50. Teden slovenske drame bo odprl Škofjeloški pasijon


Znan je izbor predstav za jubilejni 50. Teden slovenske drame v Kranju. Petdeseto izvedbo festivala, ki se bo začel 27. marca in bo predvidoma trajal do 5 aprila, bo odprl Škofjeloški pasijon patra Romualda v režiji Jerneja Lorencija.

marko-sosic.jpg

Programski selektor 50. Tedna slovenske drame Marko Sosič, foto ForumTomizza.com

V Prešernovem gledališču Kranj so že sredi priprav na 50. Teden slovenske drame, ki se bo v Prešernovem mestu zdaj že tradicionalno začel na svetovni dan gledališča, 27. marca, z odprtjem in podelitvijo nagrad Združenja dramskih umetnikov Slovenije ter bo predvidoma trajal do 5. aprila. Teden slovenske drame je že od svojega začetka osrednji festival uprizoritev, nastalih po slovenskih dramskih besedilih. Prešernovo gledališče ga organizira s podporo Ministrstva za kulturo in Mestne občine Kranj.

Festival spodbuja uprizarjanje nacionalne dramatike, njeno ustvarjanje in predstavljanje ter uprizarjanje slovenskih gledaliških del v tujini. Pri tem sodeluje s slovenskimi in tujimi gledališči ter z drugimi ustanovami, pomemben prispevek k spodbujanju uprizarjanja in nastajanja slovenske dramatike pa predstavljajo tudi vsakoletne festivalske delavnice dramskega pisanja in bralne uprizoritve za nagrado Slavka Gruma nominiranih dram, ki jih Prešernovo gledališče Kranj v okviru Dnevov nominirancev zadnja leta pripravlja v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom (SLOGI) ter Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo.

Selektor 50. Tedna slovenske drame, režiser Marko Sosič, si je za jubilejno izvedbo festivala ogledal 48 predstav, ki so bile premierno uprizorjene leta 2019 v produkciji tako institucionalnih kot tudi drugih gledaliških hiš in ustanov.

»Letošnje predstave, ki sem jih uvrstil v tekmovalni in spremljevalni program, so tako s tematskega kot tudi z estetskega vidika precej različne, po mojem mnenju pa jih vendarle povezujejo teme, ki se dotikajo temeljnih vprašanj človekovega bivanja. Od preizpraševanja krivde do odgovornosti oziroma neodgovornosti posameznika do sočloveka in družbe, odgovornost družbe do posameznika, razpad družine kot prispodoba razpada samega naroda, nesmisel izdajstev in maščevanj, veliko je vprašanj, ki se odpirajo na temo ljubezni in erosa, ženskega vprašanja pa tudi na temo neizrekljive samote in samotnosti, iskanja lastnega obraza, človekovega cinizma ter mnogoterih eksistenčnih in eksistencialnih vprašanj, ki jih človeku postavlja sodobni družbeni ustroj, ki mu prepogostoma izničuje dostojanstvo in pred katerim je človek skoraj vselej nemočen.

Sicer pa se je v meni v dveh letih utrdila misel, da slovenski teater ostaja na visoki estetski ravni, v njem pa si tudi igralci, avtorji in režiserji mlajše generacije suvereno utirajo pot.

Ob tem mi dovolite še kratko misel: zato, da bi se jubilejna 50. izvedba Tedna slovenske drame v popolnosti osmislila, bi si želel, da vodstva gledališč, ki bodo sodelovala na festivalu, storijo vse, da se predstave tako v tekmovalnem kot tudi v spremljevalnem programu odigrajo tu, kjer ima festival svoj domicil, v Prešernovem gledališču in na lokacijah, za katere se bo organizator dogovoril s posameznimi gledališkimi hišami ali skupinami.

Pred razgrnitvijo programa ter ob zaključku svojega mandata izražam zahvalo vodstvu Prešernovega gledališča za ponovno izkušnjo, izkazano zaupanje in bližino, saj je samotno delo selektorja kdaj pa kdaj vendarle potrebovalo logistično podporo. Ravno tako se zahvaljujem vsem gledališkim hišam in skupinam, ki so vselej poskrbele za nemoteno opravljanje moje naloge, in ne nazadnje tudi vam novinarjem, ki iz leta v leto sledite festivalu in o njem poročate. «

Marko Sosič

pisatelj in režiser,

selektor Tedna slovenske drame 2020

Po selektorjevem izboru se bo za glavno festivalsko nagrado v tekmovalnem delu programa potegovalo sedem predstav, v spremljevalnem programu pa pet.

Direktorica Prešernovega gledališča, Mirjam Drnovšček, je uvodoma izpostavila dejstvo, da Prešernovo gledališče Kranj ni le organizator Tedna slovenske drame, ampak tudi spodbujevalec promocije slovenske dramatike doma in v tujini. Njihova prizadevanja za večjo prepoznavnost slovenske dramatike so letos obrodila sadove, saj jim je uspelo pridobiti sredstva Ustvarjalna Evropa (Creative Europe), s pomočjo katerih bodo v angleščino prevedli sedem dramskih del Ivana Cankarja, na letošnjem festivalu pa bodo organizirali tudi mednarodni simpozij na temo promocije dramatike znotraj in zunaj nacionalnih meja.

Direktorica je še posebej opozorila na spremembe pravilnika Tedna slovenske drame. Tako se nagradi Slavka Gruma, nagradi za mladega dramatika, Šeligovi nagradi, nagradi občinstva ter Grün-Filipičevem priznanju, pridružujejo še nagradi za najboljšo igralko in igralca ter posebna nagrada po presoji žirije.

Letošnjo žirijo za Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo festivala bodo sestavljali režiser Karpo Godina, dramaturginja Diana Koloini in dramaturginja ter dramatičarka Viktoria Rangelova, žirijo za nagrado Slavka Gruma in nagrado za mladega dramatika pa kritik in teatrolog Matej Bogataj (predsednik), teatrologinja Amelia Kraigher ter dramatik, prevajalec in lektor Srečko Fišer.

Posebno mesto jubilejnega festivala bo namenjeno pregledni razstavi o zgodovini festivala, ki jo pripravljajo v sodelovanju z Gorenjskim muzejem, Slovenskim gledališkim inštitutom ter Radiem Slovenija. Razstavo bo pospremil tudi pregledni katalog. Med številnimi dogodki v dodatnem programu je omenila še mednarodni simpozij o promociji slovenske dramatike doma in v tujini.

Osrednje dogajanje bo tudi letos spremljal bogat dodatni program z okroglimi mizami in predstavitvami knjig. Dramaturginja in vodja umetniškega oddelka Prešernovega gledališča Marinka Poštrak je povedala, da so se v okviru priprav na 50. Teden slovenske drame že dogovorili o rezidenčni delavnici dramskega pisanja »Jenkova soba«, ki jo bo letos vodila svetovno znana hrvaška dramatičarka Tena Štivičić in bo namenjena štirim izbranim mladim dramatikom ali dramatičarkam. Delavnico, ki ima petnajstletno tradicijo, v takšni obliki pripravljajo že drugo leto zapored v sodelovanju z Layerjevo hišo Kranj, Javnim skladom RS za kulturne dejavnosti, Zavodom za turizem in kulturo Kranj ter Društvom Krik.

Ob posebni priložnosti 50. obletnice Tedna slovenske drame pripravljajo v sodelovanju z Ustanovo Fundacijo Rudi Šeligo še Simpozij o magičnem gledališču Rudija Šeliga, ki se ga bodo udeležili priznani slovenski gledališki ustvarjalci, teoretiki in teatrologi: režiser in izr. prof. Janez Pipan, antropologinja dr. Svetlana Slapšak, dramaturginja Eva Kraševec, literarni komparativist in slovenist Andraž Gombač, filozofinja in urednica dr. Ignacija J. Fridl, režiser in scenograf Dorian Šilec Petek, dramaturg in izr. prof. dr. Tomaž Toporišič, dramaturginja dr. Anja Bajda Gorela ter dramaturginja Vilma Štritof.

Ob koncu novinarske konference sta se direktorica Prešernovega gledališča Mirjam Drnovšček in umetniška vodja Marinka Poštrak zahvalili Marku Sosiču za uspešen zaključek njegovega dvoletnega mandata v vlogi selektorja. Prihodnji dve leti bo selektorsko mesto zasedel dramaturg Andrej Jaklič. (Po tiskovnem sporočilu)

Tekmovalni program:

Simona Semenič: TO JABOLKO, ZLATO, režija Primož Ekart

Zavod Imaginarni, koproducenti Cankarjev dom, SNG Drama Ljubljana in Mestno gledališče ljubljansko

Neda R. Bric: DR. PREŠEREN, režija Neda R. Bric

Prešernovo gledališče Kranj

Dane Zajc: GRMAČE, režija Nina Rajić Kranjac

Drama SNG Maribor, koprodukcija s Konservatorijem za glasbo in balet Maribor

Avtorski projekt POGOVORI O LJUBEZNI, režija Jernej Lorenci

SNG Drama Ljubljana, Kraljevo gledališče Zetski dom na Cetinju (Črna gora)

Slavoj Žižek: ANTIGONA, režija Angela Richter

Hrvaško narodno gledališče v Zagrebu (Hrvaška)

Andrej Rozman – Roza: BAAL, režija Vito Taufer

Slovensko mladinsko gledališče

Katarina Morano, Žiga Divjak: SEDEM DNI, režija Žiga Divjak

Mestno gledališče ljubljansko

Spremljevalni program:

Nejc Gazvoda: MOSTOVI IN BOGOVI, režija Aleksandar Popovski

Drama SNG Maribor

Varja Hrvatin: VSE SE JE ZAČELO Z GOLAŽEM IZ ZAJČKOV, režija Eva Kokalj

Produkcija: Društvo KUD Krik, koprodukcija: JSKD v sodelovanju z Novo pošto

Po motivih Marka Breclja in Marka Mlačnika: BIOKOZMIZEM::IZREKA, režija Dragan Živadinov

Zavod Delak

Iztok Mlakar: TUTOŠOMATO, režija Vito Taufer

SNG Nova Gorica, Gledališče Koper

Vinko Möderndorfer: LEP DAN ZA UMRET, režija Mikhail Zayets

Dramsko gledališče iz Novorusiska (Rusija)

file:///C:/Users/PC/Downloads/Pravilnik%20TSD%202019%20-%20sprejet%20na%20skupni%20seji%201.%2010.%202019%20(1).pdf

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja