Mladi pevci med študijem in bodočo kariero ?


V kontekstu Noči v stari Ljubljani je bil v sicer polnem Mestnem muzeju, a vseeno ni bilo toliko obiskovalcev, kot na nekaj sočasnih koncertih bolj lahkotnejšega glasbenega žanra, koncert mladih koncertnih in opernih pevcev ob klavirski spremljavi.

Aleja IMG_4438.jpg

Talita Sofija Komelj, foto Marijan Zlobec

Formalno je večer organizirala Glasbena matica Ljubljana z naslovom Aleja sniva. Kot so pojasnili v koncertnem listu, je bil to koncert udeležencev mojstrskih tečajev petja, ki so letos potekali na Glasbeni matici v Ljubljani pod vodstvom Pie Brodnik, Francke Šenk, Tatjane Vasle, Barbare Jernejčič Fürst in Edite Garčevič Koželj.

Aleja IMG_4246.jpg

Predsednica Glasbene matice Ljubljana Veronika Brvar

Pri šolanju mladih glasbenikov vseh usmeritev je nasploh premalo prisotno vprašanje, kaj ta študij sploh pomeni. Namreč ali je to doživljenjska odločitev mladih, ali bolj mladostna vzhičenost in ambicije staršev, da bi svoje otroke videli nastopati in bi se s svojo nadarjenostjo razlikovali od drugih “nenastopajočih”.

Aleja IMG_4254.jpg

Ivana Jug in Sara Ognjanovič

V Sloveniji je vse več glasbenikov vseh možnih usmeritev, kombinacij, ansamblov, skupin, orkestrov, godb, zborov, vokalnih skupin, oktetov (teh je že malo manj). Angažiranih je na tisoče mladih, kar je več kot prav, saj spadamo med najbolj glasbeno osveščene in dejavne narode na svetu.

Aleja IMG_4250.jpg

Rebeka Pregelj

Vedno pa nastane vprašanje, kaj študij in nadarjenost pomenita; ali mladim dajeta in zagotavljata kruh ter poplačilo za leta in tisoče ur študija.

Aleja IMG_4257.jpg

Igor Golob

Nastopili so: Anja Brglez, sopran, Marinka Golob, sopran, Marina Igritska, sopran
Ivana Jug, sopran, Talita Sofija Komelj, sopran, Gaja Napast, sopran, Sara Ognjanovič, sopran, Rebeka Pregelj, sopran, Aleksandra Radovanović, sopran. Brina Šket, sopran,
Ana Benedik, mezzosopran, Ana Kocjančič, mezzosopran, Nada Tavčar, mezzosopran, Igor Golob, tenor, Lovro Korošec, bariton in Lovro Kotnik, bariton.

Aleja IMG_4264.jpg

Marinka Golob

V prvem delu koncerta smo  v glavnem poslušali samospeve, nekatere s sodobnejšimi kompozicijskimi in  izraznimi pristopi, kot je bila Sodobna dama Tadeje Vulc, v kateri se je izkazala s svojo interpretacijo, pravzaprav že kar igro sopranistka Marinka Golob. Podobno baritonist Lovro Korošec z dvema pesmima Finzija in Ralpha Vaughana Williamsa.

Aleja IMG_4303.jpg

Anja Brglez

Slovenski samospev je bogat in mu pevci nikoli ne bodo mogli priti do konca. Poslušali smo Rada Simonitija v interpretaciji sopranistke Rebeke Pregelj, Hrabroslava Volariča v duetu sopranistk  Ivane Jug in Sare Ognjanovič, Rada Simonitija in Marijana Lipovška s tenoristom Igorjem Golobom.

Aleja IMG_4307.jpg

Aleksandra Radovanović

Mednarodni samospev smo poslušali v izvedbi baritonista Lovra Kotnika (Brahms) in sopranistke Anje Brglez (Pergolesi, Grieg), medtem ko so že prvi del zaznamovale nekatere arije, kot Despina iz Mozartove Cosi fan tutte sopranistke Ivane Jug ali Pamina iz Mozartove Čarobne piščali s sopranistko Aleksandroi Radovanović.

Aleja MG_4309.jpg

Lovro Kotnik

Vsi so pokazali solidno raven z individualnim pristopom, tako v študijskem procesu kot iskanju svojega izraza in odrske koncertne prezence. Opazna je bila težnja po čistosti in jasnosti, torej natančnosti kot predpogoj nastopanja sploh.

Aleja IMG_4319.jpg

Lovro Korošec

Drugi del koncerta je bil v celoti operni oziroma operetni. Tu je še več možnosti individualizma, globljega občutenja, ki ga spremlja vizualnost, gestikulacija, vživetost v širši kontekst scenskega dogajanja. Tu se je pokazalo, da so pevke (pevcev tu ni bilo) dojemljive tako za samo operno snov kot za njeno podajanje na bolj dramatičen in vizualno izrazitejši način.

Aleja IMG_4328.jpg

Gaja Napast

Mezzopranistka Ana Benedik je bila prepričjiva v Gluckovi ariji Che faro senza Euridice, a je tu še prostora na izpovedno moč in dramatiko.

Aleja IMG_4335.jpg

Ana Benedik

Sopranistka Gaja Napast si je izbrala manj popularno opernega Henryja Purcella bolj kot programski izziv.

Aleja IMG_4344.jpg

Brina Šket

Sopranistka Brina Šket je bila zelo prepričljiva v težki ariji Margarete L’altra notte in fondo al mar iz opere Mefistofeles Arriga Boita. Na opernem odru pevka te arije briljira že sama, tu je pevka nakazala, da gre v to smer.

Aleja IMG_4358.jpg

Ana Kocjančič

Mezzosopranistka Ana Kocjančič se je v ariji Leonore iz opere Favoritinja priblčižala dramskemu izrazu in opozorila na usmeritev, ki jo lahko pripelje v izbor zelo zahtevnih tovrstnih dramskih vlog, za ketere ni dovolj pevk.

Aleja IMG_4369.jpg

Marina Igricka

Ruska sopranistka Marina Igricka si je za svoj nastop izbrala slavno arijo o mesecu na globokem nebu iz Dvoržakove opere Rusalka. Bila je odlična.

Aleja IMG_4398.jpg

Nada Tavčar

Mezzosopranistka Nada Tavčar je s svojim temnim glasom prav tako nakazala pot v dramski izbor arij, je pa Dalila s svojo Mon coeur s’ouvre a ta voix izredno zahtevna, ker ima v sebi vso izpoved, ki pa se bo iz osebno doživete ljubezni spremenila v za Samsonovo past.

Aleja IMG_4459.jpg

Nastopajoči

Sopranistka Talita Sofija Komelj je nastopila dvakrat. Že v ariji Manon iz istoimenske opere Julesa Masseneta je pokazala željo po perfekcionizmu, kar velja tako za vokalno plat kot za celovito prezenco. Želi biti dama. V pesmi o Vilji, ariji Hanne Glawari iz Leharjeve operete Vesela vdova, pa je želela biti že bolj koketna in hkrati vokalno širša. Seveda je pot do samostojnih koncertov, kaj šele opernih vlog in nastopov, še dolga in trnjava.

Aleja IMG_4476.jpg

Pia Brodnik in Talita Sofija Komelj

Moških tu ni bilo, kar daje misliti. Za pevski poklic je treba žrtvovati vse, poleg izrecne in takoj prepoznavne nadarjenosti.

Med klavirskimi spremljavami se oblikuje nova generacija pianistov, kot so bili dobri Darja Mlakar Maležič, Tadej Podobnik, Matija Potisk, Igor Vićentić in Barbara Verhovnik, ki bo kmalu v Ljubljani nastopila kot solistka z Rahmaninovom (Rapsodija na Paganinijevo temo).

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: