Slavni tenorist Jonas Kaufmann na 68. Ljubljana Festivalu


Nadaljujem s predstavitvijo programa 68. Ljubljana Festivala, kot je bil predstavljen na pravzaprav prvi tiskovni konferenci po zimskem festivalu. Malokdo pa pomisli, koliko dela je potekalo mimo javnosti; odpoved Slovenskih glasbenih dnevov, mednarodnega muzikološkega simpozija, nadaljevanja cikla Mladi virtuozi, organizacija video koncertov in arhivskih dogodkov na Festival Online, začetek odpovedi gostovanj na 68. Ljubljana Festivalu (Kitajci, Rusi), nenehne skrbi, prilagajanja in spreminjanja ter dopolnjevanja programa.

658511_v9_ba

Nemški tenorist Jonas Kaufmann, foto spletna stran

Na srečo so dolgoletne mednarodne izkušnje in povezanost z mednarodnimi festivali Darku Brleku šle na roko. Upajmo le, da se bodo razmere do začetka julija, zlasti pa avgusta zdravstveno toliko popravile, da v dvoranah ali na koncertih na prostem ne bo več potrebna dvometrska varnostna razdalja med ljudmi. Vendar je tedaj turistična sezona z množico mednarodnih potovanj in se zdravstvene razmere lahko čez noč poslabšajo in spremenijo.

Nessun dorma iz Puccinijeve opere Turandot

Brez mednarodnega premikanja ljudi pandemije novega koronavirusa ne bi bilo, tako pa je segel že v 213 držav, kolonij, eksterialnih območij, otokov… Upati je, da k nam ne bodo prišli bolni ali okuženi, a izkušnje iz sveta kažejo, da zanesljivosti ni bilo doslej nikjer, razen menda v Severni Koreji in v še nekaj afriških državah.

95124863_879290595830998_1135697380079828992_o

Tenorist Jonas Kaufmann ima veliko mednarodno publiciteto

Tak uvod, ki je povsem nenavaden, je morda potreben, ker nihče v resnici ne ve, kaj še bo. Razmere pa kažejo na nenavadno moč in optimizem, pozitivna prizadevanja mednarodne kulturne in umetniške skupnosti, Mednarodnega združenja glasbenih festivalov, posameznih organizatorjev, nastopajočih, ki si želijo stika s poslušalci in gledalci.

Lohengrin v milanski Scali

V odsotnosti kulturnega delovanja javnih zavodov v zadnjih mesecih in s tem blokado velikega dela kulturne sfere, ponuja 68. Ljubljana Festival morda celo več kot so sicer bila programsko bogata poletja v zadnjem obdobju, sam bi rekel od leta 1997, ko je imela Ljubljana Mesec evropske kulture in so k nam prišli tako tenorist Luciano Pavarotti kot dirigent Carlos Kleiber in prvič še dirigent Valerij Gergijev s koncertno izvedbo opere Jevgenij Onjegin P. I. Čajkovskega.

https://www.youtube.com/watch?v=MdrGSdpahP0

Parsifal v Münchnu

Tenorist Jonas Kaufmann na Kongresnem trgu 26. avgusta

Jonas Kaufmann, vsestranski nemški operni umetnik, ki očara občinstvo z intenzivnostjo, čustvenostjo in lepoto svojega petja, se bo v avgustu predstavil na 68. Ljubljana Festivalu. Prodoren glas svetovni priznanega tenorista bo spremljal Simfonični orkester RTV Slovenije pod taktirko Jochena Riederja. Kaufmann redno nastopa z nekaterimi vodilnimi dirigenti in orkestri po svetu, vključno z Berlinsko filharmonijo in sirom Simonom Rattlom. S svojimi nastopi je ustvaril obsežno diskografijo in video posnetke, na repertoarju gostovanj na svetovnih opernih odrih (Milano, München, Berlin, London, Hamburg, Pariz, New York) in festivalih (Bayreuth, Salzburg) pa je mogoče najti najodmevnejše tenorske vloge.

JONAS_KAUFMANN_VIENA_PORTADA_baja (1)

Album o dunajski opereti

Profesionalno pot je začel v državnem gledališču v Saarbrücknu, kmalu potem začel gostovati v nemških opernih hišah, med njimi v Stuttgartu in Hamburgu, sledilo je osvajanje svetovnih opernih odrov. Na znamenitem Salzburškem festivalu je tako debitiral leta 1999 v Busonijevem Doktorju Faustu. V sezoni 2006/2007 je v Covent Gardnu v Londonu navduševal kot Don Jose v Bizetovi Carmen, leto pozneje pa kot Alfredo v Verdijevi Traviati ter lani spomladi v Verdijevi Moči usode z Ano Netrebko.

anna-trebecko-01042019 (2)

Jonas Kaufmann in Ana Netrebko v Moči usode v Covent Gardnu

Med drugim je pel Lohengrina na Wagnerjevem Festivalu v Bayreuthu leta 2010, potem pa še v milanski Scali. Znamenita je še njegova interpretacija Wagnerjevega Parsifala. Na festivalu v Salzburgu je nastopil še v Beethovnovem Fideliu. Med zadnjimi posnetki je Verdijev Otello, ki ga je posnel v Rimu z dirigentom Antoniom Pappanom in orkestrom ter zborom Akademije Svete Cecilije. Marca letos je postal častni doktor glasbe Kraljevega glasbenega kolidža v Londonu.

71fbRvaZmIL._SL1400_

Veristične arije

Lani je imel ob izidu albuma Wien s posnetki najlepših arij iz operet (Vesela vdova, Dunajska kri, Netopir…) obsežno koncertno turnejo, ki je trajala več mesecev, še v letošnji januar, potem pa jo je spričo pandemije prekinil. Lani decembra je dočakal še dokumentarni film Jonas Kaufmann – Mein Wien. Prav tako lani jeseni je v Bavarski državni operi v Münchnu nastopil v Korngoldovi operi Mrtvo mesto pod dirigentskim vodstvom Kirila Petrenka. Še poprej je gostoval v Avstraliji in nastopil v koncertni izvedbi Giordanove opere Andrea Chenier.

Album Artwork

Zadnji posnetek Otella

Jonas Kaufmann veliko nastopa še koncertno, na večerih samospevov, koncertih z orkestrom (Mahler – Pesem o zemlji), dobrodelnih koncertih in prireditvah. Ko poje dobrodelno, sam odloči, komu gre denar in to z odra pove. Iz zasebnega življenja je znano, da ima z dvema ženama štiri otroke. (Kongresni trg, 26. avgusta).

Nastop v dunajski Koncertni hiši

Nežni toni klavirja pod prsti ruske pianistke

Pianistka Violetta Egorova je v svoji glasbeni karieri nastopila na številnih mednarodnih odrih. Je stalna gostja orkestrov, kot so Državni akademski orkester Rusije, Moskovski državni simfonični orkester, Komorni orkester Kremelj, Orkester mednarodnega festivala Pianistini, Filharmonični orkester Georgea Enescuja, nominirana je bila tudi za nagrado ICMA 2015, mednarodno nagrado za klasično glasbo. Je ambasadorka ohranjanja in spoštovanja ruske klasične glasbene tradicije, profesorica Sicilijanske klavirske akademije in Akademije Rahmaninov, ustanoviteljica mednarodne nagrade Sergeja Rahmaninova ter umetniška direktorica moskovskega mednarodnega festivala ConcertFest. (24. julija, Viteška dvorana)

Ansambel Goffriller

Ansambel Goffriller je ustanovil pianist Epifanio Comis, ki je k sodelovanju povabil koncertante, zaposlene kot docente na Glasbenem inštitutu Vincenzo Bellini v Catanii (Sicilija). Ansambel spleta umetnost pristne godalne liričnosti in klavirskega barvnega spektra v idealno partnerstvo, ki v polnosti izraža vse najfinejše zvočne posebnosti takšne komorne zasedbe. Njegovo odličnost zagotavljajo izkušeni glasbeniki, nagrajenci domačih in mednarodnih tekmovanj, ki prihajajo z najuglednejših italijanskih akademij, kot sta Chigiana v Sieni in Akademija v Cremoni, in so aktivni v najpomembnejših simfoničnih ter komornih ansamblih Italije. Prožnost komorne zasedbe omogoča poustvarjanje raznolikega repertoarja od baroka do glasbe 20. stoletja. Ansambel vzdržuje tesne stike s sodobnimi skladatelji, ki jih spodbuja k pisanju novih, njemu posvečenih skladb, ustvarjenih z naklonjenostjo njegovemu prepoznavnemu subtilno-poetskemu interpretativnemu tonu. (31. julija, Viteška dvorana)

Komorni orkester Anima Musicae

Komorni orkester Anima Musicae so leta 2010 ustanovili najboljši študenti Glasbene akademije v Budimpešti na pobudo violinista Lászla G. Horvátha. Orkester redno nastopa na uglednih odrih, kot so Lisztova akademija v Budimpešti, palača Festetics, koncertna hiša Musikverein na Dunaju in Marmorna dvorana Madžarskega radia. Prejeli so številne nagrade, mednarodno prepoznavni so postali predvsem z zmago na 5. mednarodnem glasbenem festivalu Summa Cum Laude v dunajskem Musikvereinu leta 2011 in nato z zmagami na madžarskih tekmovanjih ter v Parizu. Anima Musicae je prvi glasbeni ansambel, ki je leta 2012 osvojil madžarsko nagrado junior prima. Leto kasneje so začeli organizirati delavnico sodobne glasbe, ki s pomočjo zanimivih razprav omogoča dostopnost in razumljivost občinstvu ter spodbuja priljubljenost tega žanra.(5. avgusta, Viteška dvorana)

Kvartet Aïghetta

Kvartet Aïghetta že več kot tri desetletja navdušuje poslušalce po svetu z eklektičnimi koncertnimi programi, ki presegajo žanrske meje. Kvartet je debitiral leta 1982 z izvedbo Koncerta za štiri kitare Andaluz Joaquina Rodriga s Filharmoničnim orkestrom iz Monte Carla. Sledila je obsežna evropska turneja, na kateri so utrdili svoj sloves zasedbe z inovativnim, očarljivim zvokom in uravnoteženimi glasovi, ki zvenijo kot eden. Tokrat se bodo predstavili s programom, ki bo vključeval skladbe manj znanih avtorjev, kot je italijanski skladatelj zgodnjega 19. stoletja Ferdinand Carulli, priredbe odlomkov iz Rossinijevega Seviljskega brivca, Bizetove Carmen in Opere za tri groše avantgardista dvajsetih let Kurta Weilla. Program bodo dopolnjevale izvirne skladbe, ki jih člani Aïghette v zadnjih letih vse pogosteje ustvarjajo in so pod vplivi jazza, flamenka, tanga in klasične glasbe. (10. avgusta, Viteška dvorana)

(se nadaljuje)

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja