V kontekstu Noči v stari Ljubljani je bil v sicer polnem Mestnem muzeju, a vseeno ni bilo toliko obiskovalcev, kot na nekaj sočasnih koncertih bolj lahkotnejšega glasbenega žanra, koncert mladih koncertnih in opernih pevcev ob klavirski spremljavi.
Talita Sofija Komelj, foto Marijan Zlobec
Formalno je večer organizirala Glasbena matica Ljubljana z naslovom Aleja sniva. Kot so pojasnili v koncertnem listu, je bil to koncert udeležencev mojstrskih tečajev petja, ki so letos potekali na Glasbeni matici v Ljubljani pod vodstvom Pie Brodnik, Francke Šenk, Tatjane Vasle, Barbare Jernejčič Fürst in Edite Garčevič Koželj.
Predsednica Glasbene matice Ljubljana Veronika Brvar
Pri šolanju mladih glasbenikov vseh usmeritev je nasploh premalo prisotno vprašanje, kaj ta študij sploh pomeni. Namreč ali je to doživljenjska odločitev mladih, ali bolj mladostna vzhičenost in ambicije staršev, da bi svoje otroke videli nastopati in bi se s svojo nadarjenostjo razlikovali od drugih “nenastopajočih”.
Ivana Jug in Sara Ognjanovič
V Sloveniji je vse več glasbenikov vseh možnih usmeritev, kombinacij, ansamblov, skupin, orkestrov, godb, zborov, vokalnih skupin, oktetov (teh je že malo manj). Angažiranih je na tisoče mladih, kar je več kot prav, saj spadamo med najbolj glasbeno osveščene in dejavne narode na svetu.
Rebeka Pregelj
Vedno pa nastane vprašanje, kaj študij in nadarjenost pomenita; ali mladim dajeta in zagotavljata kruh ter poplačilo za leta in tisoče ur študija.
Igor Golob
Nastopili so: Anja Brglez, sopran, Marinka Golob, sopran, Marina Igritska, sopran
Ivana Jug, sopran, Talita Sofija Komelj, sopran, Gaja Napast, sopran, Sara Ognjanovič, sopran, Rebeka Pregelj, sopran, Aleksandra Radovanović, sopran. Brina Šket, sopran,
Ana Benedik, mezzosopran, Ana Kocjančič, mezzosopran, Nada Tavčar, mezzosopran, Igor Golob, tenor, Lovro Korošec, bariton in Lovro Kotnik, bariton.
Marinka Golob
V prvem delu koncerta smo v glavnem poslušali samospeve, nekatere s sodobnejšimi kompozicijskimi in izraznimi pristopi, kot je bila Sodobna dama Tadeje Vulc, v kateri se je izkazala s svojo interpretacijo, pravzaprav že kar igro sopranistka Marinka Golob. Podobno baritonist Lovro Korošec z dvema pesmima Finzija in Ralpha Vaughana Williamsa.
Anja Brglez
Slovenski samospev je bogat in mu pevci nikoli ne bodo mogli priti do konca. Poslušali smo Rada Simonitija v interpretaciji sopranistke Rebeke Pregelj, Hrabroslava Volariča v duetu sopranistk Ivane Jug in Sare Ognjanovič, Rada Simonitija in Marijana Lipovška s tenoristom Igorjem Golobom.
Aleksandra Radovanović
Mednarodni samospev smo poslušali v izvedbi baritonista Lovra Kotnika (Brahms) in sopranistke Anje Brglez (Pergolesi, Grieg), medtem ko so že prvi del zaznamovale nekatere arije, kot Despina iz Mozartove Cosi fan tutte sopranistke Ivane Jug ali Pamina iz Mozartove Čarobne piščali s sopranistko Aleksandroi Radovanović.
Lovro Kotnik
Vsi so pokazali solidno raven z individualnim pristopom, tako v študijskem procesu kot iskanju svojega izraza in odrske koncertne prezence. Opazna je bila težnja po čistosti in jasnosti, torej natančnosti kot predpogoj nastopanja sploh.
Lovro Korošec
Drugi del koncerta je bil v celoti operni oziroma operetni. Tu je še več možnosti individualizma, globljega občutenja, ki ga spremlja vizualnost, gestikulacija, vživetost v širši kontekst scenskega dogajanja. Tu se je pokazalo, da so pevke (pevcev tu ni bilo) dojemljive tako za samo operno snov kot za njeno podajanje na bolj dramatičen in vizualno izrazitejši način.
Gaja Napast
Mezzopranistka Ana Benedik je bila prepričjiva v Gluckovi ariji Che faro senza Euridice, a je tu še prostora na izpovedno moč in dramatiko.
Ana Benedik
Sopranistka Gaja Napast si je izbrala manj popularno opernega Henryja Purcella bolj kot programski izziv.
Brina Šket
Sopranistka Brina Šket je bila zelo prepričljiva v težki ariji Margarete L’altra notte in fondo al mar iz opere Mefistofeles Arriga Boita. Na opernem odru pevka te arije briljira že sama, tu je pevka nakazala, da gre v to smer.
Ana Kocjančič
Mezzosopranistka Ana Kocjančič se je v ariji Leonore iz opere Favoritinja priblčižala dramskemu izrazu in opozorila na usmeritev, ki jo lahko pripelje v izbor zelo zahtevnih tovrstnih dramskih vlog, za ketere ni dovolj pevk.
Marina Igricka
Ruska sopranistka Marina Igricka si je za svoj nastop izbrala slavno arijo o mesecu na globokem nebu iz Dvoržakove opere Rusalka. Bila je odlična.
Nada Tavčar
Mezzosopranistka Nada Tavčar je s svojim temnim glasom prav tako nakazala pot v dramski izbor arij, je pa Dalila s svojo Mon coeur s’ouvre a ta voix izredno zahtevna, ker ima v sebi vso izpoved, ki pa se bo iz osebno doživete ljubezni spremenila v za Samsonovo past.
Nastopajoči
Sopranistka Talita Sofija Komelj je nastopila dvakrat. Že v ariji Manon iz istoimenske opere Julesa Masseneta je pokazala željo po perfekcionizmu, kar velja tako za vokalno plat kot za celovito prezenco. Želi biti dama. V pesmi o Vilji, ariji Hanne Glawari iz Leharjeve operete Vesela vdova, pa je želela biti že bolj koketna in hkrati vokalno širša. Seveda je pot do samostojnih koncertov, kaj šele opernih vlog in nastopov, še dolga in trnjava.
Pia Brodnik in Talita Sofija Komelj
Moških tu ni bilo, kar daje misliti. Za pevski poklic je treba žrtvovati vse, poleg izrecne in takoj prepoznavne nadarjenosti.
Med klavirskimi spremljavami se oblikuje nova generacija pianistov, kot so bili dobri Darja Mlakar Maležič, Tadej Podobnik, Matija Potisk, Igor Vićentić in Barbara Verhovnik, ki bo kmalu v Ljubljani nastopila kot solistka z Rahmaninovom (Rapsodija na Paganinijevo temo).
Marijan Zlobec