Današnja tiskovna konferenca Festivala Ljubljana pred drevišnjim koncertom svetovno znanega in priznanega nemškega tenorista Jonasa Kaufmanna na Kongresnem trgu je bila očitno spodbudna za dragega gosta, da je na malo kritične pripombe iz občinstva, da zvečer ne bo pel nobene Wagnerjeve arije, tako ne Tristana, ki ga je sicer koncertno že delno pel, scensko pa ga pripravlja prihodnje leto v Münchnu, kot ne Lohengrina, v katerem je najboljši interpret daleč nazaj v zgodovini opernih produkcij na svetu, skorajda obljubil, da se bo vrnil in pripravil še en večer, v katerem pa bi rad soočil Wagnerja še z Verdijem. Darko Brlek je ob teh njegovih besedah vidno zažarel od veselja in pokimal, češ da se bo to z vesljem organizatorja zares zgodilo.
Jonas Kaufmann, fotografije Marijan Zlobec
Uvodoma se je skorajda opravičeval, da v Ljubljani še ni bil, čeprav je sorazmerno blizu, tako Münchnu kot Dunaju, Trstu…, od koder bi zlahka prišel k nam, a je hkrati nenehno na poti in gostuje povsod. Glede programa koncerta je menil, da je za občinstvo, ki ga še ne poznaš, ali pa za mesto in deželo, kjer še nisi bil, težko pripraviti nekaj določenega. Resda sestaviš program, ki ti najbolj leži, a hkrati moraš misliti tudi na občinstvo in na to, kaj pričakuje od tebe. Ne moreš pa v nek večer vkalupiti programa, ki bi bil samo italijanski, nemški ali francoski.
Jonas Kaufmann in Darko Brlek
Prav tako je spomnil na dejstvo, da je v neki operi oziroma operni predstavi največ nekaj arij; tri, štiri, medtem ko je na samostojnem večeru, kot bo nocoj, teh arij več, celo deset ali dvanajst, in terjajo od nastopajočega solista veliko koncentracijo in izpoved, veliko pripravljenost, da pokažeš ves karakter oseb, ki jih sicer oblikuješ na opernem odru.
Kaufmann je na vrhuncu svoje kariere, ki v mednarodnem okolju traja že kakih petindvajset let in vključuje vse najpomembnejše odre in festivale. Veseli se Tristana, ki ga ima v nekem smislu za pravljično vlogo oziroma je ljubezen z Izoldo nastala v povsem nenavadnem okolju.
Kaj bi lahko pel izmed Wagnerjevih arij oziroma vlog na prihodnjem koncertu v Ljubljani ? Vsekakor Lohengrina in Tristana, pa Siegmunda in Parsifala, tako da smemo pričakovati panoramo vlog, kot bi jih danes na koncertu težko ponudil še kdo drug.
Kaufmann je pohvalil odličen orkester, ki da je za koncert dobro pripravljen in je njegovo kvaliteto prepoznal takoj, tako da je zadoščala kratka vaja.
Gosta Kaufmann in Rieder prihajata na tiskovno konferenco
K hvali Simfonikov RTV Slovenija je svoje misli v nadaljevanju tiskovne konference dodal še dirigent večera Jochen Rieder. Kot dirigent, ki pozna svetovno glasbeno sceno in seveda orkestre, tako kot Kaufmann, je takoj opazil, da je orkester, ki je sicer radijski in ne izvaja oper, z velikim smislom za opero, spremljavo solistov in razume tudi najbolj težke dele posameznih arij, kot bodo tokrat, na primer Puccini. Kot dirigent takoj opazi, ali orkester neke zahtevnejše dele partiture razume in zna zaigrati tako, kot si sam zamišlja. Takoj je opazil pripravljenost in voljo orkestra, da bi se na večernem koncertu kar najbolje izkazal.
Bilo je govora tudi o odprti sceni, koncertu na prostem, vremenu, omejitvah, skratka o okolju, ki je podvrženo vsem možnim spremembam.
Jochen Rieder in Jonas Kaufmann
Kot se je izkazalo, sta tako tenorist kot dirigent bila že obveščena, da sopranistka Ana Netrebko in tenorist Jusif Ejvazov na svojem koncertu nista imela največje sreče z vremenom, čeprav Kaufmann njunih imen ni konkretno omenil, ampak le “koncert prejšnji teden”, a je z upanjem, da ne rečem prepričanjem, da bo zvečer lepše vreme, hkrati napovedal, čeprav ne izrecno, da bo koncert čim boljši.
Zvečer od Jonasa Kaufmanna pričakujemo najboljšo izvedbo arij iz oper Puccinija, Bizeta, Mascagnija, Masseneta in Giordana. Pričakovanje še enega večera z Wagnerjem in Verdijem je tako upravičeno.
Marijan Zlobec