Prenova Usnjarske ulice v Ljubljani, ki povezuje preko Žitnega mostu celotne Poljane z Ilirsko do Metelkove ter Avtobusne in Železniške postaje, se bliža koncu, s tem pa postaja vsem jasno, da je arhitekt Jurij Kobe (ATELJERarhitekti) ubral povsem drugačno obnovo, kot je ulica, resda kratka, izgledala poprej.
Več kot očitno je arhitektovo prilagajanje potrebam bližnjega bifeja, ki meji na Usnjarsko ulico in bo z več za njihove potrebe pridobljenimi terasami utegnil pridobiti lep kos javnega prostora za svoje potrebe, kar bi pomenilo, da se bo gostinska dejavnost neposredno preselila na ulico oziroma en opazen ali velik del, česar poprej ni bilo niti v sanjah.
Arhitekt Jurij Kobe, kot ga je predstavil delovodja kot odgovornega za ta projekt, nikakor ni upošteval pravice občanov, da imajo Usnjarsko ulico v celoti zase, kot je bilo pred obnovo, kar seveda vedo vsi mimoidoči, ampak je zasnoval “trojno podobo” ulice; najprej terasasto, potem terasasto z rahlim naklonom in najmanj za že na prvi pogled nesprejemljivo in neprilagodljivo potko za vse invalide, starejše, ki težko hodijo po stopnicah, potnike s kovčki na kolescih, gibalno ovirane, na invalidskih vozičkih in s spremljevalcem…Vse je tako, da je v večini prehod otežen z bistveno višjimi stopnicami, kot so bile precej nizke poprej, pot pa je bila malo naklonjena, sedaj pa jo do vrha otežuje blizu kar dvajset stopnic, da se že ob pogledu na ta Kobetov “podvig” zmraziš.
Kakšna je sprega podžupana in mestnega arhitekta ter nekaterih arhitekturnih birojev v Ljubljani, med katere spada tudi Jurij Kobe, kot ustanovitelj omenjenega biroja, vemo že zelo dolgo. Govori se o strahotni korupciji in seveda zelo dragih projektih.
Kako je možno, da je obnova poročne dvorane na Ljubljanskem gradu stala poldrugi milijon evrov, pristanišče za barke v Trnovskem pristanu na Špici nad tri milijone, prenova Plečnikove hiše krepko čez dva milijona, spomenik žrtvam vseh vojn na Kongresnem trgu neznano koliko; od 1, 2 milijona navzgor, brv čez Ljubljanico okrog 800 tisoč…
Kdo je vse te račune, stroške, ocene gradbenih in drugih storitev nadziral ? Kdo je bedel na dragimi uvozi tlakov in kamnov iz tujine, kam so odpeljali poprejšnje, kdo jih je dobil in za kakšno ceno…?
Kakšne so pogodbe glede izvedbenih rokov ? Kot smo videli, so prenovo Prešernovega trga delali več mesecev, sedaj se z Usnjarsko ulico ukvarjajo že dober mesec, z obnovo Trubarjeve so začeli že 25. februarja.
“V okviru prenove bomo prenovili tudi priključne ulice, in sicer Obrežno stezo, ulico Za čreslom ter Prečno, Kastelčevo, Znamenjsko, Usnjarsko ter Vidovdansko ulico.
Projekt prenove so pripravili v biroju ATELIERarhitekti, kjer poudarjajo, da gre za zelo zahtevno prenovo. Iz tega razloga smo s potekom in obsegom prenove v septembru 2018 seznanili tamkajšnje stanovalce ter lastnike in najemnike poslovnih prostorov.”
Če pogledamo obnovo Usnjarske ulice, ni prostora na njej za kolesarje, razen če kolesar dvigne svoje kolo in ga na ramenih odnese ali na vrh na Trdinovo ali od tam na Petkovškovo nabrežje. Še huje bo za vozičke z dojenčki. In berem.
“Ureditev kolesarskih in peš površin sodi v projekt ureditve kolesarske mreže v MOL, ki bo podprt z mehanizmom CTN, ki ga delno financirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) in Republika Slovenija (RS).
Za projekt prenove Trubarjeve ulice je bil prav izbran KPL, dela pa bo izvajal s podjetjem Nigrado.”
Projekt se bo menda končal maja 2020.
Kdo je skrivnostni in neidentificirani KPL ? Kot med drugim berem v Delu, je “KPL dokončno pristal v rokah novega lastnika, gradbenega podjetja MG Mind iz Republike srbske. Delnice so bile namreč pri Centralni klirinško-depotni družbi (KDD) že prepisane s CPL v stečaju na novega lastnika, je potrdil stečajni upravitelj CPL Veljko Jan. Nov direktor ljubljanskega koncesionarja KPL je Marko Miletić.
Marko Miletić prihaja iz Mrkonjić grada, kraja v Republiki srbski, iz kjer je tudi novi lastnik ljubljanskega koncesionarja, to je gradbeno podjetje MG Mind Mladena Milanovića. Miletić je na vrhu KPL zamenjal Damjana Stanka, ki ostaja direktor Tovarne asfalta Črnuče (Tač). V tej ima KPL 25-odstotni delež, tričetrtinski delež pa ima še vedno v lasti CPL v stečaju. Na vprašanje o prodaji poslovnega deleža v Taču, je stečajni upravitelj CPL Veljko Jan odgovoril, da trenutno pridobivajo cenitev…”
Marijan Zlobec
En odgovor na “Zakaj je Jurij Kobe uničil Usnjarsko ulico ?”
Se strinjam, Kobe uničuje Lj!! Vsi mostovi, ki jih je naredil so grdi. Pa če pustimo estetiko ob strani, saj imajo vsake oči svojega malarja, so tudi neuporabni. Vsi so NEPRILAGOJENI za kolesarje, invalidske vozičke in otroške vozičke. Streliška brv z dvigalom za kolo?? In to v času, ko se LJ hvali, da smo bili zelena prestolnica… Resno? In Mesarski most??? Zaletavanje vseh s koleščki s tistimi, ki iščejo senco pod topoli, da stekla niti ne omenim. Zakaj, da ni dober? Pa kako je lahko dobro, če je pol leta prekrito?! KATASTROFA. In iz tega je prišel Rok Žnidaršič z debilno ureditvijo Gosposvetske in …moj bog… 2 LOČENIMA stebroma sprave…. za milijone. Bruham!