Ana Netrebko bo Scarpio brez usmiljenja zaklala


Čez nekaj dni, 7. decembra, se bo v Milanu začela nova operna sezona v Scali, verjetno najlepšem opernem gledališču na svetu. Uvod v sezono bo Puccinijeva Tosca in že četrtič bo kot najslavnejša solistka na začetku sezone nastopila Ana Netrebko, tokrat v vlogi Tosce v Puccinijevi operi, s katero je ruska sopranistka že briljirala na odru Metropolitanske opere v New Yorku, prihodnje poletje pa napoveduje štiri predstave še na Salzburških slavnostnih igrah.

78234740_10159193500347627_8402427551196119040_n.jpg

Ana Netrebko kot Tosca, foto njen FB profil

Če je na odru MET ob njej pel Cavaradossija njen mož Yusif Eyvazov, in se bo to ponovilo še v Salzburgu, pa vodstvo Scale na čelu z intendatom Alexandrom Pereiro in dirigentom Riccardom Chaillyjem takih družinskih vezi na opernem odru ni želelo. Ko sta mož in žena iz realnega življenja skupaj na opernem odru, se vedno pojavijo številna vprašanja in morda celo problemi. Za Scalo tenorist ni dovolj dober ali dovolj odličen, za MET je pač bil in tudi Salzburg ne bo imel druge izbire. Toda zakaj bi moral poslušati nekoga, za katerega vem, da ni najboljši ? Ker je mož najboljše solistke? Jasno, da je za Ano Netrebko to najboljša “rešitev”, vprašanje pa je, ali je občinstvo ob tem navdušeno.

Ana 051_K61A5438.jpg

Ana Netrebko na vajah v Scali, foto Teatro alla Scala/Brescia/Amisano

Spominjam se še časov, ko v Scali na Ano Netrebko še niso niti pomislili, da bi jo povabili, ko je bila v Salzburgu že slavna. Bil sem poleg, ko jo je nekdo vprašal, zakaj ne nastopa v Scali. Odgovorila mu je, da je še niso povabili. No, kot rečeno, je doslej pela na otvoritvenih predstavah že v Andrea Chénier, Giovanna d’Arco in Don Giovanni, Tosca bo četrta.

Ana 1 089_K61A5643.jpg

V intervjuju za milanski dnevnik Il corriere della sera je med drugim povedala, da ji vloga Tosce na začetku, ko je nastopala na odru MET v New Yorku, ni bila všeč; zdela se ji je preveč histerična in čez mejo ali čez črto, hkrati pa preveč diva in polna klišejev. Tu nastopi problem, ali na odru ne izpade celo smešna. Potem pa je opazila, da je z naraščanjem števila predstav in nastopov vlogo začela ceniti: Tosca je sicer diva, ampak tudi ženska; ljubosumna in posesivna, tako kot vsi, ki zares ljubijo. “Če bi Yusif gledal kakšno drugo žensko, ne bi dobro končal!” (Ob tem je povedala, da bo njen mož 8. decembra v MET nastopil v Pikovi dami in da mu to dovoljuje; res pa je, da je tam Herman v ljubezni poražen in do kakšnih poljubljanj na odru ne pride).

Atto 1 127_K65A6381 ph Brescia e Amisano.jpg

Prvo dejanje Tosce

Netrebko je povedala, da se seveda z možem na odru, ko poje on Cavaradossija, poljubljata zares, s tenoristom Francescom Melijem v Scali pa ne bo šlo tako “zares”. Ali bo občinstvo ta “manjko” opazilo, pa je še odprto. Vsekakor je vsakokratni nastop v Scali na začetku nove sezone, ko pridejo vsi, ki želijo, da jih mediji opazijo in za to plačajo letos že 2500 evrov za vstopnico v parterju in prvih vrstah lož, za stojišče v šestem nadstropju nad ložami pa le 200, največ v evropski operni kulturi. Žal so mediji popolnoma v funkciji poročanja o tem, koga so opazili v dvorani, s kom je kdo bil in kako je bil oblečen. Tedniki objavljajo po 24 strani in 50 slik, večkrat pa pozabijo omeniti, katera opera je bila na sporedu.

Tosca 2 atto (Meli e Salsi) 183 ph Brescia e Amisano.jpg

Prizor iz drugega dejanja Tosce: Meli (Cavaradossi) in Salsi (Scarpia)

Ana Netrebko je očitno pregledala in preposlušala vse arhivske posnetke Tosce, a izbrala le malo pevk, ki so jo prepričale; pravzaprav le Maria Callas in Raina Kabaivanska, ki pa je zanjo pravi model. (Kabaivansko sem nekoč videl v veronski areni in moram, reči, da je bila res prava dama). Netrebko poudarja dva posnetka Kabaivanske, bolgarske sopranistke, tako s Pavarottijem kot z Domingom.

Ana 2 097_K61A5697.jpg

O sedanji postavitvi Tosce v režiji Davidea Livermorea je Ana Netrebko povedala, da je precej “filmska”, s čimer poudarja Puccinija kot izumitelja glasbenega jezika, povezanega s filmom. To bo Tosca podobna trilerju, spektaklu, sodobna, realistična, s spremembami perspektiv in scen.

O samem karakterju Tosce pa je Ana Netrebko ugotovila, da je tako močna kot šibka ženska. Tosca je za ljubezen pripravljena narediti vse: izdati, ubijati in umreti. Ta prizor bo v Scali zelo realističen in močan.
Bo Ana Netrebko na odru Scale zaklala Scarpio (Luca Salsi) še huje kot ga je Maria Callas v Parizu ?
Katera je večja hudičevka ali luciferka ?

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja