Orkester milanske Scale za slovo od letošnjega 68. Ljubljana Festivala


68. Ljubljana Festival se bo v Cankarjevem domu 30. avgusta sklenil z gostovanjem Filharmoničnega orkestra milanske Scale pod dirigentskim vodstvom Fabia Luisija. Prisluhnili bomo Uverturi Oberon Carla Marie von Webra, Koncertu za klavir in orkester št. 4 v G-duru, op. 58 in Simfoniji št. 6 v F-duru, op. 68 Ludwiga van Beethovna.

1533806946068

Filarmonici della Scala

Filharmonični orkester milanske Scale v svojih vrstah prepleta odlične italijanske in redkejše tuje glasbenike. Leta 1982 ga je ustanovil Claudio Abbado, takratni umetniški vodja Scale, z glasbeniki, da bi razvijali in izvajali simfonični repertoar v kontekstu tradicije milanske Scale. Ustanovil je abonma s po tremi koncerti vsakega programa. Za njim je orkester prevzel Riccardo Muti in ga popeljal na številna gostovanja po svetu, z njim pa je začel tudi sloviti program Koncertov prijateljstva, ki se po dirigentovem sporu s Scalo in njegovem odhodu iz nje, nadaljujejo z drugimi orkestri še danes.

1042458179_0

Najlepša opera

Scala tesno sodeluje s številnimi priznanimi dirigenti in solisti, kot so v zadnjem času Daniel Barenboim, Zubin Mehta, Valerij Gergijev, Riccardo Chaily, ki je sicer glasbeni umetniški vodja Scale. Tokrat pa prihaja v Ljubljano Fabio Luisi. Je glavni dirigent Danskega državnega simfoničnega orkestra ter umetniški vodja Simfoničnega orkestra v Dallasu in Züriške opere.

Luisi se je rodila v Genovi. Obiskoval je konservatorij Nicolò Paganini in bil študent Memi Schiavina. Po diplomi iz študija klavirja je nadaljeval pouk klavirja z Aldom Ciccolinijem in Antoniom Bacchellijem.

aaaaaaaaaaaaaFabio_Luisi_4_©_Pietr83

Fabio Luisi

Luisi je razvil zanimanje za dirigiranje, ko je delal kot klavirski korepetitor, na akademiji v Gradcu pa se je učil dirigiranja pri Milanu Horvatu. Diplomski izpit je imel s Slovensko filharmonijo v Ljubljani. Z našim orkestrom pa je nastopil tudi v Avstriji. Delal je v graški operi kot korepetitor in dirigent. Prvi dirigentski nastop je bil v Italiji leta 1984. Od leta 1990 do 1995 je bil glavni dirigent graškega simfoničnega orkestra. Od leta 1995 do 2000 je bil umetniški vodja in glavni dirigent različnih orkestrov.

Januarja 2004 je bil Luisi imenovan za glavnega dirigenta Državne kapele Dresden in tamkajšnje Semperjeve opere. Obe funkciji je prevzel septembra 2007. Prvotno naj bi Luisi zapustil mesto glavnega dirigenta Staatskapelle Dresden leta 2012, po izteku svoje  pogodbe, vendar je februarja 2010 odstopil z obeh mest v Dresdenu, takoj po poročanju, da je vodstvo Staatskapelle zagotovilo pogodbo z mrežo ZDF za načrtovani televizijski koncert za novoletni večer 2010 s Christianom Thielemannom kot dirigentom, ne da bi se sploh posvetovali z njim kot generalnim glasbenim direktorjem. 

home_2019_001

Milanska Scala

Luisi je v sezoni 2005 do 2013 opravljal funkcijo glavnega dirigenta Dunajskih simfonikov. Leta 2012 je postal generalni glasbeni direktor opere v Zürichu, ki vključuje tudi orkestralno koncertno delo z opernim orkestrom pod imenom Filharmonija Zürich.

V  naslednjih letih je najvišji naslov in funkcijo dosegel kot glavni dirigent Metropolitanske opere v New Yorku. Z MET je začel sodelovati že leta 2005, ko je dirigiral Verdijevega Don Carlosa.

Pianist Alessandro Taverna je zmagovalec številnih klavirskih tekmovanj v Londonu, Minnesoti, Leedsu in Bolzanu. S svojimi interpretacijami navdušuje po vsem svetu.

Mojmir_Sepe_

Koncert ob 90. letnici Mojmirja Sepeta

Ob visokem jubileju enega osrednjih skladateljev slovenske popevke, Mojmirja Sepeta, se Simfonični orkester RTV Slovenija s koncertom na dan po maestrovem rojstnem dnevu klanja Sepetovemu obsežnemu simfoničnemu in ritmo simfoničnemu repertoarju (Pogled z gradu, Poletni nokturno, Frnikule za Franeta, Janžev vrh, Ljubljanske razglednice), njegovi filmski glasbi in nekaj vsem znanim popevkam. Mojmir Sepe se je trajno zapisal v slovensko glasbeno zgodovino z večno lepimi skladbami, ki se nas še danes globoko dotaknejo. Ganljive so pesmi, ki jih je ustvaril s soprogo, eno največjih slovenskih šansonjerk, Majdo Sepe, hudomušno prikupne tiste, ki jih je ustvaril s Franetom Milčinskim Ježkom, če naštejemo samo dva izmed pevcev, s katerimi je Mojmir Sepe tesno sodeloval. Po študiju trobente je med letoma 1949 in 1970 igral v Plesnem orkestru Radia Ljubljana, vmes ustanovil Ansambel Mojmirja Sepeta in posnel eno prvih jazzovskih plošč v Jugoslaviji. Nato je postal urednik za zabavno glasbo na Radiu Ljubljana in bil aktiven tudi kot skladatelj. V šestdesetih in sedemdesetih letih je bil redni dirigent in avtor skladb na Slovenski popevki. Mojmirja Sepeta lahko upravičeno imenujemo za očeta slovenske popevke in šansona.

Simfonični orkester in Big Band RTV Slovenija, Patrik Greblo, dirigent, Eva Hren, vokal, Nina Strnad, vokal, Klemen Golner, klavir, Tomaž Gajšt, krilni rog,

Program: Začnimo z bluesom, Pogled z gradu, Klemen Golner, klavir, Med iskrenimi ljudmi, Nina Strand, vokal, Poletna noč, Nina Strand, vokal, Ko gre tvoja pot od tod, Nina Strnad, vokal, Janžev vrh, Nekoga moraš imeti rad, Tomaž Gajšt, krilni rog
Brez besed, Eva Hren, vokal, Pridi, dala ti bom cvet, Eva Hren, vokal, Frnikule za Franeta, Medved Bojan, Uspavanka za Lano, Črni klavir, Nina Strnad, vokal, Utrinek, Nina Strand, vokal, Ljubljanske razglednice, Klemen Golner, klavir, Jesenska, Eva Hren, vokal, Vzameš me v roke, Eva Hren, vokal, Zemlja pleše, Eva Hren, vokal, Tiho melje mlin spomina. Koncert bo na Kongresnem trgu 8. julija z rezervnim terminom v primeru slabega vremena.

DST_0140 (1600x1067) (1200x800)

Glavni sponzorji 68. Ljubljana Festivala

»Letos je sodelovanje družbe Delo, ki je vrsto let tradicionalni partner in glavni medijski sponzor Festivala Ljubljana, še posebej pomembno. Ponosni smo, da lahko skupaj s Festivalom Ljubljana v prestolnici Slovenije pomagamo obuditi kulturno življenje, ki je bilo zaradi epidemije zelo okrnjeno. Vrhunski umetniški program 68. Ljubljana Festivala bo vrnil vsaj malo življenje v okvire, ki smo jih poznali doslej, in obogatil življenja vseh tistih, ki jim je kultura blizu. Ti so tudi tisti, ki sledijo vsebinam naših medijev v tiskani in tudi elektronski obliki. Z vsebinskim predstavljanjem festivalskih dogodkov lahko Delo ponudi svojim bralcem kakovostne in kulturno bogate vsebine, Festival Ljubljana pa v naših medijih širi svojo prepoznavnost in kulturno ozavešča naše bralce. Naša skupna naloga je zato, da nadgrajujemo kulturno dogajanje v slovenskem prostoru, in z zglednim sodelovanjem že vrsto let uspešno približujemo kulturo širši javnosti. Naše partnerstvo je zato pomembno tudi za vse naše bralce in uporabnike spletnih strani, saj smo skupaj še boljši v ohranjanju in širitvi kulturnega zavedanja v Sloveniji.« (Delo, d. o. o.).

DST_0344 (5) (1600x920) (1200x690)

Predstavitev sponzorjev na tiskovni konferenci

»Ljubljana Festival vsako leto popestri poletno dogajanje v Ljubljani in ustvarja odlična doživetja. Na ta način povezuje goste, umetnike, prebivalce mesta in njegove obiskovalce v bogato kulturno omrežje. Skupaj pa smo povezani tudi z vrhunskimi tehnološkimi storitvami.« (Telekom Slovenije, d. d.).

»Zdaj, bolj kot kdaj koli prej, je pomembno, da imamo vizijo, ki je v prid okolju in ljudem. Ljubljanski festival že 68. leto zapored dokazuje, kako pomemben del življenja predstavlja umetnost na najvišji možni ravni in kako z jasno vizijo premostiti še tako težke ovire, kot je trenutna pandemija. Ponosni smo, da smo soustvarjalci te zgodbe, ki vsako leto navdušuje občinstvo v središču Ljubljane. S podporo projektov, kot je Ljubljana Festival, Petrol vrača družbi in sledi poti, ki jo tlakujejo vrednote, ki na vsakem koraku spremljajo Petrolove zaposlene, delničarje, kupce, dobavitelje in vse ostale deležnike. Vsem Ljubljančankam in Ljubljančanom ter vsem Slovenkam in Slovencem želimo poletje polno kulturnih presežkov, upamo in verjamemo pa, da bo eden najuspešnejših festivalov v tem delu Evrope kmalu dostopen tudi ostalim evropskim udeležencem, ki so do zdaj vedno predstavljali pomemben del občinstva.« (Petrol, d. d.).

DST_0331 (2) (1600x1067) (1200x800) (1)

Darko Brlek

»V Krki se že od ustanovitve zavedamo, da so poleg ustvarjanja dobrih poslovnih rezultatov pomembne še druge stvari, ki ljudem v okolju, v katerem delujemo, omogočajo bolj kakovostno življenje. Svojega poslanstva živeti zdravo življenje ne uresničujemo le s kakovostnimi, varnimi in učinkoviti izdelki in storitvami, temveč nanj gledamo veliko širše. Že vse od začetka se zavedamo, da umetnost prispeva k večji vrednosti življenja in je za kulturo naroda izjemno pomembna. Tako ni naključje, da si vsa leta svojega obstoja prizadevamo tako zaposlenim kot tudi okolju, v katerem delujemo, z raznovrstnimi družbeno-odgovornimi dejavnostmi in kulturno-umetniškimi dogodki lepšati vsakdan. Krka se je v 66 letih utrdila na položaju enega vodilnih generičnih farmacevtskih podjetij v svetu. Naš ugled temelji na kakovostnih izdelkih in poslovni uspešnosti. Obenem pa ne pozabljamo na kulturo, ki je trajni element našega poslovnega razmišljanja. Razumemo jo kot edinstveno simbiozo dela in umetnosti. Zato smo ponosni, da s pokroviteljstvom prireditev Festivala Ljubljana, enega najstarejših in najbolj prepoznavnih festivalov v Evropi, obiskovalcem omogočamo, da si lahko v slovenskem prostoru ogledajo raznovrstne kulturne dogodke. S podporo prireditev izkazujemo pozornost tudi umetnosti in njenim ustvarjalcem, ki s svojim ustvarjanjem bogatijo družbo.« (Krka, d. d.).

»Ljubljana Festival in družba BTC imata nekaj skupnega: ljubezen do umetnosti in do vsega lepega. Podpiramo odločitev organizatorjev, da je vredno to ljubezen negovati tudi v drugačnih časih, v katerih živimo danes. Verjamemo, da bo mednarodni poletni festival ravno zaradi posebnih razmer v letošnjem letu prinesel edinstven utrip v naše poletje in prestolnico. V družbi BTC že vrsto let podpiramo organizacije, dogodke in posameznike, ki so prijatelji umetnosti in želimo biti tudi sami del vrhunskih kulturnih doživetij. Smo zvesti podporniki poletnega festivala; znotraj njegovega vrhunskega programa svetovnega formata se pogosto odločimo za podporo slovenskim glasbenikom, kantavtorjem, ustvarjalcem klasične glasbe, tudi popa in rocka. V letošnjem programu z veseljem podpiramo cikel koncertov sonat Ludwiga van Beethovna v izvedbi talentirane violinistke Lane Trotovšek in španske pianistke Marie Conyigueral. Trije avgustovski večeri v družbi odličnih solistk bodo v nas zagotovo oživili zaupanje v življenje in hvaležnost za vse, kar nam prinaša.« (BTC, d. d.).

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: