploh aktivno spremlja grafitarsko sceno.
Redno sodeluje na umetniških festivalih in razstavah, vodi pa tudi delavnice z naslovom Grafiti kot umetnost, ne pa vandalizem.

Pogosto o grafitarski tematiki predava na šolah in pri tem mladim poskuša pokazati, da grafite lahko dojemamo in uporabljamo tudi na pozitivne načine, ne pa le kot izraz uporniške objestnosti.

Leta 2013 je začel ustvarjati s šablonsko tehniko (stencil), ki je značilna za street art oz. postgrafitarsko gibanje. Njegova zadnja dela, ki jih ustvarja tako na ulici kot na platnu, se gibljejo prav v to smer, v motivih pa prevladujejo glasbene zvezde, zasebni portreti, arhitektura in erotika.

V okviru razstave “Punk’s not dead” julija 2019 je v Zagrebu neuradno odprl tudi Pank rock ulico.

Marijan Zlobec


En odgovor na “Krešimir Golubić z grafitarskim triptihom na Vegovi, s slikami pa v Galeriji Fotografija”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: