Ta teden je in še bo za ljubitelje klasične glasbe in baleta “peklenski”. Po sinočnjem odmevnem nastopu primabalerine Bolšoj Teatra Svetlane Zaharove s prijatelji v razprodani Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, se nocoj obeta prav tako vrhunski dogodek z gostovanjem kitajskega simfoničnega orkestra iz Shenzhena pod dirigentskim vodstvom Daya Lina.
Simfonični orkester iz Shenzhena, foto Festival Ljubljana
Kitajska glasbena kultura je v Evropi vse bolj prepoznavna, še posebej nekateri njeni segmenti, kot je Pekinška opera kot posebna zvrst, pa tudi Pekinška opera kot ansambel, ki doma kraljuje v novo zgrajenem kulturnem centru, o kakršnih Evropa lahko samo sanja. Na Kitajskem menda v tem trenutku gradijo sto koncertnih dvoran in klasična glasba postaja vse bolj popularna. Ali je k temu prispeval najslavnejši kitajski pianist na svetu Lang Lang, je težko reči, vsekakor pa je njegova afirmativna funkcija po svetu neizmerna.
Dirigent Daye Lin
V Ljubljani se med drugim spominjamo ne le nastopa Lang Langa, ampak gostovanja slavnega skladatelja Tan Duna, ki je odprl 63. Ljubljana Festival s koncertom na Kongresnem trgu.
Tan Dun in Lana Trotovšek v Križankah, foto Marijan Zlobec
Vse več kitajskih ansamblov, solistov, dirigentov, orkestrov, oper pa v zadnjem obdobju gostuje tudi na Ljubljana Festivalu. Darko Brlek je kot umetniški vodja in direktor Festivala Ljubljana ter tri mandate voditelj Evropskega združenja glasbenih festivalov hitro opazil možnosti in željo po tesnejšem sodelovanju ter kulturni izmenjavi s Kitajci. To bo v prihodnjih letih pripeljalo do še več naših gostovanj na Kitajskem, kjer je nazadnje nastopila violinistka Lana Trotovšek. Že dvakrat pa je na Kitajskem gostovala Slovenska filharmonija, najprej leta 2016 v mestu Nanjing, decembra 2017 pa kar v Pekingu.
Aldo Kumar v Pekingu, foto FB
SF je v dva različna koncertna programa uvrstila tudi deli Spomin Slavka Avsenika v orkestraciji Bojana Adamiča in Zgradil je lepi vrt Alda Kumarja. Skladatelj je odpotoval v Peking in se občinstvo po izvedbi svoje kompozicije na odru Nacionalnega centra performativnih umetnosti predstavil, seveda ob toplih aplavzih Kitajcev.
Nacionalni center performativnih umetnosti v Pekingu
Jiapeng Nie na 65. Ljubljana Festivalu v Slovenski filharmoniji, foto Festival Ljubljana
Leta 1982 ustanovljeni Simfonični orkester iz Shenzhena velja za enega najboljših kitajskih orkestrov, vse bolj prepoznaven pa je tudi mednarodno, saj je nastopal že po vsem svetu, od Združenih držav Amerike in Kanade, Nemčije, Italije, Francije, Turčije pa vse do Indije, Južne Afrike, Indonezije, Koreje in Tajske, ter sodeloval celo s Joséjem Carrerasom. Na tokratnem koncertnem večeru jih bo vodil dirigent Lin Daye, ki je od leta 2016 tudi glasbeni direktor orkestra. Z orkestrom iz Shenzhena bosta nastopila mednarodno uveljavljena solista, violončelist Jiapeng Nie in violinistka Tianwa Yang. Nie, že poznan gost odrov Ljubljana Festivala, je končal študij na Državni univerzi v Singapuru in na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Hamburgu. Tianwa Yang se je na Konservatoriju za glasbo v Pekingu začela izobraževati že z desetimi leti in s svojim talentom kmalu vzbudila medijsko pozornost, le tri leta kasneje pa je izdala svoj prvi CD.
Dmitrij Šostakovič
Daye Lin, dirigent
Solista:
Tianwa Yang, violina
Jiapeng Nie, violončelo
Tianwa Yang, foto Wikipedija
Program:
Zhang Qianyi: My Motherland: Glorious Dream
Johannes Brahms: Koncert za violino in violončelo v a-molu, op. 102
Dmitrij Šostakovič: Simfonija št. 5 v e-molu, op. 47
Uvodna orkestralna skladba zelo znanega in cenjenega kitajskega skladatelja Zhanga Qianyija (r. 1959) Moja domovina je bila napisana ob letošnji 70. obletnici ustanovitve Ljudske republike Kitajske. Skladba, polna topline, želi biti darilo vsem, ki imajo radi mir in svojo domovino.
http://www.chinadaily.com.cn/a/201901/19/WS5c428614a3106c65c34e55e1.html
Marijan Zlobec
En odgovor na “Kitajski orkester iz Shenzhena na Ljubljana Festivalu”
Reblogged this on MTB S..